اولین چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی در فضا انجام شد

دانشمندان در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای اولین بار با موفقیت چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی را در اقدامی بی‌نظیر انجام دادند. به گزارش تک‌ناک، این دستاورد کلیدی می‌تواند نقش مهمی در مأموریت‌های طولانی‌مدت فضایی و دوربرد داشته باشد، چرا که توانایی چاپ قطعات فلزی در فضا به کاهش وابستگی به منابع زمینی کمک می‌کند و […] نوشته اولین چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی در فضا انجام شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
اولین چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی در فضا انجام شد

دانشمندان در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای اولین بار با موفقیت چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی را در اقدامی بی‌نظیر انجام دادند.

به گزارش تک‌ناک، این دستاورد کلیدی می‌تواند نقش مهمی در مأموریت‌های طولانی‌مدت فضایی و دوربرد داشته باشد، چرا که توانایی چاپ قطعات فلزی در فضا به کاهش وابستگی به منابع زمینی کمک می‌کند و انعطاف‌پذیری بیشتری در تعمیرات و ساخت تجهیزات در فضا فراهم می‌آورد.

تاکنون دانشمندان آژانس فضایی اروپا (ESA) برای دستیابی به قابلیت‌های ساخت فلز در مدار، با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

چهار قطعه فلزی چاپ سه‌بعدی شده که دانشمندان در فضا ساخته‌اند، برای آزمایش‌های کیفی دقیق به زمین بازگردانده خواهند شد.

دستگاهی که پشت این دستاورد قرار دارد، چاپگر سه‌بعدی فلزی ESA می‌باشد، که به عنوان یک نمایشگر فناوری توصیف و توسط ایرباس و شرکای آن ساخته شده است.

با وجود این، کار مهم طراحی فرایند ذوب و سخت‌افزار چاپگر، همچنین منبع لیزر، اپتیک تحویل، ذخیره‌سازی مواد اولیه و سیستم تغذیه، در دانشگاه کرانفیلد بریتانیا انجام شده است.

در ابتدای سال، چاپگر سه‌بعدی فلزی ESA به ISS پرتاب شد و یکی از فضانوردان ESA به نام آندریاس موگنسن، این محموله را نصب کرد. اولین چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی موفقیت‌آمیز در ماه آگوست انجام شد.

ساخت اولین چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی در فضا

دانیل نوینشواندر، مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک در ESA گفت: «با چاپ اولین شکل سه‌بعدی فلزی در فضا، تیم‌های اکتشاف ESA به نقطه عطف مهمی در ایجاد قابلیت‌های تولید در مدار دست یافته‌اند.»

این دستاورد که توسط یک تیم بین‌المللی و چند رشته‌ای امکان‌پذیر شد، راه را برای مأموریت‌های طولانی مدت هموار می‌کند، که در آن ایجاد قطعات یدکی، اجزای ساختمانی و ابزار بر اساس تقاضا ضروری است.

پیش از این، موفقیت در مدار با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی که از فیلامنت پلاستیکی تغذیه می‌شوند، به دست آمده بود، اما قطعات فلزی به دلیل مقاومت در برابر حرارت، استحکام مکانیکی و دوام کلی گاهی اوقات مطلوب‌تر هستند.

شرایط میکروگرانشی در ISS و سایر ایستگاه‌های فضایی می‌تواند طراحی‌های استاندارد چاپگرهای سه‌بعدی را مختل کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که چاپگر سه‌بعدی فلزی ESA دستگاهی قدرتمند باشد که فیلامنت فولاد ضد زنگ را در دمای ۲۱۹۲ درجه فارنهایت (۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد) ذوب و سپس به صورت لایه‌به‌لایه اشیای مورد نظر را ایجاد می‌کند.

همان‌طور که در مقدمه ذکر شد، چهار قطعه فلزی چاپ سه‌بعدی شده اول برای مطالعه به زمین بازگردانده خواهند شد. دو قطعه به هلند، یکی به آلمان و دیگری به دانمارک ارسال می‌شود. مؤسسات مربوطه به دقت کیفیت قطعات ساخته شده در فضا را بررسی خواهند کرد.

نوشته اولین چاپ قطعه فلزی سه‌بعدی در فضا انجام شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow