وان پلاس نورد 4 در Geekbench رؤیت شد؛ شارژ 80 وات به جای 100 وات!

برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده باکیفیت، اخبار داغی در راه است. مدت‌هاست که شایعات از معرفی وان پلاس نورد 4 به عنوان نسخه تغییر برند یافته از وان پلاس ایس 3V که تنها در چین عرضه شده، حکایت دارند. هفته گذشته، این موضوع با شایعه دیگری تقویت شد که ادعا می‌کرد نورد 4 نیز درست همانند ایس […]

۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
وان پلاس نورد 4 در Geekbench رؤیت شد؛ شارژ 80 وات به جای 100 وات!

برای طرفداران گوشی‌های میان‌رده باکیفیت، اخبار داغی در راه است. مدت‌هاست که شایعات از معرفی وان پلاس نورد 4 به عنوان نسخه تغییر برند یافته از وان پلاس ایس 3V که تنها در چین عرضه شده، حکایت دارند. هفته گذشته، این موضوع با شایعه دیگری تقویت شد که ادعا می‌کرد نورد 4 نیز درست همانند ایس 3V از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 کوالکام قدرت خواهد گرفت. اکنون لیستی در پایگاه داده Geekbench برای یک گوشی وان پلاس با شماره مدل CPH2621 مشاهده شده است که آن هم از همین تراشه پردازشی بهره می‌برد. بنابراین، به احتمال زیاد این گوشی همان وان پلاس نورد 4 است.

بر اساس لیست اخیر Geekbench، این گوشی توانسته امتیاز تک هسته‌ای 1875 و امتیاز چند هسته‌ای 4934 را کسب کند. همچنین، نسخه اولیه تست شده دارای 12 گیگابایت حافظه رم بوده است. هر چند ممکن است در زمان عرضه، گزینه‌های دیگری نیز با حافظه رم بیشتر ارائه شود. همچنین، جای تعجبی ندارد که این گوشی اندروید 14 را اجرا می‌کند و انتظار می‌رود رابط کاربری OxygenOS 14 نیز روی آن نصب باشد.

وان پلاس نورد 4

همین دستگاه روند دریافت تأییدیه Eurofins را نیز پشت سر گذاشته است که نشان می‌دهد باتری آن ظرفیت اسمی 5430 میلی‌آمپر ساعت دارد. مطمئناً این ظرفیت در زمان عرضه به عنوان ظرفیت معمولی 5500 میلی آمپر ساعت تبلیغ خواهد شد؛ باز هم درست همانند وان پلاس ایس 3V.

با این حال، وقتی به بحث شارژ می‌رسیم ماجرا کمی پیچیده می‌شود (یا بهتر است بگوییم کمی منحرف کننده می‌شود). تأییدیه Eurofins به ما می‌گوید که وان پلاس نورد 4 از شارژ سیمی 80 واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که ایس 3V از شارژ 100 واتی پشتیبانی می‌کند.

دلیل این موضوع مشخص نیست. اما در گذشته، گوشی‌های وان پلاس برای بازار آمریکای شمالی از شارژ سیمی کندتری پشتیبانی می‌کردند؛ بنابراین، شاید این مورد هم به همین دلیل باشد. در غیر این صورت، منطقی به نظر نمی‌رسد که گوشی تازه عرضه شده نورد سی ای 4 با وجود قیمت‌تر ارزان‌تری که دارد، از شارژ سریع‌تری (100 وات) نسبت به نورد 4 پشتیبانی کند؛ هر چند اتفاقات عجیب‌تر از این هم در دنیای موبایل رخ داده است.

وان پلاس نورد 4

صرف نظر از این موضوع، پایگاه داده Camera FV 5 ادعا می‌کند که وان پلاس نورد 4 دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS) و گشودگی دیافراگم f/1.9 خواهد بود که کمی با دیافراگم f/1.8 دوربین اصلی ایس 3V تفاوت دارد. با این حال، به نظر می‌رسد دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن‌ها یکسان باشد.

هنوز مشخص نیست که وان پلاس نورد 4 دقیقاً چه زمانی به صورت رسمی معرفی می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد به زودی این اتفاق بیفتد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow