اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 کدام خواهد بود؟

کمپانی کوالکام به زودی از نسل جدید تراشه‌های قدرتمند خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی خواهد کرد. طبق روال همیشگی، این تراشه با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار است در ماه اکتبر معرفی شود و به باور بسیاری از ناظران، برترین تراشه پردازشی دنیای موبایل لقب خواهد گرفت. اما سوالی که برای بسیاری از کاربران […]

۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  0
اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 کدام خواهد بود؟

کمپانی کوالکام به زودی از نسل جدید تراشه‌های قدرتمند خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی خواهد کرد. طبق روال همیشگی، این تراشه با نام اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار است در ماه اکتبر معرفی شود و به باور بسیاری از ناظران، برترین تراشه پردازشی دنیای موبایل لقب خواهد گرفت. اما سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید این است که کدام گوشی‌ها اولین میزبانان این پردازنده قدرتمند خواهند بود؟

طبق اخبار و اطلاعاتی که از منابع معتبر به گوش می‌رسند، به نظر می‌رسد کمپانی شیائومی امسال توانسته قراردادی انحصاری با کوالکام امضا کند تا از اولین بهره‌برداران از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 باشد. بر همین اساس، انتظار می‌رود دو گوشی شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو، اولین مدل‌هایی باشند که از این تراشه قدرتمند بهره می‌برند.

البته این پایان ماجرا نیست و پس از پرچمدارهای جدید شیائومی، نوبت به وان پلاس 13 و آیکو 13 خواهد رسید تا با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 قدرت‌نمایی کنند. اگر چه ترتیب عرضه این گوشی‌ها ممکن است نسبت به سال گذشته کمی تغییر کرده باشد، اما با نگاهی به روند معرفی گوشی‌های مجهز به نسل‌های پیشین این تراشه، می‌توان گفت این برندها همان «چهره‌های آشنای» همیشگی هستند. به عنوان مثال، سال گذشته نیز وان پلاس 12، آیکو 12، شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو جزو اولین گوشی‌هایی بودند که در زمان عرضه خود در چین، از اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌بردند.

اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4

همانطور که در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم، عرضه جهانی گوشی‌های شیائومی 15، وان پلاس 13 و آیکو 13 احتمالاً با چند هفته یا چند ماه تاخیر نسبت به عرضه آن‌ها در چین صورت خواهد گرفت. نکته قابل توجه دیگر این است که نسخه پرو از سری شیائومی 14 هرگز عرضه جهانی را تجربه نکرد و ممکن است سرنوشت مشابهی برای نسل بعدی آن نیز رقم بخورد.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی رسمی اسنپدراگون 8 نسل 4، قطعاً اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت‌ها و عملکرد این تراشه قدرتمند و پرچمدار منتشر خواهد شد. همچنین جزئیات دقیق‌تری در مورد زمان عرضه گوشی‌های مجهز به این تراشه و اینکه آیا مدل‌های دیگری نیز جزو پیشگامان بهره‌مندی از آن خواهند بود یا نه، به دست خواهیم آورد. اما بر اساس اخبار فعلی، به نظر می‌رسد شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو در صدر فهرست گوشی‌های مجهز به این پردازنده قدرتمند قرار دارند و پس از آن‌ها وان پلاس 13 و آیکو 13 آماده‌ی عرض اندام خود در دنیای موبایل خواهند بود.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow