«گلکسی اس 24 اف ای» بالاخره از راه رسید؛ نمایشگر بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و قدرت پردازشی بالاتر

بالاخره بعد از چند ماه انتظار، سامسونگ امروز با معرفی «گلکسی اس 24 اف ای» (Galaxy S24 FE) بار دیگر تلاش کرده است تا محصولی با قابلیت‌های بالا و قیمتی مناسب‌تر نسبت به مدل‌های پرچمدار خود را به بازار عرضه کند. این گوشی هوشمند با بهبودهایی در زمینه نمایشگر، باتری و عملکرد، برای کاربران جذابیت […]

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  4
«گلکسی اس 24 اف ای» بالاخره از راه رسید؛ نمایشگر بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و قدرت پردازشی بالاتر

بالاخره بعد از چند ماه انتظار، سامسونگ امروز با معرفی «گلکسی اس 24 اف ای» (Galaxy S24 FE) بار دیگر تلاش کرده است تا محصولی با قابلیت‌های بالا و قیمتی مناسب‌تر نسبت به مدل‌های پرچمدار خود را به بازار عرضه کند. این گوشی هوشمند با بهبودهایی در زمینه نمایشگر، باتری و عملکرد، برای کاربران جذابیت خاصی دارد. در ادامه، به بررسی ویژگی‌های مهم این محصول جدید از سری FE می‌پردازیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

مشخصات و ویژگی‌های گلکسی اس 24 اف ای

نمایشگر بزرگ‌تر و با کیفیت

یکی از ویژگی‌های قابل توجه گلکسی اس 24 اف ای، نمایشگر 6.7 اینچی آن است که نسبت به مدل قبلی، یعنی گلکسی اس 23 اف ای، 0.3 اینچ بزرگ‌تر شده است. این نمایشگر از نوع اولد با وضوح فول اچ دی پلاس بوده و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که تجربه‌ای روان و دلپذیر در مشاهده محتوا و بازی‌ها فراهم می‌کند. با وجود اینکه این صفحه نمایش از فناوری LTPO برخوردار نیست و وضوح +QHD را ارائه نمی‌دهد، اما برای بسیاری از کاربران کیفیت آن کافی خواهد بود و می‌تواند به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه برای مدل گلکسی اس 24 پلاس عمل کند.

گلکسی اس 24 اف ای

علاوه بر این، سامسونگ در این مدل از فناوری ویژن بوستر (Vision Booster) بهره گرفته است که باعث بهبود دید در زیر نور مستقیم خورشید می‌شود. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از کاهش کیفیت تصویر، در شرایط نوری مختلف از گوشی استفاده کند.

قدرت پردازشی بالا با تراشه اگزینوس 2400e

یکی از تغییرات مهم دیگر در گلکسی اس 24 اف ای نسبت به نسل قبل، استفاده از تراشه پردازشی اگزینوس 2400e است. سامسونگ در این مدل به جای استفاده از ترکیبی از پردازنده‌های اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 که در اس 23 اف ای وجود داشت، تصمیم گرفته است تا تنها از تراشه اگزینوس 2400e در تمامی مناطق استفاده کند. این پردازنده با یک هسته Cortex-X4 به عنوان هسته اصلی فعالیت می‌کند، هر چند که سرعت کلاک آن نسبت به مدل‌های پرچمدار کمتر است.

با این حال، استفاده از محفظه بخار بزرگ‌تر در این مدل که نسبت به مدل قبلی 1.1 برابر افزایش یافته است، به بهبود تبادل دما و عملکرد گوشی کمک می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که حتی در هنگام انجام وظایف سنگین، گوشی کمتر گرم شود و کارایی پایدار‌تری داشته باشد. همچنین، وجود 8 گیگابایت حافظه رم در این دستگاه، مشابه با مدل استاندارد گلکسی اس 24، نشان دهنده قابلیت‌های بالای چندوظیفگی آن است.

گلکسی اس 24 اف ای

دوربین‌های پیشرفته با فناوری ProVisual

سامسونگ در گلکسی اس 24 اف ای از فناوری ProVisual بهره گرفته است؛ فناوری‌ای که پیش‌تر تنها در گوشی‌های پرچمدار این شرکت به کار رفته بود. این فناوری ترکیبی از الگوریتم‌های Nightography (که به بهبود عکاسی در شرایط کم نور کمک می‌کند) و موتور پردازش رنگ‌های آگاه به شیء است که رنگ‌ها را در حالت Super HDR بهینه می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. برای عکاسی از راه دور نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم 3 برابری و گشودگی دیافراگم f/2.4 تعبیه شده است. همچنین، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 123 درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 امکان عکاسی از چشم‌اندازهای وسیع‌تر را فراهم می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای سنسور 10 مگاپیکسلی است که در کنار موتور پردازشی ProVisual، کیفیت عکاسی سلفی را بهبود می‌بخشد.

گلکسی اس 24 اف ای

بهبود ظرفیت باتری

باتری گلکسی اس 24 اف ای نیز نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و حالا دارای ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت است (در مقایسه با 4500 میلی آمپر ساعت گلکسی اس 23 اف ای). این افزایش 200 میلی آمپر ساعتی باعث می‌شود که گوشی عمر باتری طولانی‌تری داشته باشد. با این حال، سرعت شارژ تغییر نکرده و همچنان از شارژ سیمی 25 وات و شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند. بد نیست بدانید که با استفاده از شارژ سیمی، می‌توان در عرض 30 دقیقه گوشی را از 0 تا 50 درصد شارژ کرد که برای استفاده روزمره کاملاً کافی است.

طراحی و ابعاد

از لحاظ طراحی ظاهری و ابعاد، گلکسی اس 24 اف ای تغییراتی جزئی نسبت به مدل نسل قبلی خود داشته است. این گوشی با ابعاد 162.0 در 77.3 در 8.0 میلی‌متر و وزن 213 گرم به بازار عرضه شده است. اگر چه این گوشی نسبت به اس 23 اف ای 4 میلی متر بلندتر و 4 گرم سنگین‌تر شده است، اما به دلیل باریک‌تر بودن حاشیه‌ها و افزایش ظرفیت باتری، همچنان طراحی زیبا و مناسبی دارد.

گوشی گلکسی اس 24 اف ای از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است که به کاربران اطمینان می‌دهد می‌توانند گوشی خود را در شرایط محیطی مختلف، حتی زیر بارش باران، بدون نگرانی استفاده کنند.

گلکسی اس 24 اف ای

هوش مصنوعی و قابلیت‌های هوشمند

سامسونگ در این گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی نیز استفاده کرده است که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. یکی از این ویژگی‌ها گلکسی AI است که ابزارهای متنوعی مانند دایره جستجو (Circle to Search) برای جستجوی هر چیزی بر روی صفحه نمایش در گوگل، Live Translate برای ترجمه زنده مکالمات تلفنی و Interpreter برای ترجمه حضوری را ارائه می‌دهد. همچنین ویژگی Composer به کاربران این امکان را می‌دهد که با وارد کردن چند کلمه کلیدی، ایمیل‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی را به صورت خودکار تولید کنند. ابزار Note Assist نیز به صورت هوشمند در قالب‌بندی یادداشت‌ها، رونوشت‌برداری از فایل‌های صوتی و ترجمه فایل‌های PDF به کاربران کمک می‌کند.

نرم افزار و پشتیبانی طولانی مدت

گلکسی اس 24 اف ای به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری OneUI 6.1 عرضه می‌شود. سامسونگ اعلام کرده است که این گوشی 7 نسل از آپدیت‌های سیستم عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد، که نشان دهنده تعهد این شرکت به ارائه پشتیبانی بلند مدت برای کاربران است.

گلکسی اس 24 اف ای

قیمت و زمان عرضه

گلکسی اس 24 اف ای از 3 اکتبر (12 مهر) در بازارهای مختلف در دسترس خواهد بود و قیمت مدل پایه آن از 650 دلار شروع می‌شود. این قیمت نسبت به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ارائه شده، به ویژه در مقایسه با مدل‌های پرچمدار، مناسب به نظر می‌رسد و می‌تواند نظر خریداران زیادی را جذب کند.

جمع‌بندی

گلکسی اس 24 اف ای با بهبودهایی که در زمینه نمایشگر، باتری، دوربین و قدرت پردازشی داشته، گزینه‌ای جذاب برای کسانی است که به دنبال یک گوشی با امکانات بالا و قیمت مناسب هستند. با وجود تغییرات در سخت افزار و نرم افزار، این گوشی توانسته است تجربه‌ای مشابه با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را با قیمتی پایین‌تر ارائه دهد و برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی هوشمند همه‌جانبه هستند، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌آید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow