استقبال گسترده چینی ها از یوان دیجیتال

به‌تازگی بانک مرکزی چین اعلام کرده که ارز ملی دیجیتال چین یا همان یوان دیجیتال تا پایان ماه ژوئيه توانسته به رکورد ۱۸۰ میلیون کیف‌پول برسد. به‌‌گزارش تک‌ناک، شمار تراکنش‌های یوان دیجیتال تاکنون از مرز ۷/۳ تریلیون واحد عبور کرده است. ارزش این تعداد تراکنش به بیش از ۱ تریلیون دلار بالغ می‌شود. به نقل […] نوشته استقبال گسترده چینی ها از یوان دیجیتال اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  2
استقبال گسترده چینی ها از یوان دیجیتال

به‌تازگی بانک مرکزی چین اعلام کرده که ارز ملی دیجیتال چین یا همان یوان دیجیتال تا پایان ماه ژوئيه توانسته به رکورد ۱۸۰ میلیون کیف‌پول برسد.

به‌‌گزارش تک‌ناک، شمار تراکنش‌های یوان دیجیتال تاکنون از مرز ۷/۳ تریلیون واحد عبور کرده است. ارزش این تعداد تراکنش به بیش از ۱ تریلیون دلار بالغ می‌شود.

به نقل از رسانه کریپتودنس، چین در تلاش است تا با گسترش دامنه پذیرش یوان دیجیتال، زمینه را برای ارتقا و تقویت زیرساخت‌های مالی و بانکی خود فراهم کند و ارز رسمی خود را در فهرست برترین ارزهای جهان دنیا قرار دهد.

مو چانگچون، مدیر موسسه تحقیقات رمزارزی بانک مرکزی چین با تأکید بر اهمیت یوان دیجیتال یا e-CNY بر تقویت قدرت مالی چین در گستره جهانی می‌گوید:

توسعه یوان دیجیتال هم‌سو با سیاست‌های راهبردی چین و رئیس‌جمهور این کشور برای برپایی یک نظام مالی انعطاف‌پذیر است که بتواند زمینه‌ساز رشد ملی اقتصاد چین باشد و این کشور را در آوردگاه رقابت‌های بین‌المللی یاری دهد.

یوان دیجیتال برپایه نوعی مدل دولایه طراحی و توسعه داده شده است. این مدل به بانک مرکزی چین اجازه می‌دهد زمام کنترل این ارز را در اختیار داشته باشد.

بانک‌های تجاری نیز در این مدل نقش توزیع‌کننده را ایفا می‌کنند. ساختار و معماری ویژه یوان دیجیتال، قابلیت‌های پرشماری از جمله نقل‌وانتقال آفلاین را در اختیار کاربران می‌گذارد و می‌تواند با کاستن از هزینه تراکنش‌ها باعث تقویت شمول مالی (دسترس‌پذیری همگانی به خدمات مالی) در چین شود.

گفتنی است که چین در عرصه بین‌المللی سخت در تلاش است تا فعالانه زمینه را برای گسترش پذیرش یوان دیجیتال فراهم کند. بانک مرکزی این کشور دست به انعقاد قراردادهای چندجانبه همکاری با دیگر همتایان خود در کشورهای تایلند، امارات و هنگ‌کنگ زده تا با تسهیل پرداخت‌های بین‌المللی از هزینه‌های گزاف پرداخت‌های برون‌مرزی بکاهد.

نوشته استقبال گسترده چینی ها از یوان دیجیتال اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow