اتحادیه اروپا با قانون جدید اپل را به چالش کشید

اتحادیه اروپا در اقدامی جدید برای افزایش رقابت در بازار فناوری، اپل را ملزم به بازنگری در سیاست‌های خود کرده است. کمیسیون اروپا، به عنوان نهاد اجرایی اتحادیه، طی روزهای گذشته دو پرونده مشخصات را علیه اپل گشوده است تا این شرکت را به رعایت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مجبور کند. به گزارش سرویس اخبار […] منبع خبر اتحادیه اروپا با قانون جدید اپل را به چالش کشید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  3
اتحادیه اروپا با قانون جدید اپل را به چالش کشید

اتحادیه اروپا در اقدامی جدید برای افزایش رقابت در بازار فناوری، اپل را ملزم به بازنگری در سیاست‌های خود کرده است. کمیسیون اروپا، به عنوان نهاد اجرایی اتحادیه، طی روزهای گذشته دو پرونده مشخصات را علیه اپل گشوده است تا این شرکت را به رعایت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) مجبور کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، قانون DMA با هدف جلوگیری از انحصار شرکت‌های بزرگ فناوری و تسهیل رقابت در بازار دیجیتال تدوین شده است. بر اساس این قانون، شرکت‌هایی مانند اپل موظفند سازگاری بیشتری را با فناوری‌های سایر شرکت‌ها برقرار کنند تا کاربران بتوانند با آزادی بیشتری بین پلتفرم‌های مختلف جابجا شوند.

در یکی از پرونده‌های مذکور، کمیسیون اروپا بر نحوه تعامل دستگاه‌های جانبی اپل، مانند ساعت‌های هوشمند و هدفون‌ها، با سیستم عامل‌های iOS و iPadOS تمرکز خواهد کرد. هدف از این اقدام، ایجاد امکان تعامل بهتر و کارآمدتر بین محصولات مختلف است. در پرونده دیگر، کمیسیون به بررسی نحوه رسیدگی اپل به درخواست‌های توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای ایجاد سازگاری با سیستم عامل‌های اپل خواهد پرداخت. بر اساس قانون DMA، اپل موظف است به این درخواست‌ها به صورت شفاف، به موقع و منصفانه پاسخ دهد.

مارگرت وستجر، معاون اجرایی کمیسیون در امور رقابت، با بیان اینکه این اقدامات برای ایجاد شفافیت بیشتر برای توسعه‌دهندگان و اپل صورت می‌گیرد، بر اهمیت اجرای قانون DMA تاکید کرد. در مقابل، اپل اعلام کرده است که قبلاً اقداماتی را برای افزایش سازگاری سیستم عامل‌های خود با درخواست‌های توسعه‌دهندگان انجام داده است و نگران است که تغییرات بیشتر در این زمینه، امنیت و حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر اتحادیه اروپا با قانون جدید اپل را به چالش کشید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow