پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi2 در آیفون 12 با آپدیت جدید iOS 17.4 اضافه شد

اپل اواخر سال 1402 آپدیت iOS 17.4 را منتشر کرد و مهمترین تغییر در این به‌روزرسانی، مطابقت آن با قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا بود، اما به نظر می‌رسد این تنها نکته قابل توجه در آپدیت iOS 17.4 نبوده است. طبق بررسی‌های انجام شده توسط Macworld، به نظر می‌رسد نرم افزار جدید گوشی‌های اپل، […]

۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi2 در آیفون 12 با آپدیت جدید iOS 17.4 اضافه شد
آیفون 12

اپل اواخر سال 1402 آپدیت iOS 17.4 را منتشر کرد و مهمترین تغییر در این به‌روزرسانی، مطابقت آن با قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا بود، اما به نظر می‌رسد این تنها نکته قابل توجه در آپدیت iOS 17.4 نبوده است.

طبق بررسی‌های انجام شده توسط Macworld، به نظر می‌رسد نرم افزار جدید گوشی‌های اپل، پشتیبانی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 را برای آیفون 12 فعال کرده است. بر اساس این بررسی‌ها، زمانی که آیفون 12 با سیستم عامل iOS 17.4 به صورت مغناطیسی به یک شارژر Qi2 غیر از MagSafe اپل متصل شود، می‌تواند به صورت بی‌سیم با توان 15 وات شارژ شود.

پیش از این، در چنین شرایطی، شارژ بی‌سیم به 7.5 وات محدود می‌شد، بنابراین این جهش بسیار قابل توجهی است. پیش‌تر در ماه دسامبر 2023، همین قابلیت با انتشار iOS 17.2 برای آیفون 13 و 14 ارائه شد و حالا مدل‌های آیفون 12 نیز می‌توانند از توان شارژ 15 وات در شارژرهای بی‌سیم Qi2 بهره‌مند شوند.

آیفون 12

استاندارد Qi2 اخیراً به بازار ارائه شده و با بازدهی بهتر شارژ بی‌سیم و همچنین پشتیبانی از تراز مغناطیسی همراه است. ویژگی‌های این استاندارد جدید شباعت زیادی به MagSafe اپل دارند و البته این مسئله اصلاً اتفاقی نیست. اپل یکی از اعضای اصلی کنسرسیوم نیروی بی‌سیم (WPC) است که استانداردهای Qi را منتشر می‌کند. بنابراین، واضح است که در این استاندارد از MagSafe اپل الهام گرفته شده است.

بنابراین، اگر یک آیفون 12 دارید و می‌خواهید از شارژر بی‌سیم Qi2 غیر MagSafe استفاده کنید، از این پس می‌توانید این کار را با توان 15 وات انجام دهید، درست مانند شارژرهای دارای تأییدیه MagSafe.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow