اسنپدراگون ۸ الیت هشت آپدیت سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد

کوالکام با معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ الیت، هشت سال آپدیت را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی مجهز به این تراشه نوید داده است. به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام به‌تازگی جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود به نام اسنپدراگون ۸ الیت را معرفی کرده است. این شرکت وعده داده است که تراشه مذکور طولانی‌ترین مدت پشتیبانی نرم‌افزاری را در دنیای موبایل […] نوشته اسنپدراگون ۸ الیت هشت آپدیت سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  3
اسنپدراگون ۸ الیت هشت آپدیت سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد

کوالکام با معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ الیت، هشت سال آپدیت را برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی مجهز به این تراشه نوید داده است.

به‌گزارش تک‌ناک، کوالکام به‌تازگی جدیدترین تراشه پرچم‌دار خود به نام اسنپدراگون ۸ الیت را معرفی کرده است. این شرکت وعده داده است که تراشه مذکور طولانی‌ترین مدت پشتیبانی نرم‌افزاری را در دنیای موبایل ارائه خواهد کرد. به‌گفته مسئولین کوالکام، جدیدترین تراشه این شرکت پشتیبانی نرم‌افزاری دستگاه‌ها را تا ۸ سال تضمین می‌کند؛ وعده‌ای که از استانداردهای فعلی بسیار طولانی‌تر است.

پشتیبانی طولانی‌تر از پرچم‌داران

نئووین می‌نویسد که در‌حال‌حاضر، تراشه‌های پرچم‌دار معمولاً حدود ۴ سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیت را دریافت می‌کنند. بااین‌حال، کریستوفر پاتریک، معاون ارشد کوالکام، اعلام کرد که تراشه جدید اسنپدراگون ۸ الیت حداکثر ۸ سال پشتیبانی را ارائه خواهد داد. این میزان پشتیبانی به کاربران اطمینان می‌دهد که دستگاه‌های مجهز به تراشه مذکور مدت‌زمان طولانی‌تری به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد.

فناوری پشت پشتیبانی طولانی‌مدت

پشتیبانی ۸ ساله اسنپدراگون ۸ الیت از‌طریق بسته‌های Board Support Packages یا BSP فراهم می‌شود. BSP شامل مجموعه‌ای از ابزارها و درایورهای نرم‌افزاری است که به دستگاه‌های اندرویدی کمک می‌کند تا با پردازنده‌های کوالکام به‌درستی کار کنند. این بسته‌ها محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) و رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) را برای ساخت نرم‌افزار سفارشی دستگاه‌ها ارائه می‌دهند.

بدین‌ترتیب، اگر گوشی هوشمندی با سیستم‌عامل اندروید ۱۵ به بازار عرضه شود، می‌تواند تا اندروید ۲۲ همچنان به‌روزرسانی‌های BSP را دریافت کند. این مدت‌زمان طولانی‌تر به سازندگان گوشی اجازه می‌دهد تا از‌طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، امکانات و ویژگی‌های جدید را به دستگاه‌های خود اضافه کنند و ازنظر امنیتی آن‌ها را به‌روز نگه دارند.

پشتیبانی ۸ ساله برای تراشه اسنپدراگون ۸ الیت

مسئولیت به‌روزرسانی با تولیدکنندگان

با اینکه کوالکام این تراشه را با قابلیت پشتیبانی ۸ ساله عرضه می‌کند، زمان‌بندی و نحوه ارائه به‌روزرسانی‌ها بر‌عهده تولیدکنندگان دستگاه‌ها (OEMها) است. در‌حالی‌که اسنپدراگون ۸ الیت قابلیت به‌روزرسانی طولانی‌مدت دارد، این امر بستگی به تولیدکنندگان دارد که به‌روزرسانی‌ها را به‌صورت منظم به کاربران ارائه دهند یا خیر.

تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ مانند سامسونگ و گوگل اخیراً سیاست‌های به‌روزرسانی خود را تا ۵ تا ۷ سال افزایش داده‌اند؛ اما بسیاری از شرکت‌ها همچنان پشتیبانی محدودی ارائه می‌دهند. تراشه اسنپدراگون ۸ الیت با بهبودهای خود، فشار بیشتری بر برندهای موبایلی وارد خواهد کرد تا سطح پشتیبانی خود را افزایش دهند و با استانداردهای جدید کوالکام همگام شوند.

اسنپدراگون ۸ الیت با استفاده از فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است. همچنین، برای اولین بار کوالکام هسته‌های اوریون (Oryon) خود را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد. انتظار می‌رود این تراشه در دستگاه‌های متعددی از برندهایی مانند ایسوس، آنر، وان‌پلاس، اوپو، ریلمی، سامسونگ، ویوو، شیائومی و دیگر شرکت‌های معتبر به‌کار گرفته شود.

نوشته اسنپدراگون ۸ الیت هشت آپدیت سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow