آغاز آزمایش بالینی واکسن سرطان ریه در انگلستان

آزمایش بالینی اولین واکسن سرطان ریه مبتنی بر mRNA در انگلستان آغاز شد. به گزارش سرویس پزشکی تکناک،این واکسن، که از همان فناوری استفاده شده در واکسن‌های COVID-19 بهره می‌برد، با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن برای شناسایی و مبارزه با سلول‌های سرطانی ریه ساخته شده است. بیمار 67 ساله‌ای به نام Janusz Racz، اولین... نوشته آغاز آزمایش بالینی واکسن سرطان ریه در انگلستان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
آغاز آزمایش بالینی واکسن سرطان ریه در انگلستان

آزمایش بالینی اولین واکسن سرطان ریه مبتنی بر mRNA در انگلستان آغاز شد.

به گزارش سرویس پزشکی تکناک،این واکسن، که از همان فناوری استفاده شده در واکسن‌های COVID-19 بهره می‌برد، با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن برای شناسایی و مبارزه با سلول‌های سرطانی ریه ساخته شده است.

بیمار 67 ساله‌ای به نام Janusz Racz، اولین نفری است که این واکسن پیشگامانه را دریافت کرده است. او به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی بین‌المللی تحت درمان قرار گرفته است.

این واکسن، که توسط شرکت آلمانی BioNTech توسعه یافته، بر پایه mRNA ساخته شده است و با هدف فعال‌سازی سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند تا بتواند سلول‌های سرطانی را شناسایی و نابود کند.

Siow Ming Lee، متخصص آنکولوژیست از بیمارستان‌های کالج دانشگاه لندن (UCLH)، که رهبری این مطالعه را بر عهده دارد، بیان کرده است:

“ما اکنون در حال ورود به عصر جدیدی از آزمایش‌های بالینی مبتنی بر ایمنی درمانی mRNA برای سرطان ریه هستیم.سرطان ریه با حدود 1.8 میلیون مرگ در سال 2020 ،همچنان عامل اصلی مرگ و میرهای ناشی از سرطان در سراسر جهان است.

این واکسن آزمایشی با هدف درمان سرطان ریه غیر کوچک سلولی (NSCLC) که شایع‌ترین نوع این بیماری است، طراحی شده است. این واکسن با استفاده از RNA پیام‌رسان به سیستم ایمنی بیمار کمک می‌کند تا نشانگرهای تومور مرتبط با NSCLC را شناسایی کند و به سلول‌های سرطانی حمله کند.

این واکسن آزمایشی ایمنی درمانی برای تقویت پاسخ‌های ایمنی هدفمند علیه سلول‌های سرطانی طراحی شده است. به این ترتیب، خطر آسیب به سلول‌های سالم و غیر سرطانی به حداقل می‌رسد، در حالی که در شیمی‌درمانی، هر دو نوع سلول ممکن است آسیب ببینند.

دکتر سارا بن عفیف، متخصص آنکولوژیست در UCLH، در توضیح قدرت این رویکرد گفته است:

“این درمان به طور هدفمند به سلول‌های سرطانی متمرکز شده است. به این ترتیب امیدواریم بتوانیم نشان دهیم که این درمان علیه سرطان ریه مؤثر است، در حالی که بافت‌های سالم دست نخورده باقی می‌مانند.”

این مطالعه شامل حدود 130 شرکت‌کننده از هفت کشور مختلف، از جمله ایالات متحده، آلمان، مجارستان، لهستان، اسپانیا و ترکیه است. این مطالعه در 34 مرکز تحقیقاتی انجام خواهد شد.

این آزمایش اولیه ایمنی و تحمل‌پذیری BNT116 را مشخص خواهد کرد. این آزمایش بیماران مبتلا به NSCLC در مراحل مختلف، از مرحله اولیه قبل از جراحی یا پرتودرمانی، تا بیماری پیشرفته یا عود کننده را شامل می‌شود.

پروفسور Siow-Ming Lee و دکتر Sarah Benafif، متخصصان آنکولوژیست پزشکی در UCLH، به همراه شرکت‌کننده در آزمایش، Janusz Racz. Aaron Chown.

Racz، اولین بیمار در این آزمایش، اولین دوز از شش تزریق متوالی را در مرکز تحقیقات بالینی موسسه ملی تحقیقات سلامت UCLH دریافت کرد. هر تزریق حدود پنج دقیقه طول می‌کشد و کل فرآیند حدود 30 دقیقه به طول می‌انجامد. او واکسن را هر هفته برای شش هفته دریافت خواهد کرد و سپس هر سه هفته یک بار به مدت 54 هفته تزریق‌های بیشتری دریافت خواهد کرد.

Racz در این باره گفته است:

“به عنوان یک دانشمند، می‌دانم که پیشرفت در علم تنها زمانی ممکن است که افراد داوطلبانه در این برنامه‌ها شرکت کنند. خانواده من نیز از تصمیم من برای شرکت در این آزمایش حمایت کردند.”

نوشته آغاز آزمایش بالینی واکسن سرطان ریه در انگلستان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow