ریلمی 12 لایت معرفی شد؛ میان‌رده‌ای خوش قیمت با امکانات جذاب

ریلمی، برند محبوب چینی، به تازگی از گوشی هوشمند جدید خود به نام ریلمی 12 لایت (Realme 12 Lite) رونمایی و آن را به مجموعه ریلمی 12 خود اضافه کرده است. این گوشی با تمرکز بر ایجاد تعادل بین قیمت و کارایی، برای کاربران جوان و کسانی طراحی شده که به دنبال یک گوشی مدرن […]

۰۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
ریلمی 12 لایت معرفی شد؛ میان‌رده‌ای خوش قیمت با امکانات جذاب

ریلمی، برند محبوب چینی، به تازگی از گوشی هوشمند جدید خود به نام ریلمی 12 لایت (Realme 12 Lite) رونمایی و آن را به مجموعه ریلمی 12 خود اضافه کرده است. این گوشی با تمرکز بر ایجاد تعادل بین قیمت و کارایی، برای کاربران جوان و کسانی طراحی شده که به دنبال یک گوشی مدرن و در عین حال مقرون به صرفه هستند. با ما در دیجی رو همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی و ظاهری ریلمی 12 لایت داشته باشیم.

طراحی شیک و مدرن

ریلمی 12 لایت از نظر طراحی، ظاهری بسیار ظریف و مدرن دارد. بدنه‌ این گوشی از جنس پلاستیک است که البته با توجه به قیمت پایین آن اصلاً نمی‌توان ایرادی به این مسئله گرفت، در ضمن پلاستیک به کار رفته نیز بسیار باکیفیت است. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی عرضه می‌شود، ضخامتی 8.7 میلی متری دارد و وزن آن تنها 190 گرم است. با این مشخصات، می‌توان گفت ریلمی 12 لایت می‌تواند دوام قابل قبولی داشته و برای استفاده طولانی مدت گزینه‌ای مناسب باشد.

نمایشگر باکیفیت

علاوه بر طراحی ظریف و زیبا، ریلمی 12 لایت به یک صفحه نمایش باکیفیت در اندازه 6.72 اینچ نیز مجهز شده است. پنل نمایشگر این گوشی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ دی پلاس است که برای محصولی در این رده قیمت کاملاً مناسب می‌باشد. همچنین، این نمایشگر با داشتن نرخ تازه‌سازی 90 هرتز، تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از بازی و تماشای ویدیو را برای کاربران ریلمی 12 لایت به ارمغان می‌آورد.

سخت افزار قدرتمند

قلب تپنده ریلمی 12 لایت، یکی از تراشه‌های میان‌رده کوالکام به نام اسنپدراگون 685 است. این تراشه در کنار 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، به شما امکان می‌دهد تا بدون مشکل به انجام کارهای روزمره و اجرای برنامه‌های مختلف بپردازید.

ریلمی 12 لایت

دوربین‌های باکیفیت

ریلمی 12 لایت از یک سیستم دوربین سه‌گانه در پشت بدنه خود بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسلی بوده و از فناوری‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و HDR پشتیبانی می‌کند. همچنین، دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق نیز در کنار دوربین اصلی تعبیه شده‌اند و در ثبت عکس‌های باکیفیت آن را یاری می‌کنند. دوربین سلفی این گوشی نیز 8 مگاپیکسلی بوده و داخل حفره بالای نمایشگر تعبیه شده است.

باتری بزرگ و شارژ سریع

ریلمی 12 لایت انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که با توجه به کم مصرف بودن تراشه اسنپدراگون 685، می‌تواند به راحتی یک روز کامل را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. این گوشی همچنین از فناوری شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را در مدت زمان معقولی شارژ کند.

قیمت و جمع‌بندی

ریلمی 12 لایت با توجه به مشخصات و امکانات ارائه شده، قیمتی مناسب و مقرون به صرفه دارد. این گوشی برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی میان‌رده با طراحی زیبا، نمایشگر باکیفیت، سخت افزار قدرتمند، دوربین‌های باکیفیت و باتری بادوام هستند، گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. قیمت این گوشی میان‌رده از حدود 337 دلار برای نسخه 6/128 گیگابایتی شروع شده و در بالاترین پیکربندی که همان 8/256 گیگابایت است، به حدود 460 دلار می‌رسد. در انتها باید اشاره کنیم که اگر مشخصات ریلمی 12 لایت برایتان آشنا به نظر می‌رسد، باید بدانید که این گوشی در واقع نسخه تغییر نام یافته‌ای از ریلمی C67 است و اکثر مشخصات فنی این دو یکسان هستند.

مشخصات کلیدی ریلمی 12 لایت در یک نگاه:

  • صفحه نمایش: 6.72 اینچی LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 685
  • حافظه رم: 6 یا 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی: 128 یا 256 گیگابایت
  • دوربین پشتی: 108 مگاپیکسلی (اصلی) + 2 مگاپیکسلی (ماکرو) + 2 مگاپیکسلی (تشخیص عمق)
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی
  • ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • شارژ سریع: 33 وات
  • سیستم عامل: اندروید 14
  • رنگ‌ها: مشکی، آبی

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow