ایالات متحده ساخت بزرگترین پارک کوانتومی را آغاز کرد

ایالات متحده قصد دارد مرکز کوانتومی سی کوانتوم را در شیکاگو احداث کند. این مرکز ظرفیت حداکثر یک میلیون کیوبیت را خواهد داشت و به عنوان بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در این کشور محسوب خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آمریکایی سی کوانتوم برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی […] منبع خبر ایالات متحده ساخت بزرگترین پارک کوانتومی را آغاز کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  4
ایالات متحده ساخت بزرگترین پارک کوانتومی را آغاز کرد

ایالات متحده قصد دارد مرکز کوانتومی سی کوانتوم را در شیکاگو احداث کند. این مرکز ظرفیت حداکثر یک میلیون کیوبیت را خواهد داشت و به عنوان بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در این کشور محسوب خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت آمریکایی سی کوانتوم برنامه‌ریزی‌ها برای ساخت بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی در ایالات متحده را به پایان رسانده و قصد دارد طی همکاری با ایالت ایلینوی، شیکاگو و کوکانتی مرکز محاسباتی کوانتومی مقاوم در برابر خطا را احداث کند. به طور کلی یک رایانه کوانتومی برای کاربردی شدن به یک میلیون کیوبیت نیاز دارد. این عدد برای دستیابی به آستانه بحرانی و همچنین تصحیح خطای کوانتومی ضروری خواهد بود. شرکت سی کوانتوم اعلام کرد صنایع مهمی از جمله داروسازی، مواد، خدمات، مالی، تولید و کشاورزی نیاز به قابلیت‌های گسترده محاسبات کوانتومی دارند.

پروفسور جرمی اوبر این، مدیرعامل و از بنیانگذاران این شرکت در این مورد گفته است: رایانه‌های کوانتومی تاکنون تنها وعده‌های نظری داشتند اما پروژه زیرساختی کنونی به عنوان پارک کوانتومی و میکروالکترونیک می‌تواند توسعه این فناوری را از رویا به واقعیت تبدیل کند. به گفته وی فرماندار ایلینوی با درک پتانسیل محاسبات کوانتومی در این پروژه شریک شده است و طی این همکاری قرار است استراتژی کوانتومی این ایالت همراه با اولین رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی ساخته شود.

هدف این شرکت تولید رایانه‌های کوانتومی در مقیاس کوچک نبوده در عوض قصد دارد سیستم‌های میانی را به عنوان رایانه‌های کوانتومی مناسب تولید و مورد آزمایش قرار دهد. این رایانه‌های میانی شامل کابین‌ها، تراشه‌ها و آشکارسازهای فوتونی ابر رسانا خواهند بود. شرکت سی کوانتوم اعلام کرد سیستم‌های مقیاس بزرگتر را به این دلیل انتخاب کرده که می‌توانند به اندازه کافی تصحیح خطاها و عملکرد را با هزینه مناسب دنبال کنند.

منبع خبر ایالات متحده ساخت بزرگترین پارک کوانتومی را آغاز کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow