اسپیس‌ایکس گامی بلند به سوی سفر به مریخ برداشت

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، با اعلام برنامه‌های جسورانه خود، گام مهمی در جهت تحقق رویای دیرینه‌ی بشر مبنی بر سفر به مریخ برداشته است. این شرکت اعلام کرده است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های اولیه، قصد دارد تا دو سال آینده نخستین ماموریت‌های سرنشین‌دار به سیاره سرخ را آغاز کند. به گزارش سرویس اخبار نجوم […] منبع خبر اسپیس‌ایکس گامی بلند به سوی سفر به مریخ برداشت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  3
اسپیس‌ایکس گامی بلند به سوی سفر به مریخ برداشت

شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، با اعلام برنامه‌های جسورانه خود، گام مهمی در جهت تحقق رویای دیرینه‌ی بشر مبنی بر سفر به مریخ برداشته است. این شرکت اعلام کرده است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های اولیه، قصد دارد تا دو سال آینده نخستین ماموریت‌های سرنشین‌دار به سیاره سرخ را آغاز کند.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس‌ایکس، در اظهاراتی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، تاریخ ۷ سپتامبر، اعلام کرد: «ابتدا، پرتاب‌های بدون سرنشین برای آزمایش قابلیت فرود ایمن بر روی مریخ انجام خواهد شد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش‌ها، اولین ماموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ طی چهار سال آینده صورت خواهد گرفت.» لازم به ذکر است که هم‌ترازی زمین و مریخ برای انجام ماموریت‌های بین‌سیاره‌ای، هر ۲۶ ماه یک‌بار رخ می‌دهد.

ماسک همچنین به چشم‌انداز بلندمدت اسپیس‌ایکس اشاره کرده و افزود: «پس از انجام این ماموریت‌ها، نرخ پرتاب‌ها به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت و هدف نهایی ما، ساخت یک شهر خودکفا در مریخ طی بیست سال آینده است. چند سیاره‌ای شدن، احتمال بقای تمدن بشری را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد، چرا که دیگر تمام منابع و امکانات حیات خود را در یک سیاره متمرکز نخواهیم کرد.»

برای تحقق این اهداف بلندپروازانه، اسپیس‌ایکس بر روی توسعه‌ی موشک غول‌پیکر استارشیپ تمرکز کرده است. این موشک قدرتمند از دو بخش اصلی تشکیل شده است: تقویت‌کننده‌ی مرحله‌ی اول به نام سوپر هوی و فضاپیمای مرحله‌ی دوم به نام استارشیپ. استارشیپ با ارتفاع تقریبی ۱۲۲ متر و نیروی رانش ۱۶.۷ میلیون پوند، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است.

یکی از ویژگی‌های متمایز استارشیپ، قابلیت استفاده‌ی مجدد از آن است. برخلاف موشک‌های مصرفی، اسپیس‌ایکس قصد دارد تقویت‌کننده‌ی سوپر هوی را پس از هر پرتاب بر روی سکوی پرتاب فرود آورد تا با انجام تعمیرات لازم، مجدداً از آن استفاده کند. این امر باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های پرتاب و افزایش سرعت انجام ماموریت‌ها می‌شود.

برنامه‌های بلندپروازانه‌ی اسپیس‌ایکس برای سفر به مریخ، نشان‌دهنده‌ی پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت فضانوردی است. با توسعه‌ی موشک قدرتمند استارشیپ و استفاده از فناوری‌های نوین، این شرکت قصد دارد مرزهای دانش بشری را گسترش داده و آینده‌ی بشر را در سیاره‌ای دیگر رقم بزند.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر اسپیس‌ایکس گامی بلند به سوی سفر به مریخ برداشت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow