اپل نگران عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی است

با وجود فعالیت‌های گسترده اپل در حوزه هوش مصنوعی، بر اساس گزارش‌های اخیر این شرکت نگران عقب‌ماندگی خود نسبت به رقبا در این زمینه می‌باشد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، هرچند اپل قصد دارد با معرفی iOS 18 قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود را به نمایش بگذارد، اما این فرایند به تدریج اجرایی خواهد شد […] نوشته اپل نگران عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۱ آبان , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
اپل نگران عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی است

با وجود فعالیت‌های گسترده اپل در حوزه هوش مصنوعی، بر اساس گزارش‌های اخیر این شرکت نگران عقب‌ماندگی خود نسبت به رقبا در این زمینه می‌باشد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، هرچند اپل قصد دارد با معرفی iOS 18 قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود را به نمایش بگذارد، اما این فرایند به تدریج اجرایی خواهد شد و افرادی که منتظر هستند تا هوش مصنوعی اپل به طور کامل روی آیفون ۱۶ محقق شود، ممکن است مجبور باشند تا چند ماه قبل از عرضه آیفون ۱۷ صبر کنند و حداقل در انتظار برخی از قدرتمندترین ویژگی‌های هوش مصنوعی آن تا بهار سال آینده باشند.

با وجود این، کاربران نیازی به انتظار طولانی ندارند تا بتوانند از برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت بهره‌مند شوند. اپل تأیید کرده است که نسخه iOS 18.1 که هفته آینده منتشر می‌شود، شامل برخی از این ویژگی‌ها خواهد بود.

اینکه هوش مصنوعی اپل به طور چشمگیری از رقبایی مانند: گوگل، متا و Open AI عقب مانده است، موضوعی غیرمنتظره نیست. تمرکز اصلی اپل به طور سنتی روی سخت‌افزار بوده و اکثر درآمد این شرکت از این بخش تأمین می‌شده است.

با تغییر رویکرد به سمت هوش مصنوعی، این شرکت خود را در موقعیتی یافت که باید برای رسیدن به سطح رقبا تلاش کند.

این عقب‌ماندگی در پروژه هوش مصنوعی موسوم به Apple Intelligence، به وضوح قابل مشاهده است. عرضه کامل این فناوری به ماه‌های آینده موکول و اپل برای دستیابی به مدل‌های پیشرفته‌تر مجبور به همکاری با OpenAI شده است.

نگرانی اپل از عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی

مارک گورمن از اپل اینسایدر، آنچه که بسیاری به آن پی برده‌اند را تأیید کرده است. طبق منابع او، اپل نگرانی جدی در مورد عقب‌ماندگی فناوری هوش مصنوعی خود نسبت به رقبا دارد.

مطالعات داخلی نشان می‌دهد که ChatGPT در دقت پاسخگویی حدود ۲۵ درصد بهتر از سیری عمل می‌کند و توانایی پاسخ به سؤالات آن ۳۰ درصد بیشتر است، که اختلاف قابل توجهی در قابلیت‌ها نشان می‌دهد.

هر چند این عقب‌ماندگی به معنای توقف پیشرفت اپل نیست. این شرکت تلاش‌های گسترده‌ای را برای آموزش و توسعه هوش مصنوعی خود آغاز کرده است و می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد پیشرفت چشمگیر آن باشیم.

نوشته اپل نگران عقب‌ماندگی در حوزه هوش مصنوعی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow