اتمام انتشار به‌روزرسانی‌ سرویس گوگل پلی برای اندروید Lollipop

گوگل پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌ مجهز به نسخه‌ی Lollipop را متوقف کرد. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های مجهز به اندروید Lollipop متوقف می‌کند. اندروید ۵/۰ (لالی‌پاپ) در نوامبر ۲۰۱۴ به نسخه‌ی پایدار رسید. Lollipop اولین نسخه‌ از اندروید... نوشته اتمام انتشار به‌روزرسانی‌ سرویس گوگل پلی برای اندروید Lollipop اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۲ تیر , ۱۴۰۳ - 06:00
 0  1
اتمام انتشار به‌روزرسانی‌ سرویس گوگل پلی برای اندروید Lollipop

گوگل پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌ مجهز به نسخه‌ی Lollipop را متوقف کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل اعلام کرد که پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی را برای دستگاه‌های مجهز به اندروید Lollipop متوقف می‌کند. اندروید ۵/۰ (لالی‌پاپ) در نوامبر ۲۰۱۴ به نسخه‌ی پایدار رسید. Lollipop اولین نسخه‌ از اندروید بود که از Material Design بهره می‌برد و پس‌از‌آن، اندروید لالی‌پاپ ۵/۱ در مارس ۲۰۱۵ عرضه شد. درحال‌حاضر، سهم این نسخه از اندروید از دستگاه‌های فعال کمتر از ۱ درصد است.

هنگامی‌که گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی دیگر به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ی سیستم‌عامل و وصله‌های امنیتی را دریافت نمی‌کنند، همچنان نسخه‌های جدید سرویس‌های گوگل پلی برای آن‌ها منتشر می‌شود. این سرویس پس‌زمینه مجموعه‌ای از قابلیت‌های ارائه‌شده‌ی گوگل (First-Party) مانند پشتیبان‌گیری و تأیید دو‌مرحله‌ای را در‌کنار امکانات دیگری برای توسعه‌دهندگان برنامه تأمین می‌کند.

گوگل با‌توجه‌به تعداد اندک دستگاه‌های فعال، به‌روزرسانی سرویس‌های گوگل پلی را برای نسخه‌های قدیمی اندروید متوقف می‌کند. درحال‌حاضر، سهم اندروید Lollipop با سطح ای‌پی‌آی ۲۱ و ۲۲ از دستگاه‌های فعال کمتر از ۱ درصد است. توقف پشتیبانی به گوگل امکان می‌دهد تا بر توسعه‌ی سرویس‌های خود برای دستگاه‌هایی با سخت‌افزار توانمندتر و سیستم‌عامل‌های جدیدتر تمرکز کند که از ویژگی‌های پیشرفته پشتیبانی می‌کنند.

اندروید Lollipop

طبق گزارش 9to5google، با پایان‌یافتن این به‌روزرسانی‌ها، دستگاه‌های مجهز به اندروید لالی‌پاپ همچنان به کار خود ادامه خواهند داد؛ اما دیگر هیچ‌یک از ویژگی‌های جدید و وصله‌های امنیتی حیاتی را دریافت نمی‌کنند و حتی ممکن است برخی از برنامه‌های وابسته به سرویس‌های گوگل با آن‌ها سازگار نباشند.

در جولای سال گذشته، پشتیبانی از سرویس‌های گوگل پلی برای اندروید ۴/۴ کیت‌کت (سطح ای‌پی‌آی ۱۹) متوقف شد. درحال‌حاضر، به‌روزرسانی‌های سرویس‌های گوگل پلی برای دستگاه‌های مجهز به اندروید ۶/۰ (سطح ای‌پی‌آی ۲۳) و جدیدتر دردسترس است.

نوشته اتمام انتشار به‌روزرسانی‌ سرویس گوگل پلی برای اندروید Lollipop اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow