ایمپلنت کوچک به اندازه نخود در درمان افسردگی موثر است

دانشمندانی از دانشگاه رایس در آمریکا برای درمان افسردگی یک ایمپلنت مغزی به اندازه نخود توسعه دادند که نیاز به باتری نداشته و می‌تواند اختلالات عصبی از جمله افسردگی را درمان کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایمپلنت ساخته شده برای جمجمه تنها به اندازه نخود است و باعث تحریک مغز انسان […] منبع خبر ایمپلنت کوچک به اندازه نخود در درمان افسردگی موثر است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  0
ایمپلنت کوچک به اندازه نخود در درمان افسردگی موثر است

دانشمندانی از دانشگاه رایس در آمریکا برای درمان افسردگی یک ایمپلنت مغزی به اندازه نخود توسعه دادند که نیاز به باتری نداشته و می‌تواند اختلالات عصبی از جمله افسردگی را درمان کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایمپلنت ساخته شده برای جمجمه تنها به اندازه نخود است و باعث تحریک مغز انسان برای درمان اختلالات عصبی خواهد شد. محرک مغزی منحصر به فرد پژوهشگران دانشگاه رایس به نام DOT می‌تواند درمان جایگزین برای افسردگی مقاوم به دارو و دیگر اختلالات روانپزشکی باشد.

با استفاده از این فناوری نسبت به روش‌های دیگر تحریک عصبی در بیماران به روشی راحت‌تر و کم خطرتر انجام می‌شود. جیکوب رابینسون استاد مهندسی برق و کامپیوتر در این دانشگاه در این مورد می‌گوید: ما اثبات کردیم که دستگاهی تنها به اندازه یک نخود می‌تواند باعث فعال‌سازی قشر حرکتی در مغز شده و در نهایت باعث حرکت دست بیمار شود.

این ایمپلنت برخلاف دیگر فناوری‌ها نیاز به باتری یا سیم بلند نداشته به همین دلیل بهتر از آنها در دسترس بیماران قرار می‌گیرد. فعالیت اصلی این دستگاه بر مبنای انتقال نیروی مغناطیس الکتریک است و می‌تواند میدان‌های مغناطیسی را به پالس‌های الکتریکی تبدیل کند. دستگاه کاشتنی به محرک اجازه می‌دهد تا ضمن تحریک مغز بتواند به صورت بی‌سیم انرژی دریافت کند. به گفته محققان این دستگاه تنها با ۹ میلی‌متر عرض امکان تحریک ۱۴.۵ ولت را در ناحیه خاصی از مغز خواهد داشت.

کاشت این دستگاه کم تهاجمی نیز تنها ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. محل کاشت آن در استخوان بالای مغز بوده یا می‌توان آن را روی غشای محافظ در پایه جمجمه نیز قرار داد. محققان در آزمایش‌های خود از این دستگاه برای فعال کردن بخشی از مغز به نام قشر حرکتی مسئول کنترل حرکت ارادی استفاده کردند و موفق به مشاهده پاسخ از طریق حرکت دست بیمار شدند. این دستگاه توانست به مدت ۳۰ روز در بدن خوک‌ها باقی مانده و سازگاری خود با بافت مغز را نشان دهد.

منبع خبر ایمپلنت کوچک به اندازه نخود در درمان افسردگی موثر است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow