اپل تأیید کرد که آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز است

شرکت اپل اعلام کرد که سری آیفون ۱۶ از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. این یعنی گوشی‌های این سری سریع‌تر و روان‌تر از مدل‌های قبلی کار خواهند کرد. به‌گزارش تک‌ناک، اپل اعلام کرد که تمام مدل‌های آیفون ۱۶، از مدل پایه تا ۱۶ پرو مکس، ۸ گیگابایت رم دارند. دلیل این افزایش رم به‌دلیل نیازهای […] نوشته اپل تأیید کرد که آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
اپل تأیید کرد که آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز است

شرکت اپل اعلام کرد که سری آیفون ۱۶ از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. این یعنی گوشی‌های این سری سریع‌تر و روان‌تر از مدل‌های قبلی کار خواهند کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل اعلام کرد که تمام مدل‌های آیفون ۱۶، از مدل پایه تا ۱۶ پرو مکس، ۸ گیگابایت رم دارند. دلیل این افزایش رم به‌دلیل نیازهای هوش مصنوعی اپل اعلام شده است. جاناتان سروجی، معاون ارشد سخت‌افزار اپل، در مصاحبه‌ای با Geekerwan، این موضوع را تأیید کرد.

ورج می‌نویسد سروجی توضیح داد که DRAM یکی از عوامل تعیین‌کننده در مشخصات سخت‌افزاری موردنیاز برای هوش مصنوعی اپل است. وی افزود

این ویژگی ما را به این نتیجه رساند که به ۸ گیگابایت رم نیاز داریم. رم اضافی به انجام کارهایی مانند اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی در دستگاه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

آیفون ۱۶ دارای ۸ گیگابایت رم

پیش از معرفی رسمی، شایعاتی مبنی‌بر مجهز‌بودن تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم شنیده می‌شد. این ادعا پس از انتشار Xcode و بررسی‌های مک‌رومرز به واقعیت پیوست. اپل با هدف بهبود عملکرد هوش مصنوعی در محصولات خود، تصمیم گرفته است افزایش رم این سری از آیفون‌ها را افزایش دهد. با‌این‌حال، iOS 18 از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید تنها در آیفون‌های ۱۵ پرو و پرو مکس و تمامی گوشی‌های سری ۱۶ پشتیبانی خواهد کرد؛ زیرا آیفون ۱۵ با ۶ گیگابایت رم، حداقل رم موردنیاز برای اجرای این قابلیت‌ها را ندارد.

علاوه‌بر‌این، سروجی در مصاحبه‌ای ۱۷ دقیقه‌ای فلسفه‌ی عملکرد سخت‌افزاری شرکت، ویژگی‌های منحصربه‌فرد تراشه‌های A18، رویکرد نوآورانه‌ی اپل در طراحی حرارتی و قابلیت‌های پیشرفته‌ی پردازش تصویر و ویدیو در آیفون‌های ۱۶ و ۱۶ پرو را به‌تفصیل بررسی کرده است.

نوشته اپل تأیید کرد که آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow