آموزش هوش مصنوعی برای پیش بینی زودهنگام زوال عقل

دانشمندان بریتانیایی در یک همکاری قوی به 1.6 میلیون اسکن مغزی دسترسی پیدا کردند تا یک ابزار هوش مصنوعی را برای پیش‌بینی زودهنگام زوال عقل آموزش دهند. به گزارش تک‌ناک، پروژه NEURii یک تلاش مشترک بلندپروازانه و پیشگامانه است، که محققان در مدت ده سال اخیر در حال ساخت آن بودند و شامل همکاری دانشگاه‌های... نوشته آموزش هوش مصنوعی برای پیش بینی زودهنگام زوال عقل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  1
آموزش هوش مصنوعی برای پیش بینی زودهنگام زوال عقل

دانشمندان بریتانیایی در یک همکاری قوی به 1.6 میلیون اسکن مغزی دسترسی پیدا کردند تا یک ابزار هوش مصنوعی را برای پیش‌بینی زودهنگام زوال عقل آموزش دهند.

به گزارش تک‌ناک، پروژه NEURii یک تلاش مشترک بلندپروازانه و پیشگامانه است، که محققان در مدت ده سال اخیر در حال ساخت آن بودند و شامل همکاری دانشگاه‌های ادینبورگ و داندی می‌شود.

آنها با تجهیز به داده‌های فردی با کیفیت بالا، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، در نظر دارند، مسائل مربوط به پیش‌بینی، پیشگیری، مدیریت و درمان اختلالات مرتبط با زوال عقل را حل کنند.

به نقل از گاردین، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با استفاده از اسکن‌های سی‌تی و ام‌آرآی جمع‌آوری‌شده از اسکاتلند طی بیش از یک دهه، تصاویر و سوابق درمانی مرتبط با آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا الگوهایی را بیابند که پزشکان را قادر می‌سازد خطر ابتلا به زوال عقل بیمار را تعیین نمایند.

تعداد آنها در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است و فشار قابل توجهی بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی وارد کرده است.

هوش مصنوعی برای پیش بینی زودهنگام زوال عقل آموزش داده می شود

دکتر Teiji Kimura، مسئول اتحادیه دانشگاه زیست‌شناسی، گفت: «زوال عقل یکی از مسائل اجتماعی و پزشکی مهم در جامعه‌ای است که به سوی پیر شدن در حرکت می‌باشد. هدف ما ایجاد راه‌حل‌های دیجیتالی جدید است که به حل چالش‌های زوال عقل کمک می‌کند.»

راه‌حل‌ دیجیتالی برای یک بیماری تریلیون دلاری

راه‌حل‌های دیجیتال جدید برای زوال عقل می‌تواند یک بیماری تریلیون دلاری را تسکین دهد.

با توجه به اینکه 55 میلیون نفر در جهان با زوال عقل زندگی می‌کنند و فقط یک میلیون نفر در بریتانیا و 10 میلیون مورد جدید هر سال به آن اضافه می‌شود، تأثیر تریلیون دلاری این بیماری بر سیستم بهداشتی و مراقبت اجتماعی، محققان برجسته را به سمت هوش مصنوعی سوق داده است.

دکتر نیرانجان بوز، مدیر عامل علوم بهداشت و زندگی در Gates Ventures نیز عنوان کرد: «هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته، شروع به ایفای نقش قدرتمندی در تحقیقات پزشکی کرده‌اند.»

وی تصریح کرد: «من از اینکه چگونه پروژه NEURii، این ابزارها را در تحقیقات و کشف دارو به کار می‌برد و به پیشرفت‌های پزشکی کمک می‌کند که می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را که از زوال عقل و بیماری‌های مرتبط با آن رنج می‌برند، بهبود بخشد، هیجان‌زده هستم.»

استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی زودهنگام زوال عقل

پل رایت، مسئول MND Translational Challenge Lead در LifeArc نیز گفت: «شناسایی راه‌هایی برای جلوگیری از زوال عقل و بیماری‌های عصبی بخش کلیدی از برنامه چند میلیون پوندی تخریب عصبی ما است.»

وی بیان کرد: «این همکاری یکی از پروژه‌های نوآورانه جدیدی است که ما را برای بهبود تشخیص زوال عقل و برداشتن گامی مثبت در راستای پیش‌بینی افرادی که ممکن است به این بیماری مبتلا شوند، کمک می‌کند.»

رویکرد جدید NEURii داده‌های بهداشتی جدیدی را که بریتانیا به عنوان یک پیشتاز در علم داده‌های سلامت جمع‌آوری کرده است، با تخصص اعضا برای راه‌حل درمان این بیماری ترکیب می‌کند.

این یک سکوی پرتاب هیجان‌انگیز برای محصولات دیجیتال نوین فراهم می‌آورد، که می‌تواند به حل چالش‌های مداوم زوال عقل و معضلات عصبی کمک کند.

بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که محققان نمی‌دانند به دنبال چه هستند، چرا که در گذشته هیچ کاری به این شکل انجام نشده است، اما هدف آنها شناسایی الگوهای مرتبط با زوال عقل  مبتنی بر استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

با وجود این، یک نماینده NEURii اعلام کرد که حتی اگر آنها تصور کاملی از انجام این مأموریت نداشته باشند، باید همچنان بتوانند پیشرفت‌های بسیاری را متصور شوند.

تأثیر مجموعه داده‌های بزرگ روی بیماران زوال عقل

درک عمیق از بیماری به کمک مجموعه داده‌های بزرگ و راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری باعث بازگشت هزینه‌های پیش‌بینی و نظارت بر بیماری می‌شود، که به نفع پزشکان، بیماران و خانواده‌ها خواهد بود، چرا که فلسفه حاکم بر آنها به مفهوم مراقبت از سلامت انسان بستگی دارد.

همان‌طور که در اطلاعیه رسمی آمده است. Eisai، یکی از شرکای پروژه NEURii، تجربه گسترده‌ای را در ارائه درمان‌های عصبی مبتکرانه که بیماران را در اولویت قرار می‌دهد برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در اوایل سال آینده، NEURii درک بهتری از پتانسیل این فناوری خواهد داشت.

با وجود این، چند سال دیگر طول خواهد کشید تا یک محصول قابل استفاده به طور خاص برای تشخیص، پیشگیری و درمان‌های جدید ایجاد شود، که امیدوار هستیم در آینده نزدیک بار سنگین را از دوش بیماران و مراقبان آنها بردارد.

در حال حاضر درمان‌های زوال عقل، گران، کمیاب و با ارزش هستند.

پروفسور ویل وایتلی، سرپرست پروژه از مرکز بالینی مغز ادینبورگ تأکید کرد: «اگر بتوانیم داده‌هایی را از گروه بزرگی از افراد در معرض خطر جمع‌آوری کنیم و سپس آنها رضایت خود را برای شرکت در آزمایش اعلام کنند، می‌توانیم کار را برای توسعه درمان‌های جدید شروع کنیم.»

 

نوشته آموزش هوش مصنوعی برای پیش بینی زودهنگام زوال عقل اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow