انتشار نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در آستانه عرضه عمومی

اپل نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 را منتشر کرد. انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل‌ها به‌زودی به‌طور عمومی منتشر شوند. به‌گزارش تک‌ناک، در پی انتشار نسخه‌های ششم بتا و نیز نسخه‌های چهارم visionOS 2.1 و tvOS 18.1 و watchOS 11.1 در ۷ اکتبر، نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 نیز منتشر […] نوشته انتشار نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در آستانه عرضه عمومی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  2
انتشار نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در آستانه عرضه عمومی


اپل نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 را منتشر کرد. انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل‌ها به‌زودی به‌طور عمومی منتشر شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، در پی انتشار نسخه‌های ششم بتا و نیز نسخه‌های چهارم visionOS 2.1 و tvOS 18.1 و watchOS 11.1 در ۷ اکتبر، نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 نیز منتشر شدند. در‌حال‌حاضر، اپل آزمایش‌های بتا را برای چندین سیستم‌عامل به‌طور همزمان انجام می‌دهد.

تفاوت در نسخه‌های مختلف

تفاوت اصلی بین نسخه‌های iOS 18.1 و iOS 18 اضافه‌شدن ویژگی‌های Apple Intelligence است. این ویژگی شامل قابلیت‌های پیشرفته‌ای از‌جمله هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشین می‌شود که می‌تواند تجربه کاربران از دستگاه‌های اپل را ارتقا دهد. با‌این‌حال، تمامی قابلیت‌های Apple Intelligence در زمان انتشار اولیه در‌دسترس نخواهند بود و به‌مرور زمان به این سیستم اضافه می‌شوند.

شماره نسخه‌های جدید iOS 18.1 و iPadOS 18.1 هر دو 22B5075a است. اپل معمولاً نسخه‌های macOS Sequoia 15.1 را به‌همراه iOS و iPadOS عرضه می‌کند؛ اما در زمان انتشار این خبر، هنوز این نسخه macOS در‌دسترس قرار نگرفته است.

ویژگی‌ها و تغییرات جدید

براساس گزارش اپل‌اینسایدر، از ویژگی‌های مهم هوش مصنوعی اپل که در نسخه‌های بتا آزمایش شده‌اند، می‌توان به انیمیشن جدید Siri، قابلیت Type to Siri، درک بهتر درخواست‌های کاربر و آگاهی بیشتر به موضوع مکالمات اشاره کرد. همچنین، ویژگی‌هایی نظیر دانش محصولات و مجموعه ابزارهای نوشتاری به این سیستم افزوده شده‌اند.

در نسخه بتای سوم، اپل قابلیت جدیدی به نام Clean Up for Photos را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا عناصر ناخواسته را از تصاویر خود حذف کنند. این ویژگی یکی از تغییرات جذابی است که به بهبود تجربه کاربران در مدیریت و ویرایش تصاویر کمک می‌کند.

نسخه بتای پنجم بیشتر بر بهبودهای عمومی متمرکز بود و ارتباط مستقیمی با Apple Intelligence نداشت. از‌جمله تغییرات مهم این نسخه می‌توان به امکان Drag and Drop فایل‌ها با استفاده از قابلیت iPhone Mirroring در macOS و اضافه‌شدن گزینه جدید سلفی به Camera Control و تغییراتی در کنترل سنتر اشاره کرد. نسخه ششم نیز تمرکز خود را بر قابلیت‌هایی مانند تشخیص آپنه خواب، بهبود اتصالات، و افزوده شدن تنظیمات جدید به کنترل سنتر قرار داده است.

نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 توسط اپل منتشر شد

توصیه‌های اپل برای کاربران


اپل به کاربران خود توصیه می‌کند که از نصب نسخه‌های آزمایشی یا بتای سیستم‌عامل‌ها روی دستگاه‌های اصلی و حیاتی خود خودداری کنند. این نسخه‌ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که به از‌دست‌رفتن اطلاعات منجر شود. بنابراین، اپل از کاربران می‌خواهد تا نسخه‌های آزمایشی را روی دستگاه‌های ثانویه یا غیرضروری نصب کنند و حتماً نسخه پشتیبان کافی از داده‌های حیاتی خود داشته باشند.

این توصیه مخصوصاً برای کسانی اهمیت دارد که به دستگاه‌های خود برای کارهای مهم وابسته‌اند؛ زیرا هرگونه مشکل موجود در نسخه‌های آزمایشی ممکن است کارکرد دستگاه را تحت‌تأثیر قرار دهد و به از‌دست‌رفتن داده‌ها منجر شود.

نوشته انتشار نسخه‌های بتای هفتم iOS 18.1 و iPadOS 18.1 در آستانه عرضه عمومی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow