The Boring Phone: گوشی ساده و نوستالژیک HMD با طراحی شگفت انگیز

در ماه فوریه 2024 و در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC)، شرکت فنلاندی HMD اعلام کرد که از این پس می‌خواهد به جای استفاده از عبارت مخفف HMD، از برند «Human Mobile Devices» استفاده کند. همچنین گفته شد که این شرکت با همکاری برندهای دیگر به غیر از نوکیا، به عنوان تولید کننده گوشی‌های بدون […]

۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  1
The Boring Phone: گوشی ساده و نوستالژیک HMD با طراحی شگفت انگیز

در ماه فوریه 2024 و در جریان کنگره جهانی موبایل (MWC)، شرکت فنلاندی HMD اعلام کرد که از این پس می‌خواهد به جای استفاده از عبارت مخفف HMD، از برند «Human Mobile Devices» استفاده کند. همچنین گفته شد که این شرکت با همکاری برندهای دیگر به غیر از نوکیا، به عنوان تولید کننده گوشی‌های بدون برند (white-label) فعالیت خود را گسترش خواهد داد.

در آن زمان، یکی از خبرهای بزرگ HMD، اعلام همکاری با برند عروسک‌سازی «ماتل» (Mattel) برای ساخت گوشی تاشوی باربی بود که قرار است امسال به بازار عرضه شود. فعلاً جزئیات جدیدی از این گوشی نداریم، اما خبر هیجان‌انگیز دیگری منتشر شده که حکایت از عرضه گوشی The Boring Phone (به معنی گوشی خسته کننده!) با همکاری برند پوشاک «بودگا» (Bodega) دارد.

The Boring Phone

این گوشی ساده (که به واسطه قرار گرفتن در نقطه مقابل گوشی‌های هوشمند، در اصطلاح عامیانه به آن‌ها «گوشی‌های خنگ» هم می‌گویند!) فقط قابلیت برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک دارد. همچنین دارای دوربین، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، اتصال 4G، جک هدفون و درگاه Micro USB برای شارژ است. باتری این گوشی در حالت استندبای تا یک هفته دوام می‌آورد، اما هیچ برنامه‌ای روی آن نصب نمی‌شود. البته به جز بازی مار! بله، می‌توانید روی این گوشی با بازی خاطره‌انگیز مار سرگرم شوید.

مسئولیت طراحی این گوشی بر عهده برند بودگا بوده که در آن از سبک «نوترو» (ترکیبی از کلمات نو و رترو) الهام گرفته است. در این سبک که مخصوص نسل میان‌سال است، اقدام به بازسازی و مدرن‌سازی گجت‌های محبوب دهه‌های 80 و 90 میلادی می‌شود. نتیجه این الهام‌گیری، یک گوشی تاشوی شفاف با برچسب‌های هولوگرافیک و ته‌رنگ‌های سبز است که باید اعتراف کرد در عین ساده بودن، ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد.

The Boring Phone

ایده اصلی این گوشی بسیار ساده است: وقتی برای معاشرت با دوستان خود بیرون می‌روید یا می‌خواهید از طبیعت لذت ببرید، گوشی هوشمندتان را در خانه بگذارید و به جای آن این گوشی را با خودتان ببرید! با حذف امکاناتی مانند باز کردن تیک تاک در لحظات بیکاری، شاید بتوانید عادت مخرب اسکرول بی‌هدف (Doomscrolling) در شبکه‌های اجتماعی را هم کنار گذاشته یا حداقل کمتر کنید.

HMD گوشی تاشوی باربی را هم با همین هدف عرضه خواهد کرد: «تقویت ارتباطات و ایجاد آرامش در میان هیاهو و جنجال‌های دنیای دیجیتال». بر خلاف این گوشی خاص، عموم علاقه‌مندان قادر خواهند بود گوشی باربی را بعد از عرضه خریداری کنند (در ادامه توضیح خواهیم داد که The Boring Phone به چه شکل عرضه خواهد شد). HMD یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های ساده محسوب می‌شود و فروش این نوع گوشی‌ها در آمریکا در سال 2022 با رشد قابل توجهی روبرو شد.

The Boring Phone

HMD نتوانسته در دنیای گوشی‌های هوشمند توفیق چندانی کسب کند، بنابراین تمرکز آن‌ها بر ساخت گوشی‌های ساده و نسبتاً ارزان، منطقی به نظر می‌رسد. با این حال، انتظار می‌رود امسال چند گوشی هوشمند جدید با برند HMD و سیستم عامل اندروید را نیز شاهد باشیم که بسیاری از آن‌ها به گفته خود شرکت، قابلیت تعمیر توسط کاربر را خواهند داشت. همچنین این شرکت فنلاندی در حال طراحی دستگاهی با قطعات ماژولار به نام HMD Fusion است که در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

HMD اعلام کرده است که گوشی The Boring Phone را در روز 18 آوریل (30 فروردين) در رویداد موسوم به “هفته طراحی میلان” رونمایی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد این گوشی را از طریق مسابقات و رویدادهای مختلف با هدف جلب مشارکت مصرف‌کنندگان، به افرادی «در سرتاسر جهان» اهدا کند. این برنامه ابتدا از ایتالیا آغاز خواهد شد و سپس در ادامه سال به انگلستان و بازارهای دیگر گسترش خواهد یافت. HMD تنها 5000 عدد از این گوشی را تولید خواهد کرد. پس برای به دست آوردن یکی از آن‌ها، باید شانس با شما یار باشد!

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow