اپل رم آیفون‌های آینده را به ۱۲ گیگابایت ارتقا می‌دهد

اپل قصد دارد با افزایش حافظه رم آیفون های خود به ۱۲ گیگابایت از سال آینده، عملکرد دستگاه را بهبود چشمگیری ببخشد. به‌گزارش تک‌ناک، اپل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش حافظه رم در آیفون‌های آینده است. تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ که امسال عرضه شدند، ۸ گیگابایت رم داشتند تا به اجرای قابلیت‌های پیشرفته Apple Intelligence […] نوشته اپل رم آیفون‌های آینده را به ۱۲ گیگابایت ارتقا می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  1
اپل رم آیفون‌های آینده را به ۱۲ گیگابایت ارتقا می‌دهد

اپل قصد دارد با افزایش حافظه رم آیفون های خود به ۱۲ گیگابایت از سال آینده، عملکرد دستگاه را بهبود چشمگیری ببخشد.

به‌گزارش تک‌ناک، اپل در حال برنامه‌ریزی برای افزایش حافظه رم در آیفون‌های آینده است. تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ که امسال عرضه شدند، ۸ گیگابایت رم داشتند تا به اجرای قابلیت‌های پیشرفته Apple Intelligence کمک کنند. اکنون خبرها حاکی از آن است که آیفون‌های سری ۱۷ و ۱۸ ممکن است با ۱۲ گیگابایت رم عرضه شوند.

طبق گزارش‌های پیشین‌، مدل آیفون ۱۷ پرو مکس به احتمال زیاد اولین گوشی از این سری خواهد بود که با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. انتظار می‌رود این تغییر مهم در مدل‌های پرو اپل، از‌جمله آیفون ۱۸ پرو، نیز اعمال شود و در‌نهایت تجربه کاربری بهتری برای اجرای پردازش‌های سنگین‌تر فراهم شود.

افزایش RAM برای اجرای Apple Intelligence

بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل به طور قابل توجهی حافظه RAM دستگاه‌های خود را افزایش داده است تا بتواند ویژگی‌های Apple Intelligence را به‌طور بهینه اجرا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل ۸ گیگابایت RAM برای اجرای این قابلیت‌ها ضروری است. به همین دلیل، هر چهار مدل آیفون 16، یعنی نسخه‌های استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس، به ۸ گیگابایت RAM مجهز شده‌اند.

مدل‌های استاندارد و پلاس در سری آیفون ۱۵ فقط ۶ گیگابایت رم داشتند؛ اما مدل‌های پرو و پرو مکس با ۸ گیگابایت عرضه شدند. تنها این مدل‌های پرچم‌دار هستند که توانایی استفاده از ویژگی‌های Apple Intelligence را دارند.

۱۲ گیگابایت رم در آیفون های آینده

طبق گزارش‌های پیشین، حتی پیش از رونمایی آیفون ۱۶، تحلیلگر معروف اپل، مینگ‌چی کوئو، اشاره کرده بود که آیفون ۱۷ پرو مکس از ۱۲ گیگابایت رم بهره‌مند خواهد بود. با‌این‌حال، او اعلام کرد که این افزایش حافظه شامل مدل آیفون ۱۷ پرو کوچک‌تر نخواهد شد. اگر این اطلاعات صحیح باشد، این اولین‌باری خواهد بود که اپل از رم به‌عنوان عامل تمایزی میان مدل‌های پرو استفاده می‌کند.

نگاهی به آینده نیز نشان می‌دهد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر در آیفون‌های بعدی خود است. یکی از کارشناسان معتبر حوزه چیپ‌های موبایل در شبکه وبیو گزارش داده است که حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۱۸ از روش جدیدی برای بسته‌بندی چیپ‌ها استفاده خواهد کرد. این تغییرات شامل ارتقای رم به ۱۲ گیگابایت نیز خواهد بود که قرار است با تراکم بیشتری به‌کار رود.

اپل قصد دارد با افزایش حافظه رم آیفون‌های خود به ۱۲ گیگابایت از سال آینده، عملکرد دستگاه را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

استفاده از تراشه‌های ۲ نانومتری در آیفون‌های ۲۰۲۶

9to5mac می‌نویسد پردازنده A20 اپل که قرار است در سال ۲۰۲۶ در آیفون‌ها استفاده شود، با لیتوگرافی ۲ نانومتری عرضه خواهد شد. این پردازنده‌ها از روش جدیدی برای بسته‌بندی چیپ‌ها استفاده خواهند کرد. به‌گفته این کارشناس، تکنولوژی APTS که پیش‌تر از روش InFo استفاده می‌کرد، اکنون به روش جدید WMCM تغییر یافته است. رم این آیفون ها نیز به ۱۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد و این تغییرات دو سال قبل از عرضه به‌طور عمومی اعلام شده است.

TSMC، سازنده اصلی چیپ‌های اپل، همچنان در صدر فناوری System-on-a-Chip (SoC) قرار دارد. در این فناوری، به‌جای استفاده از بسته‌های جداگانه برای CPU و GPU و RAM، تمام این اجزا در یک چیپ یکپارچه می‌شوند. یکی از نسخه‌های پیشرفته این فناوری با نام ماژول چندچیپی (MCM) شناخته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود TSMC اولین شرکتی باشد که این فناوری پیشرفته را در چیپ‌های ۲ نانومتری سال ۲۰۲۶ به کار گیرد.

پیش‌بینی رم ۱۲ گیگابایتی در هر دو مدل آیفون ۱۸ پرو

گزارش‌های اصلی نشان نمی‌دهند که کدام‌یک از مدل‌های ۲۰۲۶ این ارتقای حافظه را دریافت خواهند کرد. با‌این‌حال، مینگ‌چی کوئو در گزارش خود اشاره کرده است تکنولوژی ۲ نانومتری که برای بسته‌بندی جدید چیپ‌ها مورد نیاز است، تنها به دو مدل پرو محدود خواهد بود. این امر احتمال می‌دهد که هر دو مدل آیفون ۱۸ پرو از ۱۲ گیگابایت رم بهره‌مند باشند.

گفتنی است این احتمال هنوز وجود دارد که مدل‌های غیر‌پرو نیز با ۱۲ گیگابایت رم عرضه شوند؛ اما چیپ‌های آن‌ها همچنان ازنظر فناوری پیشرفته‌تر از چیپ‌های پرو نخواهند بود.

نوشته اپل رم آیفون‌های آینده را به ۱۲ گیگابایت ارتقا می‌دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow