واتساپ و هوش مصنوعی متا؛ گامی به سوی زندگی هوشمندتر

واتساپ با داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان است که به کاربران امکان می‌دهد متن، عکس و ویدیو را به صورت رایگان ارسال و دریافت کرده و یا تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. این برنامه از رمزگذاری سرتاسری برای محافظت از حریم خصوصی کاربران استفاده […]

۰۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  1
واتساپ و هوش مصنوعی متا؛ گامی به سوی زندگی هوشمندتر

واتساپ با داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان است که به کاربران امکان می‌دهد متن، عکس و ویدیو را به صورت رایگان ارسال و دریافت کرده و یا تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. این برنامه از رمزگذاری سرتاسری برای محافظت از حریم خصوصی کاربران استفاده می‌کند و در پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید، iOS، ویندوز، و مک در دسترس است.

در سال‌های اخیر با هر به‌روزرسانی واتساپ ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده شده و حال، با توجه به ترند شدن هوش مصنوعی و موضوعات مرتبط با آن، آخرین نوآوری واتساپ نیز بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد تا مستقیماً از طریق برنامه پیام‌رسان خود با هوش مصنوعی متا (Meta AI) صحبت کنند. این نوآوری منجر به ارتباط بیشتر بین کاربران و واتساپ شده و با فراهم کردن قابلیت جستجوی درون برنامه‌ای، به کاربران امکان جستجو در اینترنت را بدون نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها یا باز کردن مرورگر وب می‌دهد.

یکپارچگی بیشتر برای بهبود تجربه کاربری

نوآوری اخیر واتساپ با عنوان «از متا بپرس» (Ask Meta AI) در ابتدای مراحل توسعه خود بوده و در حال حاضر برای گروهی از کاربران انگلیسی زبان و تست‌کنندگان بتا در هند در دسترس قرار گرفته است. برای استفاده از این قابلیت، تنها کافیست کلمه مورد نظر برای ترجمه را در نوار جستجوی منوی چت وارد کنید. برخلاف شیوه‌های جستجوی سنتی که تنها از بین پیام‌های قدیمی و مخاطبان قبلی جستجو را انجام می‌داد، در این روش کاربر می‌تواند سوالاتی را تایپ کند که مستقیماً هوش مصنوعی را درگیر می‌کند.

هوش مصنوعی متا در واتساپ قادر به پاسخگویی به طیف متنوعی از پرسش‌ها بر اساس کلمات کلیدی است و در واقع، به همان شکلی عمل می‌کند که نمونه مشابه آن یعنی ChatGPT عمل می‌کند. این ویژگی بخشی از برنامه‌های واتساپ برای افزایش تعامل بین انسان و رایانه روی این پلتفرم پیام‌رسان است و تیم توسعه می‌خواهد اطمینان حاصل کند داده‌های شخصی کاربران در این بین درگیر نخواهند شد. طبق گفته وب‌سایت WABetaInfo، استفاده از هوش مصنوعی در واتساپ در حالی صورت می‌گیرد که هویت کاربران و محافظت از حریم خصوصی و امنیت آن‌ها در اولویت خواهد بود.

واتساپ و هوش مصنوعی متا

حفظ حریم خصوصی و افزایش کارایی

واتساپ تأکید کرده است که برای محافظت از پیام‌های خصوصی کاربران، از پیام‌رسانی رمزگذاری شده استفاده می‌شود. ورودی‌ها کاملاً امن و خصوصی نگه داشته می‌شوند و تنها زمانی که کاربر مستقیماً یک دستور را به چت‌بات ارسال کند، اطلاعات با هوش مصنوعی متا به اشتراک گذاشته می‌شود. قابلیت جستجوی استاندارد نیز همچنان بدون مشکل کار می‌کند و کاربران می‌توانند همانند گذشته، پیام‌ها، رسانه‌ها، چت‌ها و مخاطبان را با وارد کردن کلمات کلیدی، پیدا کنند.

پیامدها و اهداف آینده

فناوری هوش مصنوعی که به طور مداوم در حال توسعه است، امکان تبدیل پلتفرم‌های پیام‌رسان به ابزارهای کاربردی‌تر را در وب مهیا کرده است. یکی از این موارد، فراهم آوردن روشی راحت برای دریافت اطلاعات و تعامل با اینترنت است. حرکت واتساپ در این راستا تنها یک گام رو به جلو در فرآیند توسعه هوش مصنوعی است. این قابلیت می‌تواند در آینده به الگویی برای نحوه پاسخگویی سرویس‌های پیام‌رسان به پرسش‌های اطلاعاتی و ادغام توابع هوش مصنوعی در این برنامه‌ها تبدیل شود.

قابلیت اخیر واتساپ نشان‌دهنده همگرایی فناوری هوش مصنوعی با مسئله حریم خصوصی کاربر و کاربرد عملی آن است. این قابلیت روشی برای همگام شدن با روندهای اخیر در حوزه فناوری هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد. با افزایش استفاده از این قابلیت، به احتمال زیاد این فناوری به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره مردم در زمینه دریافت اطلاعات و سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow