اجرای نقشه Dust II روی کارت گرافیک RTX 3090 با استفاده از هوش مصنوعی

در یک دستاورد فنی مهم در حوزه هوش مصنوعی مولد، نقشه معروف Dust II از بازی Counter-Strike: Global Offensive توانسته است به طور کامل در شبکه عصبی و با استفاده از یک کارت گرافیک RTX 3090 اجرا شود. به گزارش تک‌ناک و به نقل از وب‌سایت tomshardware، این شبیه‌سازی توسط مدل “DIAMOND” برای دنیای بازی‌ها […] نوشته اجرای نقشه Dust II روی کارت گرافیک RTX 3090 با استفاده از هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 09:00
 0  4
اجرای نقشه Dust II روی کارت گرافیک RTX 3090 با استفاده از هوش مصنوعی

در یک دستاورد فنی مهم در حوزه هوش مصنوعی مولد، نقشه معروف Dust II از بازی Counter-Strike: Global Offensive توانسته است به طور کامل در شبکه عصبی و با استفاده از یک کارت گرافیک RTX 3090 اجرا شود.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از وب‌سایت tomshardware، این شبیه‌سازی توسط مدل “DIAMOND” برای دنیای بازی‌ها صورت گرفته و جزئیاتی از آن توسط یکی از افراد دخیل در این پروژه، الوی آلونسو، در توییتر به اشتراک گذاشته شده است. او در این پست، به بسیاری از مشکلات و نواقص این شبیه‌سازی نیز اشاره کرده است.

این پروژه نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل‌توجه در توانایی هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی بازی‌های موجود، حتی با حقوق کپی‌رایت، می‌باشد. همچنین عملکرد این شبیه‌سازی تنها با ۱۰ فریم بر ثانیه ضعیف ارزیابی شده است.

الوی آلونسو و تیم او با استفاده از فیلم‌های مربوط به نقشه Dust II در حالت Deathmatch، موفق شدند هوش مصنوعی را با یک کارت گرافیک RTX 3090 آموزش دهند تا این مدل توانایی «درک» و شبیه‌سازی رفتار بازی را پیدا کند. این موفقیت با وجود نقص‌های موجود، نشان از گامی مهم در این حوزه است.

نقشه Dust II روی کارت گرافیک RTX 3090 با استفاده از هوش مصنوعی اجرا شد

از جمله جالب‌ترین نقص‌های این شبیه‌سازی می‌توان به پرش نامحدود بازیکنان اشاره کرد. در این مدل هوش مصنوعی، بازیکنان می‌توانند به طور پیوسته بپرند، چرا که مدل به‌جای توجه به قوانین فیزیکی موتور Source، حرکت را به‌ صورت واکنش ثابتی به فشار دکمه پرش در نظر می‌گیرد. این نقص همچنین باعث ایجاد پدیده‌های عجیب دیگری مانند: تغییر شکل سلاح‌ها و حتی توانایی عبور یا تلپورت از برخی دیوارها شده است.

با وجود اینکه کاربران می‌توانند نسخه جدید بازی Counter-Strike 2 را به‌ صورت رایگان و با بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه روی کارت‌های گرافیکی بسیار ارزان‌تر از RTX 3090 تجربه کنند، این شبیه‌سازی هوش مصنوعی به‌ عنوان یک نمایش فنی از توانایی‌های کارت گرافیک RTX 3090 در اجرای مدل دیفیوژن “DIAMOND” جالب توجه است.

اگرچه نگرانی‌هایی درباره استفاده‌های بالقوه غیراخلاقی و غیرقانونی از این فناوری نیز مطرح است و امید می‌رود که صنعت بازی از این پیشرفت‌ها به‌گونه‌ای استفاده کند که با اصول اخلاقی و قانونی مطابقت داشته باشد.

نوشته اجرای نقشه Dust II روی کارت گرافیک RTX 3090 با استفاده از هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow