آیفون اس ای 4 با نمایشگر اولد در سال 2025 عرضه خواهد شد

با توجه به گزارشی از The Elec که به تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد تا سال 2025، خط تولید آیفون SE را با افزودن نمایشگر اولد به‌روزرسانی کند. در حال حاضر، مدل‌های SE تنها آیفون‌هایی هستند که هنوز از تکنولوژی LCD استفاده می‌کند، بنابراین این تغییر باعث تطابق این سری […]

۲۷ بهمن , ۱۴۰۲ - 21:00
 0  115
آیفون اس ای 4 با نمایشگر اولد در سال 2025 عرضه خواهد شد
آیفون اس ای 4

با توجه به گزارشی از The Elec که به تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد شرکت اپل قصد دارد تا سال 2025، خط تولید آیفون SE را با افزودن نمایشگر اولد به‌روزرسانی کند. در حال حاضر، مدل‌های SE تنها آیفون‌هایی هستند که هنوز از تکنولوژی LCD استفاده می‌کند، بنابراین این تغییر باعث تطابق این سری با مدل‌های رده بالاتر اپل خواهد شد. با دیجی رو همراه باشید.

نمایشگرهای اولد به واسطه ارائه رنگ‌های روشن‌تر، سیاه عمیق‌تر و کیفیت تصویر کلی بهتر نسبت به LCD می‌توانند تجربه کاربری و زیبایی بصری گوشی‌ها را به یک مرحله بالاتر ارتقاء دهند. با این حال، به نظر می‌رسد تمرکز اصلی اپل در آیفون اس ای 4 همچنان بر پایین نگه داشتن هزینه‌ تولید خواهد بود، چرا که قیمت مقرون به صرفه بزرگ‌ترین مزیت سری SE و در واقع، علت وجودی آن است. بنا بر گزارش‌ها، دو تولید کننده اصلی نمایشگر، یعنی سامسونگ و BOE، برای تامین نمایشگرهای جدید مورد نیاز اپل به شدت با یکدیگر رقابت دارند.

اگر چه پنل‌های اولد به طور کلی هزینه‌های بیشتری برای تولید دارند، اما با توسل به همین رقابت شدیدی که بین تامین کنندگان نمایشگر وجود دارد، احتمالاً می‌تواند هزینه تولید آیفون اس ای 4 را در حد قابل قبولی نگه دارد. در این بین، سامسونگ که ظاهراً کمترین قیمت را به اپل پیشنهاد داده، ممکن است بیشترین تعداد سفارش را به دست آورد.

آیفون اس ای 4

اگر بخواهیم با آمار و اعداد صحبت کنیم، گزارش‌ها حکایت از این دارند که سامسونگ و BOE پیشنهاداتی در بازه 30 تا 40 دلار برای تأمین نمایشگر جهت استفاده در گوشی ارزان قیمت اپل داده‌اند. شرکت کره‌ای سامسونگ به طور زیرکانه‌ای قیمتی باورنکردنی در حد تنها 30 دلار در هر واحد را ارائه داده، در حالی که آخرین قیمت پیشنهادی کمپانی چینی BOE حدود 35 دلار است.

Tienma، یکی دیگر از تولید کنندگان نمایشگر چینی، بالاترین پیشنهاد را برای نمایشگر آیفون اس ای 4 داده و درخواست 40 دلار را برای هر واحد داشته است. با توجه به سابقه همکاری سامسونگ با اپل و پیشنهاد دادن کمترین قیمت، احتمالاً سامسونگ بیشترین تعداد سفارش را دریافت خواهد کرد و پس از آن نیز BOE نمایشگرهای مورد نیاز اپل را تأمین خواهد کرد.

قیمت‌های اعلام شده توسط هر شرکت برای پنل‌های اولد تا یک سوم کمتر از چیزی است که برای پنل‌های مورد استفاده در آیفون 15 می‌گیرند و این مسئله به اپل امکان تولید آیفون اس ای 4 با قیمتی مناسب را می‌دهد. با این حال، گفته می‌شود که این شرکت هنوز هم تأمین کننده نهایی خود را انتخاب نکرده و ظاهراً به دنبال نمایشگرهایی با قیمت کمتر و در محدوده 20 دلاری است.

اگر چه تاریخ دقیق عرضه آیفون اس ای هنوز مشخص نیست، اما شایعات نشان می‌دهند که این مدل مقرون به صرفه در سال 2025 روانه بازار خواهد شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow