مزایای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری – ویستا سامانه آسا

همه ما زمانی که می‌خواهیم یک موقعیت شغلی جدید پیدا کنیم یا به عبارتی یک شرکت جدید را برای کار انتخاب کنیم، با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم؛ مخصوصا اگر در حوزه تکنولوژی مشغول به کار هستیم. یکی از این چالش‌ها این است که آیا بزرگی شرکت مهم است؟ و چرا؟  در این مقاله قصد داریم […] منبع خبر مزایای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری – ویستا سامانه آسا پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  0
مزایای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری – ویستا سامانه آسا

همه ما زمانی که می‌خواهیم یک موقعیت شغلی جدید پیدا کنیم یا به عبارتی یک شرکت جدید را برای کار انتخاب کنیم، با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم؛ مخصوصا اگر در حوزه تکنولوژی مشغول به کار هستیم. یکی از این چالش‌ها این است که آیا بزرگی شرکت مهم است؟ و چرا؟  در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چرا کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری حائز اهمیت است و چه تاثیری می‌تواند در مسیر شغلی و حتی زندگی فردی ما داشته باشد. همچنین در پایان قصد داریم یک شرکت بزرگ فناوری در ایران به نام «ویستا سامانه آسا» را بررسی کنیم و مزیت‌های کار کردن در این شرکت را ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

یک شرکت بزرگ فناوری به چه شرکتی می‌گوییم؟

قبل از هر چیز باید مشخص کنیم که یک شرکت فناوری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به عنوان یک شرکت بزرگ شناخته شود. در واقع مجموعه‌ای از معیارها وجود دارند که شرکت‌ها را از هم متمایز می‌کنند. به طور خلاصه تعداد کارکنان، دارایی تحت مدیریت (AUM)، تعداد کاربرانی که از خدمات یک شرکت استفاده می‌کنند و مشخصه‌هایی از این دست بزرگی یک شرکت را مشخص می‌کنند.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به بازار کار ایران بیندازیم، به راحتی می‌توانیم چندین شرکت بزرگ را نام ببریم؛ با این حال در مقایسه با تعداد شرکت‌های فعال، تعداد اسم‌های شناخته شده معدود است؛ در نتیجه رقابت هم برای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری بسیار بالا است. اما سؤال اصلی این مقاله دقیقا همین است! شرکت‌های بزرگ فناوری چه مزیت‌هایی دارند؟ چرا نظر اغلب افراد را به خود جلب می‌کنند؟ در ادامه این مزایا را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- فرصت همکاری استعدادهای برتر فناوری

از آنجایی که تعداد داوطلبان برای کار در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی بالا است، عموما این شرکت‌ها با توجه به فرآیند‌های سختگیرانه‌ای که برای استخدام دارند، می‌توانند افراد حرفه‌ای‌تر، مستعد‌تر و متخصص‌تری را استخدام کنند. ناگفته پیداست که داشتن همکارهای متخصص، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در مسیر شغلی ما داشته باشد؛ چرا که این افراد، نه تنها انگیزه ما برای پیشرفت را بیشتر می‌کنند، بلکه می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌های مهممان از آن‌ها مشورت بگیریم.

یک نکته مهم دیگر این است که در معمولا در این شرکت‌ها تکنولوژی‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانیم با افراد متخصص حوزه‌ها و تکنولوژی‌های مختلف مراوده داشته باشیم. این تنوع باعث ایجاد خلاقیت، نوآوری و همکاری در تیم‌ها می‌شود.

از طرف دیگر این شرکت‌ها منابع قابل توجهی در اختیار دارند و در نتیجه بیشتر از شرکت‌های کوچک می‌تواندد بر مهارت‌های ضروری و ویژگی‌های قابل آموزش تاکید کنند. در واقع فراتر از مهارت‌های فنی، این شرکت‌ها اهمیت مهارت‌های نرم را می‌شناسند. ارتباط، سازگاری، حل مسئله و کار تیمی به اندازه مهارت‌های فنی حیاتی هستند. در نتیجه آن‌ها برنامه‌های آموزشی برای ارتقای مهارت‌های نرم ارائه می‌دهند و آگاهند که کارکنان در محیط‌های کاری پویا شکوفا می‌شوند.

۲- انعطاف‌پذیری و ثبات شغلی بیشتر

شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دانند که حفظ استعدادها به اندازه جذب آن‌ها مهم است. آنها با حفظ رشد مداوم و سلامت مالی، ثبات را ارائه می‌دهند. کارمندان می توانند بدون ترس از اخراج ناگهانی یا بی‌ثباتی مالی، بلندمدت فکر و برنامه‌ریزی کنند.

علاوه بر این، این شرکت‌ها مسیرهای شغلی روشنی را ارائه می‌دهند. کارمندان می‌توانند در نقش‌ها، بخش‌ها و حتی مکان‌های جغرافیایی جابجا شوند. به عنوان مثال می‌توانید از بخش مهندسی به سمت مدیریت محصول حرکت کنید یا به یک دفتر دیگر منتقل شوید؛ فرصت‌های رشد فراوان است. یادگیری مداوم و توسعه مهارت چیزهایی هستند که در شرکت‌های بزرگ تشویق می‌شوند؛ چرا که آن‌ها می‌دانند این حالت در نهایت هم برای کارفرما و هم کارجو سود بیشتری دارد.

۳- امکان پرداخت مزایای خوب و حقوق‌های متناسب

شرکت‌های بزرگ فناوری شرایط لازم برای مذاکره در مورد بسته‌های جبرانی رقابتی دارند. پوشش مراقبت‌های بهداشتی، کمک‌های مراقبت از کودک، وام‌های قابل توجه بخشی از این بسته است. برخی از شرکت‌ها حتی سالن‌های ورزشی، وعده‌های غذایی رایگان و مزایای رفت و آمد را ارائه می‌کنند. حقوق بالا و پاداش عملکرد هم از گزینه‌های رایج در این شرکت‌ها هستند. در واقع آن‌ها متوجه هستند که کارکنانی که حقوق خوبی دریافت می‌کنند، با انگیزه و متعهد هستند و امکان بها دادن به این مورد را دارند.

۴- پروژه‌های پیشرفته و نوآوری

اغلب شرکت‌های بزرگ فناوری روی پروژه‌های پیشگامانه کار می‌کنند. آن‌ها با توسعه وسایل نقلیه خودران، فعالیت در حوزه هوش مصنوعی یا عرضه محصولات جدید، کارکنانشان را در خط مقدم نوآوری قرار می‌دهند. کارمندان به توسعه محصولات و خدماتی کمک می‌کنند که صنایع را شکل می‌دهند و زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ناگفته پیداست که احساس هدف و مسئولیت چقدر می‌تواند نشاط‌‌آور باشد.

همچنین کار بر روی فناوری‌های پیشرفته، یادگیری مداوم را تضمین می‌کند. کارمندان از ترندهای صنعت جلوتر می‌مانند و مهارت‌های ارزشمندی کسب می‌کنند. محیط سریع رشد را تشویق می‌کند.

۵- تعادل کار و زندگی و رفاه کارکنان

ساعات کاری انعطاف‌پذیر، گزینه‌های کار از راه دور و روزهای تعطیل نامحدود باعث تعادل بین کار و زندگی می‌شود. کارمندان می توانند تعهدات شخصی و حرفه‌ای را به طور مؤثر مدیریت کنند.

در کنار همه این‌ها، شرکت‌های فناوری رفاه کارکنان را در اولویت قرار می‌دهند. خدمات مشاوره، برنامه‌های مدیریت استرس و منابع سلامت روان به راحتی در دسترس هستند و می‌توانند در بالا بردن کیفیت زندگی کارکنان این شرکت‌ها تاثیر غیرقابل چشم‌پوشی داشته باشند.

سخن پایانی؛ معرفی شرکت ویستا سامانه آسا

حال که مزیت‌های کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری را بررسی کردیم و جوانب مختلف آن را دیدیم، وقت آن رسیده که یکی از این شرکت‌ها را هم معرفی کنیم. ویستا سامانه آسا که در صنعت فینتک یا همان فناوری مالی کار می‌کند، زیر مجموعه گروه مالی آگاه است و با هر متر و معیاری که بسنجیم در رده شرکت‌های فناوری بزرگ و مطرح قرار می‌گیرد. این شرکت که بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل دارد، در حال حاضر به بیش از ۷ میلیون نفر در بازار سرمایه خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. آسا در بخش‌های مختلف بازار سرمایه، از سامانه‌های معاملاتی گرفته تا مشاوره، مدیریت دارایی، مشاوره و حتی آموزش محصولاتی توسعه داده است. تنوع محصولات نشان از تنوع تخصص و تکنولوژی‌ها در این شرکت است.

در مورد مزیت‌های کار کردن در آسا هم با نگاهی به صفحه «همکاری با آسا» در وبسایت رسمی این شرکت، متوجه می‌شویم که با کار کردن در این شرکت افراد یک محیط دوستانه و همدلانه تجربه می‌کنند. داشتن ساعت کاری منعطف، بودجه سلامت روان، توجه به تغذیه کارکنان، بودجه توسعه فردی، امکان رشد و پیشرفت در بخش‌های مختلف سازمان، امکان کار کردن در کنار حرفه‌ای‌های حوزه فین‌تک و همچنین امکان دریافت وام تنها بخشی از مزیت‌هایی است که ویستا سامانه آسا ارائه می‌دهد.

حرف آخر این که شرکت‌های بزرگ فناوری یک بسته جامع ارائه می‌دهند که ترکیبی از رشد شغلی، ثبات مالی، پروژه‌های هیجان‌انگیز و رفاه کارکنان است. همانطور که چشم‌انداز فناوری در حال تکامل است، این شرکت‌ها همچنان به جذب استعدادهای برتر ادامه می‌دهند و جای پای خود را در دل حرفه‌های صنعت فناوری باز می‌کنند.

salb-techna

منبع خبر مزایای کار کردن در شرکت‌های بزرگ فناوری – ویستا سامانه آسا پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow