آیفون 16 در موعد مقرر اما بدون Apple Intelligence عرضه خواهد شد

مارک گورمن در خبرنامه Power On خود در نشریه بلومبرگ اعلام کرده است که اپل آیفون 16 را طبق برنامه در ماه سپتامبر سال جاری (اواخر تابستان) معرفی خواهد کرد و این برنامه حتی با وجود تأخیر در معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی با نام Apple Intelligence تغییری نخواهد داشت. این ویژگی‌ها که اپل به […]

۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  3
آیفون 16 در موعد مقرر اما بدون Apple Intelligence عرضه خواهد شد

مارک گورمن در خبرنامه Power On خود در نشریه بلومبرگ اعلام کرده است که اپل آیفون 16 را طبق برنامه در ماه سپتامبر سال جاری (اواخر تابستان) معرفی خواهد کرد و این برنامه حتی با وجود تأخیر در معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی با نام Apple Intelligence تغییری نخواهد داشت. این ویژگی‌ها که اپل به شدت روی آن‌ها حساب باز کرده است، یک ماه بعد با یک به‌روزرسانی نرم افزاری ارائه خواهند شد.

ویژگی‌های جدید Apple Intelligence

  • ابزارهای نگارش (Writing Tools): این ابزارها می‌توانند متن‌ها را حرفه‌ای‌تر کرده یا لحن آن‌ها را خودمانی‌تر کنند و همچنین خدمات تصحیح ارائه دهند.
  • ضبط و رونوشت تماس‌ها: Apple Intelligence می‌تواند تماس‌ها را ضبط کرده و به طور خودکار آن‌ها را رونویسی کند. تمام رونوشت‌ها پس از پایان تماس در دسترس خواهد بود.
  • پاسخ‌های پیشنهادی در برنامه پیام‌ها: این پاسخ‌ها نسخه‌های نسبتاً بهبود‌ یافته از پاسخ‌های پیشنهادی قدیمی هستند.
  • پاسخ‌های پیشنهادی در برنامه ایمیل: این پاسخ‌ها طولانی‌تر از پاسخ‌های پیشنهادی در پیام‌ها هستند.
  • حالت Reduce Interruptions Focus: این حالت مشابه Do Not Disturb است و به صورت هوشمندانه تصمیم می‌گیرد که کدام اعلان‌ها، مانند پیام‌های متنی و ایمیل‌های فوری، به کاربر نشان داده شوند.
  • حالت Reader در Safari: این حالت یک خلاصه یک پاراگرافی از صفحات وب و مقالات ارائه می‌دهد.
صفحه ثبت‌نام Apple Intelligence و رابط کاربری متن به Siri
صفحه ثبت‌نام Apple Intelligence و رابط کاربری متن به Siri

گورمن این ویژگی‌ها را “زیبا، اما غیرضروری” توصیف می‌کند و اضافه می‌کند که این ویژگی‌ها ممکن است برای یک کاربر آیفون 14 پرو جذاب نباشند و باعث مهاجرت به آیفون 16 نشوند. با این حال، او پیش‌بینی می‌کند که کاربران احتمالاً تحت تأثیر هیجان و شعارهای بازاریابی قرار خواهند گرفت که عامل اصلی فروش آیفون 16 خواهد بود.

ویژگی‌های جدید Apple Intelligence در حال حاضر در نسخه بتای iOS 18.1 موجود است و به گفته گورمن، هنوز راه زیادی دارند تا به سطح تبلیغات و انتظارات ایجاد شده برسند. این ویژگی‌ها، به ویژه ابزارهای نگارش و ضبط و رونوشت تماس‌ها، هنوز نیازمند بهبودهای زیادی هستند تا بتوانند به عنوان تحولی بزرگ در تجربه کاربری گوشی‌های آیفون شناخته شوند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow