گوشی گیمینگ زیبا و قدرتمند «اینفینیکس جی تی 20 پرو» معرفی شد

کمپانی اینفینیکس در ماه اوت سال گذشته میلادی با معرفی جی تی 10 پرو، اولین محصول خود را در بازار گوشی‌های گیمینگ عرضه کرد. حال، همان‌طور که انتظار می‌رفت، این برند در مراسمی جهانی که در عربستان برگزار شد، از جدیدترین پرچمدار گیمینگ خود با نام «اینفینیکس جی تی 20 پرو» (Infinix GT 20 Pro) […]

۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  1
گوشی گیمینگ زیبا و قدرتمند «اینفینیکس جی تی 20 پرو» معرفی شد

کمپانی اینفینیکس در ماه اوت سال گذشته میلادی با معرفی جی تی 10 پرو، اولین محصول خود را در بازار گوشی‌های گیمینگ عرضه کرد. حال، همان‌طور که انتظار می‌رفت، این برند در مراسمی جهانی که در عربستان برگزار شد، از جدیدترین پرچمدار گیمینگ خود با نام «اینفینیکس جی تی 20 پرو» (Infinix GT 20 Pro) پرده برداشت.

سخت افزار قدرتمند برای اجرای روان بازی‌ها

قلب تپنده اینفینیکس جی تی 20 پرو تراشه پردازشی قدرتمند دیمنسیتی 8200 آلتیمیت است که با 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5X و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی از نوع UFS 3.1 همراهی شده است. این گوشی به صورت پیش فرض از رابط کاربری XOS 14 مبتنی بر اندروید 14 بهره می‌برد و اینفینیکس وعده دو به‌روزرسانی اندروید و سه سال به‌روزرسانی امنیتی را برای آن داده است.

اما ویژگی منحصر به فرد این گوشی، وجود یک تراشه اختصاصی بازی به نام Pixelworks X5 Turbo در کنار پردازنده اصلی است. این تراشه از فناوری‌های «تخمین حرکت» (Motion Estimation) و «جبران حرکت» (Motion Compensation) برای بهبود نرخ فریم بازی‌ها استفاده کرده و قادر است نرخ فریم بازی‌های 60 فریم بر ثانیه را تا 120 فریم بر ثانیه افزایش دهد تا تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از بازی کردن را برای کاربران رقم بزند! همچنین این تراشه قادر به ارتقاء کیفیت تصویر بازی‌ها نیز می‌باشد.

اینفینیکس جی تی 20 پرو

علاوه بر این، اینفینیکس جی تی 20 پرو از یک موتور تثبیت کننده نرخ فریم بهره می‌برد که به گفته کمپانی اینفینیکس می‌تواند نرخ فریمی پایدار تا 120 فریم بر ثانیه را برای یک ساعت اجرای مداوم بازی با عملکردی فوق العاده باثبات، در اختیار کاربران قرار دهد. بر اساس گفته‌های اینفینیکس، عناوین محبوب دنیای گیم نظیر Free Fire، Call Of Duty (COD)، و PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) می‌توانند با حداکثر 90 فریم بر ثانیه اجرا شوند، در حالی که علاقه‌مندان Mobile Legends: Bang Bang (MLBB)، Genshin Impact، و Honkai: Star Rail نیز قادر به اجرای بازی با نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه خواهند بود.

اینفینیکس جی تی 20 پرو همچنین دارای یک حالت ویژه موسوم به “حالت ورزش‌های الکترونیک” (Esports Mode) است که به طور خاص برای سناریوهای حرفه‌ای مسابقات ورزش‌های الکترونیک (Esports) طراحی شده و عملکرد گوشی را در حد یک کنسول بازی ارتقا می‌دهد.

سیستم خنک کننده کارآمد برای اجرای طولانی مدت بازی‌ها

برای خنک نگه داشتن گوشی در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، اینفینیکس از یک سیستم خنک کننده مایع VC در جی تی 20 پرو استفاده کرده است که ادعا می‌شود نسبت به نسل قبل 73 درصد بزرگ‌تر شده است. همچنین، مساحت ناحیه خنک کننده اصلی برای سرمایش هدفمند، اکنون از هدایت حرارتی 66 درصد بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، یک لایه “مواد تغییر فاز” (PCM) نیز در این گوشی تعبیه شده که 68 درصد بزرگ‌تر از نسل قبل است.

اینفینیکس جی تی 20 پرو

طراحی گیمینگ با نورپردازی جذاب

با توجه به ماهیت گیمینگ این گوشی، اینفینیکس جی تی 20 پرو از طراحی خاص و جذابی بهره می‌برد که مطمئناً برای گیمرها جالب خواهد بود. قاب پشتی این گوشی با الهام از فضاهای سایبری طراحی شده و دارای الگوی پره‌های توربین است که بر دوام، قدرت و سرعت تاکید دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری جالب توجه این گوشی، نوار نورپردازی LED حلقه‌ای (Mecha Loop LED) است. این نورپردازی قابل تنظیم بوده و از هشت ترکیب رنگ و چهار افکت نورپردازی مختلف پشتیبانی می‌کند. افکت‌های نورپردازی بازی برای سه عنوان PUBG ،MLBB، و Free Fire بهینه شده است.

علاوه بر این، نورپردازی را می‌توان برای تماس‌های ورودی، اعلان‌ها، شارژ و پخش موسیقی نیز سفارشی کرد. همچنین، جی تی 20 پرو برای بازخورد لمسی بهتر، از یک موتور لرزش خطی محور ایکس بهره می‌برد.

اینفینیکس جی تی 20 پرو

نمایشگر روان و دوربین باکیفیت

صفحه نمایش این گوشی 6.78 اینچی از نوع LTPS AMOLED بوده و با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز، تصاویری روان و باکیفیت را به ارمغان می‌آورد. حداکثر روشنایی این نمایشگر 1300 نیت است که در محیط‌های روشن به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. در بالای صفحه نمایش، یک حفره قرار دارد که محل تعبیه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

در بخش پشتی هم شاهد یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسور سامسونگ HM6 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال (OIS) هستیم. دو دوربین 2 مگاپیکسلی دیگر نیز در کنار این دوربین اصلی قرار گرفته‌اند که به احتمال زیاد وظایف مربوط به تشخیص عمق و عکاسی ماکرو را بر عهده دارند.

باتری و سایر امکانات

اینفینیکس جی تی 20 پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند. این باتری می‌تواند به راحتی یک روز کامل را حتی با استفاده سنگین دوام بیاورد.

از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های 5G، درگاه USB-C، اتصال نزدیک یا NFC، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای دوگانه با برند JBL و پشتیبانی از DTS و Hi-Res Audio اشاره کرد.

اینفینیکس جی تی 20 پرو

قیمت و زمان عرضه

اینفینیکس جی تی 20 پرو در رنگ‌های نارنجی، نقره‌ای و آبی عرضه خواهد شد و در دو پیکربندی حافظه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خریداران خواهد شد. قیمت و تاریخ دقیق عرضه این گوشی در هر منطقه، در زمان رونمایی محلی آن مشخص خواهد شد.

جمع‌بندی

اینفینیکس جی تی 20 پرو با ارائه مشخصات قدرتمند، طراحی جذاب و قیمتی مناسب، به عنوان یک گزینه جذاب برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای به نظر می‌رسد. استفاده از تراشه دیمنسیتی 8200 آلتیمیت به همراه تراشه Pixelworks X5 Turbo، سیستم خنک کننده کارآمد و نمایشگر 144 هرتزی، این گوشی را به یک انتخاب ایده‌آل برای اجرای روان و بدون تاخیر بازی‌های سنگین تبدیل کرده است.

علاوه بر این، طراحی خاص و نورپردازی RGB این گوشی، آن را از سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند. با این حال، باید منتظر ماند و دید که عملکرد این گوشی در تست‌های روزانه چگونه خواهد بود و آیا می‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند یا خیر.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow