امکان تبدیل متن به پادکست با قابلیت هوش مصنوعی Audio Overview گوگل

گوگل به‌تازگی قابلیت جدیدی به نام Audio Overview را به اپلیکیشن NotebookLM خود اضافه کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی، یادداشت‌های کاربران را به پادکست تبدیل می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، گوگل امکان تبدیل متن به پادکست را به‌لطف هوش مصنوعی Audio Overview فراهم کرد. با وجود جذابیت این قابلیت، هنوز نگرانی‌هایی درباره‌ی دقت و […] نوشته امکان تبدیل متن به پادکست با قابلیت هوش مصنوعی Audio Overview گوگل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
امکان تبدیل متن به پادکست با قابلیت هوش مصنوعی Audio Overview گوگل

گوگل به‌تازگی قابلیت جدیدی به نام Audio Overview را به اپلیکیشن NotebookLM خود اضافه کرده است که با استفاده از هوش مصنوعی، یادداشت‌های کاربران را به پادکست تبدیل می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل امکان تبدیل متن به پادکست را به‌لطف هوش مصنوعی Audio Overview فراهم کرد. با وجود جذابیت این قابلیت، هنوز نگرانی‌هایی درباره‌ی دقت و مناسب‌بودن آن برای موضوعات جدی وجود دارد. در‌حال‌حاضر، این ویژگی به‌صورت آزمایشی و تنها به زبان انگلیسی در‌دسترس است و بخشی از تلاش گوگل برای گسترش امکانات NotebookLM محسوب می‌شود. این اپلیکیشن از مدل هوش مصنوعی جمنای گوگل بهره می‌برد و هدف آن تعامل بهتر کاربران با یادداشت‌ها و اسناد تحقیقاتی و سایر اطلاعات شخصی است.

اپلیکیشن NotebookLM که سال گذشته گوگل معرفی کرد، به کاربران امکان می‌دهد تا تحقیقات خود را خلاصه و بین موضوعات مختلف ارتباط برقرار کنند. ویژگی Audio Overview نیز به‌نوعی نسخه‌ی صوتی از همین توانایی‌هاست. با‌این‌حال، طبق اعلام گوگل این ویژگی نمایی کامل یا عینی از موضوعی خاص نیست و تنها بازتابی از یادداشت‌های کاربر است.

ویژگی Audio Overview در رابط کاربری اپلیکیشن NotebookLM

به‌نوشته‌ی ورج، هنگام آزمایش این ویژگی، مشخص شد که میزبان‌های هوش مصنوعی می‌توانند به‌طور نسبی شبیه به پادکسترهای انسانی عمل کنند. آن‌ها با لحن‌هایی شاد و زنده به موضوعات می‌پردازند و حتی از اصطلاحات مدرن و شوخ‌طبعانه استفاده می‌کنند. بااین‌همه، برخی اشتباه‌ها و نقص‌ها مانند بیان حروف بعضی از کلمات به‌صورت تک‌تک نیز مشاهده شد.

گرچه این قابلیت می‌تواند یادگیری را سرگرم‌کننده‌تر کند، همچنان مشخص نیست که در موضوعات حساس‌تر مانند بیماری‌های جدی یا جنگ، میزبان‌های هوش مصنوعی چگونه عمل خواهند کرد. همچنین، به‌گفته‌ی گوگل قابلیت مذکور همیشه دقیق نیست و ممکن است چند دقیقه زمان ببرد تا پادکست تولید شود.

در‌نهایت، کاربران علاقه‌مند می‌توانند این ویژگی را با باز‌کردن دفترچه در NotebookLM و فعال‌سازی گزینه‌ی Audio Overview آزمایش کنند. گوگل امیدوار است ویژگی ذکرشده به کاربران کمک کند تا ازطریق گفت‌وگوی هوش مصنوعی، به روشی جذاب‌تر با مطالب خود تعامل کنند.

نوشته امکان تبدیل متن به پادکست با قابلیت هوش مصنوعی Audio Overview گوگل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow