هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

در جریان اجلاس تحلیلگران 2024، رئیس فعلی هواوی، آقای ژو ژیجون (Xu Zhijun)، از برنامه‌های این شرکت برای گسترش جهانی پس از تثبیت جایگاهش در داخل چین خبر داد. هواوی با وجود تحریم‌های ایالات متحده، بر این باور است که می‌تواند سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) را به عنوان سومین گزینه محبوب در جهان […]

۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  0
هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

در جریان اجلاس تحلیلگران 2024، رئیس فعلی هواوی، آقای ژو ژیجون (Xu Zhijun)، از برنامه‌های این شرکت برای گسترش جهانی پس از تثبیت جایگاهش در داخل چین خبر داد. هواوی با وجود تحریم‌های ایالات متحده، بر این باور است که می‌تواند سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) را به عنوان سومین گزینه محبوب در جهان (پس از اندروید و آی او اس) برای گوشی‌های هوشمند تبدیل کند.

این شرکت برای ساخت یک اکوسیستم قدرتمند از برنامه‌ها برای هارمونی او اس، همکاری نزدیکی با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن داشته و از تمام توان خود برای پشتیبانی، ارائه ابزار و اعطای مشوق‌های لازم برای آن‌ها استفاده خواهد کرد. با این حال، هواوی ابتدا بر بازار چین تمرکز خواهد کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که 99 درصد از کاربران چینی، تنها از حدود 5000 اپلیکیشن در گوشی‌ها و تبلت‌های خود استفاده می‌کنند. بنابراین، این غول فناوری چینی در وهله اول باید بر سازگاری این 5000 برنامه با هارمونی او اس تمرکز کند و سپس آن‌ها را برای سایر نقاط جهان نیز آماده‌سازی نماید.

هارمونی او اس

طبق گزارش‌ها، تاکنون حدود 4000 برنامه با HarmonyOS NEXT سازگار شده‌اند که نشان‌دهنده پیشرفت هواوی طبق برنامه‌های از قبل تعیین شده است. با این حال، جلب رضایت و همراهی سایر توسعه‌دهندگان، نیازمند زمان و تلاش مضاعف است. آقای ژو ژیجون بر این باور است که هواوی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به نقطه عطفی دست یابد و تعداد برنامه‌های موجود روی این سیستم عامل را به 1 میلیون برساند.

گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع دیگر نیز حاکی از آن هستند که هارمونی او اس در داخل چین با سرعتی چشمگیر در حال جذب مخاطب است. در واقع، به نظر می‌رسد سیستم عامل هواوی به زودی با پشت سر گذاشتن آی او اس، به دومین سیستم عامل محبوب گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل خواهد شد.

این تحولات، نشان‌دهنده عزم راسخ هواوی برای غلبه بر موانع و حضور پررنگ‌تر در عرصه جهانی است. این شرکت با تکیه بر بازار داخلی قدرتمند خود و توسعه یک اکوسیستم غنی از برنامه‌ها، امیدوار است تا هارمونی او اس را به عنوان رقیبی جدی برای اندروید و آی او اس در سطح دنیا مطرح کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow