گلکسی اس 24 FE چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

کمپانی سامسونگ هنوز به صورت رسمی اشاره‌ای به گوشی هوشمند «گلکسی اس 24 اف ای» (Galaxy S24 FE) و ساخت آن نکرده است، اما با توجه به روال همیشگی این شرکت در عرضه مدل‌های FE یا همان Fan Edition که نسخه مقرون به صرفه‌تری از مدل‌های پرچمدار هستند، شایعات و گزارش‌های زیادی در مورد این […]

۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  0
گلکسی اس 24 FE چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

کمپانی سامسونگ هنوز به صورت رسمی اشاره‌ای به گوشی هوشمند «گلکسی اس 24 اف ای» (Galaxy S24 FE) و ساخت آن نکرده است، اما با توجه به روال همیشگی این شرکت در عرضه مدل‌های FE یا همان Fan Edition که نسخه مقرون به صرفه‌تری از مدل‌های پرچمدار هستند، شایعات و گزارش‌های زیادی در مورد این گوشی در فضای مجازی منتشر شده است. این اخبار نمایی کلی از مشخصات احتمالی نسل بعدی گوشی‌های سری FE را برایمان ترسیم می‌کنند و در ادامه قصد داریم به هر آنچه که تاکنون در مورد گلکسی اس 24 اف ای می‌دانیم، بپردازیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

1. طراحی و نمایشگر

سامسونگ در طراحی گوشی‌های هوشمند اخیر خود رویکردی ثابت را در پیش گرفته است و همین امر باعث شده تا ظاهر گوشی‌های میان‌رده این شرکت به پرچمدارهایش شباهت پیدا کنند. با توجه به اینکه گلکسی اس 24 FE در جایگاهی مابین این دو دسته قرار می‌گیرد، به احتمال زیاد از طراحی مشابه با گلکسی اس 23 FE بهره خواهد برد.

استفاده از نمایشگر امولد در گلکسی اس 24 FE تقریباً قطعی به نظر می‌رسد، اما در مورد اندازه آن تردیدهایی وجود دارد. در حالی که احتمال زیادی وجود دارد که این گوشی هم مانند مدل‌های S21 FE و S23 FE از نمایشگری 6.4 اینچی بهره ببرد، برخی از افشاگری‌های اخیر به احتمال استفاده از نمایشگر کوچکتر 6.1 اینچی اشاره کرده‌اند.

وضوح نمایشگر همچنان به صورت فول اچ دی پلاس خواهد بود و می‌توانیم انتظار پنل Dynamic AMOLED با روشنایی بالا و پشتیبانی از +HDR10 را داشته باشیم. از آنجایی که گلکسی اس 23 FE از شیشه محافظ گورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده می‌کرد، انتظار می‌رود نسل بعدی آن به محافظ گوریلا گلس ویکتوس یا حتی ویکتوس 2 مجهز شود.

گلکسی اس 24 FE

2. پردازنده و عملکرد

همان‌طور که در اغلب گوشی‌های هوشمند سامسونگ شاهد هستیم، این شرکت در گلکسی اس 23 FE از دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 برای بازارهای مختلف استفاده کرد. با این حال، ادعاهایی وجود دارد که گلکسی اس 24 FE تنها با یک نوع تراشه پردازشی و آن هم اگزینوس، در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

اگر این ادعا صحت داشته باشد، دو گزینه منطقی برای گلکسی اس 24 FE وجود دارد: اگزینوس 2200 یا اگزینوس 2400. سامسونگ از تراشه اگزینوس 2400 در سری گلکسی اس 24 برای بسیاری از مناطق استفاده کرده و از همین رو احتمال اینکه از این تراشه در گلکسی اس 24 FE استفاده کند کم است، اما در صورت وقوع چنین اتفاقی، می‌توانیم انتظار بهبودهای قابل توجهی در عملکرد دستگاه نسبت به نسل قبلی داشته باشیم. این بهبودها ممکن است در کارهای روزمره چندان مشهود نباشند، اما واحد پردازش گرافیکی (GPU) در اگزینوس 2400 حدود 12 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و CPU آن نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. میانگین امتیاز AnTuTu برای اگزینوس 2400 حدود 1.77 میلیون است، در حالی که این رقم برای اگزینوس 2200 به طور متوسط 1.13 میلیون می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای قابل توجه اگزینوس 2400 واحد پردازش عصبی (NPU) آن است که به طور قابل توجهی به بهبود عملکرد برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روی دستگاه کمک می‌کند. با وجود تمام این موارد، استفاده از اگزینوس 2200 یا حتی یکی از تراشه‌های نسل جدید اسنپدراگون همچنان برای سامسونگ محتمل است.

همچنین گفته می‌شود حافظه رم این گوشی نیز بهبود پیدا خواهد کرد و مدل‌های گران‌تر آن به 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5X مجهز خواهند بود. این در حالی است که گلکسی اس 23 FE از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد. شایعات حاکی از آن است که مدلی با ظرفیت 256 گیگابایت از تکنولوژی UFS 4.0 برای حافظه داخلی استفاده خواهد کرد، در حالی که مدل‌های 128 گیگابایتی احتمالاً به UFS 3.1 مجهز خواهند بود.

3. دوربین

اگر به ارتقاء دوربین بین دو گوشی گلکسی اس 21 FE و اس 23 FE نگاهی بیندازیم، مهم‌ترین تغییر مربوط به دوربین اصلی بود که از سنسور 12 مگاپیکسلی به 50 مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرد. سایر اجزای سیستم دوربین تقریباً بدون تغییر باقی ماندند، به جز دوربین سلفی که حسگر 10 مگاپیکسلی را جایگزین حسگر 32 مگاپیکسلی مدل قبلی کرد. انتظار نمی‌رود در دوربین گلکسی اس 24 FE شاهد تغییرات عمده‌ای باشیم. گلکسی اس 23 FE از همان سنسور دوربین سامسونگ ایزوسل (S5K)GN3 استفاده می‌کند که در گلکسی‌های S23، S23 پلاس، S24 و S24 پلاس نیز به کار رفته است. بنابراین، احتمال اینکه سامسونگ تغییری در آن ایجاد کند بسیار کم است.

گلکسی اس 24 FE

4. نرم افزار و هوش مصنوعی

احتمالاً گلکسی اس 24 FE با سیستم عامل اندروید 14 عرضه خواهد شد و مانند نسل قبلی، وعده دریافت حداقل 4 آپدیت بزرگ اندروید را خواهد داشت. این به معنای عرضه به‌روزرسانی تا اندروید 18 برای این گوشی خواهد بود.

علاوه بر این، گلکسی اس 24 FE می‌تواند به قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ مجهز شود که شامل مواردی مانند Browsing Assist (ارائه خلاصه سریع مقالات در مرورگر اینترنت سامسونگ)، Chat Assist (پیشنهاد اصلاحات گرامری در 13 زبان)، Circle to Search with Google (یافتن اطلاعات بیشتر با کشیدن حلقه دور اشیاء در تصاویر) و موارد دیگر می‌شود.

5. سایر ویژگی‌های قابل توجه

سامسونگ معمولاً در زمینه ارتقاء باتری و شارژ سریع گوشی‌های هوشمند خود محتاطانه عمل می‌کند. بنابراین، به احتمال زیاد گلکسی اس 24 FE مانند نسل قبلی خود از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد و از شارژ سریع 25 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی‌ای در مورد تاریخ عرضه گلکسی اس 24 FE وجود ندارد، اما انتظار می‌رود این گوشی در نیمه دوم سال 2024 راهی بازار شود.

جمع‌بندی

با توجه به اطلاعات و شایعات موجود، به نظر می‌رسد گلکسی اس 24 FE یک گوشی هوشمند میان‌رده قدرتمند با مشخصات قابل قبول خواهد بود. این گوشی احتمالاً از طراحی مشابه با نسل قبلی خود بهره خواهد برد، از پردازنده اگزینوس 2200 یا اگزینوس 2400 استفاده خواهد کرد و به دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. سیستم عامل اندروید 14، قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نیز از دیگر ویژگی‌های احتمالی این گوشی هستند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow