نگاهی به 5 ویژگی جدید اندروید که در MWC 2024 معرفی شد

کمپانی گوگل در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2024) از ویژگی‌های جدیدی که برای سیستم عامل اندروید طراحی کرده است، رونمایی و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. برخی از این ویژگی‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و شیوه‌های جدیدی برای تعامل با دستگاه‌های اندرویدی شما ارائه می‌دهند. در اینجا، ما به مهم‌ترین ویژگی‌هایی […]

۱۷ اسفند , ۱۴۰۲ - 04:00
 0  0
نگاهی به 5 ویژگی جدید اندروید که در MWC 2024 معرفی شد
ویژگی های جدید اندروید

کمپانی گوگل در کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC 2024) از ویژگی‌های جدیدی که برای سیستم عامل اندروید طراحی کرده است، رونمایی و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. برخی از این ویژگی‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و شیوه‌های جدیدی برای تعامل با دستگاه‌های اندرویدی شما ارائه می‌دهند. در اینجا، ما به مهم‌ترین ویژگی‌هایی که نظرمان را به خود جلب کردند، اشاره می‌کنیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

1. حاشیه‌نویسی در گوگل داکس روی اندروید

ویژگی های جدید اندروید

بدون شک، قابل‌توجه‌ترین به‌روزرسانی برای کاربران اندروید، امکان حاشیه‌نویسی روی اسناد در برنامه گوگل داکس (Google Docs) است. شما می‌توانید با دست‌خط خود روی گوگل داکس حاشیه‌نویسی کرده، یادداشت‌‌برداری کنید و حتی شکلک اضافه کنید.

در حالی که به نظر می‌رسد این ویژگی بیشتر بر ساده‌سازی فرآیند ویرایش متون و اتمام سریع‌تر اسناد پیچیده تمرکز دارد، اما می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار همکاری تیمی برای افزایش بهره‌وری در کارهای گروهی خود استفاده کنید.

2. هوش مصنوعی جمینی در Google Messages

ویژگی های جدید اندروید

گوگل هوش مصنوعی اختصاصی خود به نام جمینی را که رقیبی برای ChatGPT به شمار می‌رود، به برنامه پیام‌رسان Google Messages نیز اضافه کرده تا در زمان نوشتن پیام‌ها، از کمک هوش مصنوعی بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید با جمینی در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید تا دانش خود را افزایش دهید یا از آن برای افزایش بهره‌وری خود استفاده کرده و با صرف کمترین زمان بتوانید برنامه روزانه خود را تنظیم کرده یا ایده‌های جدید خود را سر و سامان دهید.

3. TalkBack برای گوگل لنز در داخل نقشه گوگل

ویژگی های جدید اندروید

گوگل لنز (Google Lens) به تنهایی یک ابزار قدرتمند است. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند تا به شما امکان دهد به راحتی دنیای اطراف خود را کاوش کنید. در حالی که گوگل لنز پیش از این در سرویس نقشه گوگل یا Google Maps ادغام شده بود، اکنون ویژگی TalkBack نیز به لنز در داخل نقشه اضافه شده تا اطلاعات مربوط به مکان‌ها و ساختمان‌هایی را که از طریق دوربین گوشی هوشمند خود پیدا می‌کنید، بخواند.

TalkBack یک ویژگی دسترس‌پذیری در اندروید است که به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند تا با دستگاه‌های خود تعامل برقرار کنند. این برنامه با ارائه بازخورد صوتی و لمسی، به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به دیدن صفحه نمایش، با گوشی یا تبلت خود کار کنند.

4. خلاصه‌برداری هوش مصنوعی در اندروید اوتو

ویژگی های جدید اندروید

با ادغام هوش مصنوعی در اندروید اوتو (Android Auto)، کاربران اکنون می‌توانند پیام‌های متنی طولانی را که در حین رانندگی دریافت می‌کنند، به کمک هوش مصنوعی خلاصه کرده و به این ترتیب، هم از محتوای پیام مطلع خواهند شد و هم تمرکز خود را در رانندگی از دست نخواهند داد. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ مناسب به پیام دریافتی یا اقداماتی مانند به اشتراک گذاشتن زمان رسیدن تخمینی یا شروع یک تماس تلفنی را به کاربر پیشنهاد دهد. بنابراین، تنها با یک لمس ساده می‌توان این کارها را انجام داد.

5. کپشن‌های خودکار برای تصاویر به کمک هوش مصنوعی

گوگل یک بار دیگر از هوش مصنوعی برای بهبود ابزار Lookout برای اندروید استفاده کرده است. اکنون این ابزار می‌تواند به طور خودکار توضیحات متناسب برای تقریباً هر تصویری را تولید کرده و آن‌ها را با صدای بلند بخواند تا به افراد نابینا یا کم‌بینا کمک کند.

این‌ها تمام ویژگی‌هایی نیستند که گوگل در MWC 2024 معرفی کرد. بر اساس پست وبلاگ گوگل، این شرکت همچنین در حال اضافه کردن کارت‌های کیف پول دیجیتال به ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS و مسیرهای حمل و نقل عمومی به نقشه گوگل در Wear OS است. از همه مهم‌تر، برنامه Fitbit اکنون می‌تواند آمار برنامه‌ها و دستگاه‌های شخص ثالث را که از پلتفرم Health Connect اندروید پشتیبانی می‌کنند، نشان دهد.

در نهایت، هنگام گوش دادن به موسیقی در اسپاتیفای، سوئیچ خروجی صدا در صفحه اصلی اندروید دستگاه‌های Spotify Connect را نشان می‌دهد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد بین دستگاه‌های مختلف خود جابه‌جا شده و بدون وقفه به موسیقی مورد علاقه‌شان گوش دهند.

تقریباً تمام قابلیت‌هایی که گوگل معرفی کرده است، با هدف افزایش دسترسی‌پذیری به دستگاه‌های اندرویدی، کمک به افزایش بهره‌وری و کاهش حواس‌پرتی در حین انجام کارهای مهم، طراحی شده‌اند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow