ابداع فتوسنتز مصنوعی و گامی موثر به سوی تولید سوخت‌های پایدار

دانشمندان دانشگاه میشیگان با توسعه یک سیستم مصنوعی فتوسنتز، گامی بلند در جهت تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت‌های پایدار برداشته‌اند. این سیستم نوآورانه قادر است با کارایی و پایداری بسیار بالا، مولکول‌های اتیلن را از دی‌اکسید کربن و آب تولید کند. از آنجا که اتیلن ماده اولیه بسیاری از محصولات پلاستیکی است، این فناوری می‌تواند […] منبع خبر ابداع فتوسنتز مصنوعی و گامی موثر به سوی تولید سوخت‌های پایدار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  4
ابداع فتوسنتز مصنوعی و گامی موثر به سوی تولید سوخت‌های پایدار

دانشمندان دانشگاه میشیگان با توسعه یک سیستم مصنوعی فتوسنتز، گامی بلند در جهت تبدیل دی‌اکسید کربن به سوخت‌های پایدار برداشته‌اند. این سیستم نوآورانه قادر است با کارایی و پایداری بسیار بالا، مولکول‌های اتیلن را از دی‌اکسید کربن و آب تولید کند. از آنجا که اتیلن ماده اولیه بسیاری از محصولات پلاستیکی است، این فناوری می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حرکت به سمت تولید سوخت‌های پایدار کمک شایانی کند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، زتیان می، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه میشیگان و سرپرست این پژوهش، بیان می‌کند که عملکرد این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌های مشابه به طور قابل توجهی بهتر است. این سیستم قادر است با استفاده از انرژی نور، دی‌اکسید کربن را به اتیلن تبدیل کند و در عین حال به مدت طولانی بدون افت کارایی به فعالیت خود ادامه دهد.

در این سیستم، نانوسیم‌های نیترید گالیوم به عنوان جاذب نور عمل می‌کنند. با جذب نور، الکترون‌هایی آزاد می‌شوند که آب را شکافته و هیدروژن آزاد می‌کنند. سپس، اتم‌های کربن دی‌اکسید با هیدروژن واکنش داده و مولکول‌های اتیلن را تشکیل می‌دهند. این واکنش در حضور خوشه‌های کوچک مس که روی سطح نانوسیم‌ها قرار دارند، تسریع می‌شود.

محققان امیدوارند در آینده بتوانند از این فناوری برای تولید سوخت‌های مایع پیچیده‌تر استفاده کنند. سوخت‌های مایع تولید شده از این روش می‌توانند جایگزین سوخت‌های فسیلی در بسیاری از صنایع شوند و به کاهش وابستگی به منابع انرژی محدود کمک کنند. توسعه این سیستم مصنوعی فتوسنتز، گامی مهم در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی و دستیابی به انرژی‌های پاک محسوب می‌شود. با استفاده از این فناوری، می‌توان دی‌اکسید کربن را که یکی از اصلی‌ترین عوامل گرمایش جهانی است، به سوخت‌های مفید تبدیل کرد و به این ترتیب به حفظ محیط زیست کمک کرد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر ابداع فتوسنتز مصنوعی و گامی موثر به سوی تولید سوخت‌های پایدار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow