استاد اختررفیزیک دانشگاه منچستر: هوش مصنوعی مانع از کشف حیات بیگانه می‌شود

استاد اختر فیزیک از دانشگاه منچستر در مقاله جدید خود عنوان کرد هوش مصنوعی مانع از رسیدن بشر به تمدن‌های پیشرفته کیهانی و حیات بیگانه خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر هوش مصنوعی یکی از تحول‌آورترین فناوری‌های نوظهور تاریخ بشر محسوب می‌شود. سرعت رشد این فناوری به گونه‌ای […] منبع خبر استاد اختررفیزیک دانشگاه منچستر: هوش مصنوعی مانع از کشف حیات بیگانه می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10:00
 0  0
استاد اختررفیزیک دانشگاه منچستر: هوش مصنوعی مانع از کشف حیات بیگانه می‌شود

استاد اختر فیزیک از دانشگاه منچستر در مقاله جدید خود عنوان کرد هوش مصنوعی مانع از رسیدن بشر به تمدن‌های پیشرفته کیهانی و حیات بیگانه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر هوش مصنوعی یکی از تحول‌آورترین فناوری‌های نوظهور تاریخ بشر محسوب می‌شود. سرعت رشد این فناوری به گونه‌ای بوده که تاثیرات بالقوه‌ای مثبت یا منفی به همراه داشته است. اخیراً مایک گرت مقاله‌ای را در مورد این فناوری منتشر کرده که نشان می‌دهد هوش مصنوعی می‌تواند مانع بزرگی برای عدم روبرویی با تمدن‌های پیشرفته فناوری در دیگر نقاط جهان باشد.

در حال حاضر برای این پرسش فرضیه‌های زیادی مطرح شده است که چرا ستاره شناسان تاکنون هیچ نشانه‌ای از حیات بیگانه طی ۶۰ سال گذشته و در بین داده‌های نجومی کشف نکردند. این استاد اختر فیزیک استدلال می کند مصنوعی همانند یک فیلتر قوی مانع از روبرویی با یک تمدن جهانی یا ظهور حیات هوشمند می‌شود.

البته توسعه هوش مصنوعی نسبت به دیگر فناوری‌های بالقوه مخرب در مقیاس زمانی بی سابقه ای انجام شده است. در حال حاضر این فناوری با ادغام در بافت زندگی روزمره نحوه تعامل ما را با دیگر فناوری‌ها تغییر داده است. به گفته گرت این فناوری در تمامی حوزه‌ها از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا آموزش، تجارت، پلیس یا امنیت وارد شده و هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که با ظهور هوش مصنوعی دست نخورده باقی مانده باشد.

وی در مقاله خود مدعی است سرعت فرایندهای تصمیم گیری هوش مصنوعی باعث تشدید تضادها خواهد شد و نسبت به اهداف اصلی نیز فراتر می‌رود. این سوال ممکن است مطرح شود که در صورت عدم نیاز سیستم هوش مصنوعی موجود به حمایت تمدن‌های بیولوژیکی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

گرت می نویسد ابر هوش مصنوعی می‌تواند با رسیدن به تکنیکی فناورانه از هوش بیولوژیکی پیشی گرفته و با سرعت بیشتری تکامل پیدا کند. همچنین رشد آن نسبت به نظارت سنتی بالاتر بوده و در نهایت به پیامدهای پیش‌بینی نشده و ناخواسته‌ در خلاف جهت علایق بیولوژیکی یا اخلاقیات منجر شود.

منبع خبر استاد اختررفیزیک دانشگاه منچستر: هوش مصنوعی مانع از کشف حیات بیگانه می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow