اینفینیکس هات 50 فور جی معرفی شد؛ نمایشگر بهتر در قبال فقدان 5G

شرکت اینفینیکس در ابتدای ماه جاری گوشی هوشمند هات 50 را با پشتیبانی از شبکه‌های 5G معرفی کرد. اما حالا نسخه اقتصادی‌تر این گوشی با پشتیبانی از شبکه‌های نسل قدیمی‌تر 4G روانه بازار شده است. اینفینیکس هات 50 فور جی (Infinix Hot 50 4G) طراحی مشابهی با نسخه 5G دارد اما در برخی مشخصات کلیدی […]

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  4
اینفینیکس هات 50 فور جی معرفی شد؛ نمایشگر بهتر در قبال فقدان 5G

شرکت اینفینیکس در ابتدای ماه جاری گوشی هوشمند هات 50 را با پشتیبانی از شبکه‌های 5G معرفی کرد. اما حالا نسخه اقتصادی‌تر این گوشی با پشتیبانی از شبکه‌های نسل قدیمی‌تر 4G روانه بازار شده است. اینفینیکس هات 50 فور جی (Infinix Hot 50 4G) طراحی مشابهی با نسخه 5G دارد اما در برخی مشخصات کلیدی متفاوت است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما در دیجی رو همراه باشید.

پردازنده و عملکرد

گوشی اینفینیکس هات 50 فور جی به تراشه هلیو G100 از تولیدات مدیاتک مجهز شده که جایگزین تراشه دایمنسیتی 6300 در نسخه 5G شده است. این تغییر باعث محدود شدن گوشی به شبکه 4G شده، اما عملکرد پردازشی آن همچنان نزدیک به نسخه 5G است. هر دو تراشه تحت فرآیند تولید 6 نانومتری ساخته شده‌اند و از هسته‌های پردازنده و گرافیک یکسانی بهره می‌برند.

اینفینیکس هات 50 فور جی

در کنار این پردازنده، دو نسخه از این گوشی با رم 6 گیگابایتی یا 8 گیگابایتی از نوع LPDDR4X و حافظه داخلی 128 گیگابایتی یا 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین، این گوشی دارای شیار کارت حافظه است که از کارت‌های میکرو اس دی تا 2 ترابایت پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر

نسخه 4G اینفینیکس هات 50 با چند ارتقاء مهم نسبت به نسخه 5G عرضه شده است. نمایشگر IPS LCD آن 6.78 اینچ است و با رزولوشن فول اچ دی پلاس ارائه می‌شود، در حالی که نسخه 5G دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس بود. هر دو نمایشگر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارند و از حالت Always On Display (نمایشگر همیشه روشن) پشتیبانی می‌کنند. برای امنیت بیشتر نیز اسکنر اثر انگشت در هر دو نسخه در کناره بدنه گوشی قرار دارد.

اینفینیکس هات 50 فور جی

دوربین

در بخش دوربین، اینفینیکس هات 50 فور جی با دوربین 50 مگاپیکسلی در پشت دستگاه ارائه می‌شود. لنز این دوربین با گشودگی دیافراگم f/1.6، نور بیشتری را نسبت به لنز f/1.8 در نسخه 5G به سنسور وارد می‌کند. البته، سنسور این دوربین کمی کوچک‌تر است و اندازه 1/2.76 اینچی دارد (در مقابل سنسور 1/2.0 اینچی در نسخه 5G).

هر دو مدل قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 1440p و سرعت 30 فریم در ثانیه یا 1080p تا نرخ 60 فریم در ثانیه هستند. دوربین سلفی نیز در هر دو نسخه مشابه بوده و وضوح 8 مگاپیکسلی دارد.

اینفینیکس هات 50 فور جی

باتری و شارژ

اینفینیکس هات 50 فور جی به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 18 وات از طریق پورت USB-C مجهز شده است. این باتری توانایی حفظ 80 درصد از ظرفیت اولیه خود را پس از 1,600 چرخه شارژ (معادل چهار سال استفاده روزانه) دارد.

طبق ادعای اینفینیکس، با یک بار شارژ کامل می‌توانید حدود 9 ساعت بازی FreeFire را انجام دهید. این گوشی همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی 120 هرتز و حالت 90 فریم در ثانیه برای این بازی پشتیبانی می‌کند.

امکانات ارتباطی و سایر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های اینفینیکس هات 50 فور جی می‌توان به جک 3.5 میلی متری هدفون و رادیوی FM اشاره کرد. در زمینه ارتباطات بی‌سیم، این گوشی از وای-فای 5 (ac)، بلوتوث و NFC نیز پشتیبانی می‌کند، که NFC در نسخه 5G وجود نداشت. همچنین، با اینکه می‌دانیم این مدل دارای مقاومت پایه‌ای در برابر گرد و غبار و آب است، اما اینفینیکس برای آن هیچ درجه IP خاصی اعلام نکرده است، در حالی که نسخه 5G دارای استاندارد IP54 بود.

اینفینیکس هات 50 فور جی

قیمت و رنگ‌بندی

اینفینیکس هات 50 فور جی در رنگ‌های متنوعی شامل مشکی براق (Sleek Black)، سبز مریم‌گلی (Sage Green) و خاکستری تیتانیومی (Titanium Gray) عرضه می‌شود. این گوشی در حال حاضر در برخی کشورها قابل خرید است و قیمت آن چیزی در حدود 165 دلار یا 150 یورو تعیین شده است.

جمع‌بندی

اینفینیکس با عرضه نسخه 4G از گوشی هات 50، گزینه‌ای اقتصادی‌تر را برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی با طراحی مدرن، نمایشگر باکیفیت، دوربین مناسب و عمر باتری طولانی هستند ارائه داده است. این گوشی با پردازنده هلیو G100 و امکانات متنوع می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که نیازی به سرعت بالای اینترنت 5G ندارند و در عوض، به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب هستند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow