این حسگر در المپیک پاریس به طور لحظه‌ای عملکرد ورزشکاران را زیر نظر دارد

یک حسگر جدید پوشیدنی و انعطاف پذیر قرار است در رویدادهای ورزشی المپیک پاریس به صورت لحظه‌ای نظارت هوشمندی روی ورزشکاران ارائه کند. همچنین این نظارت هوشمند شامل بازخورد لحظه‌ای از عملکرد آنها خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از بازی‌های سرعتی همانند بدمینتون با حرکات و واکنش‌های سریع همراه […] منبع خبر این حسگر در المپیک پاریس به طور لحظه‌ای عملکرد ورزشکاران را زیر نظر دارد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  4
این حسگر در المپیک پاریس به طور لحظه‌ای عملکرد ورزشکاران را زیر نظر دارد

یک حسگر جدید پوشیدنی و انعطاف پذیر قرار است در رویدادهای ورزشی المپیک پاریس به صورت لحظه‌ای نظارت هوشمندی روی ورزشکاران ارائه کند. همچنین این نظارت هوشمند شامل بازخورد لحظه‌ای از عملکرد آنها خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برخی از بازی‌های سرعتی همانند بدمینتون با حرکات و واکنش‌های سریع همراه هستند. همچنین کسب امتیاز در این نوع بازی‌ها به سختی انجام شده و به واکنش‌های فوری و پرسرعت نیاز دارد. پژوهشگران دانشگاه لیو لیانگ از فناوری‌های پیشرفته و علوم ورزشی استفاده کرده و ابزاری را ساخته‌اند که می‌تواند به بازیکنان این رشته کمک کند تا پتانسیل کامل خود را به مرحله عملکرد درآورند. در این روش که مبتنی بر سیستم نظارت هوشمند توسعه یافته است حسگر پوشیدنی و انعطاف پذیری وجود دارد که بازخوردی در لحظه نسبت به عملکرد بازیکن ارائه می‌کند. به گفته پژوهشگران این حسگر راه حلی مناسب ارزان و مقرون به صرفه است که می‌تواند محدودیت‌های سیستم‌های نظارت بر عملکرد فعلی را دور بزند.

ماهیت فعال و پویای ورزش‌هایی نظیر بدمینتون که با حرکات پیچیده و ویژگی‌های فیزیکی منعطف همراه است می‌تواند برای تجزیه و تحلیل عملگر بازیکنان چالش‌های بسیاری را فراهم کند. روش‌های کنونی نیز همانند فیلمبرداری یا استفاده از حسگرهای سفت و سخت در ارائه اطلاعات کامل از وضعیت بازیکن، چرخش بازو، قدرت عضلانی، حرکت پاها و غیره محدودیت‌هایی دارد.

یون یانگ از نویسندگان این مطالعه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: از تخصص خود در فناوری‌های مربوط به حسگرهای انعطاف پذیر و سیستم‌های مربوط به ادراک هوشمند در نظارت بر حرکت بازیکنان بدمینتون استفاده شد. همچنین تکنیک‌های بدمینتون برای تجزیه و تحلیل کمی ادغام شد تا بتوان بازیکنان بدمینتون را با راهنمایی‌های حرفه‌ای‌تری همراه کرد. حسگرهای مورد نظر شامل ماده خاصی به نام تریبو الکتریک هستند که در صورت ساییده شدن دو ماده مختلف د این حسگر می‌تواند بار الکتریکی حاصل را جذب کند. این امر باعث می‌شود تا دیگر به منبع تغذیه خارجی نیاز نبوده و پوشیدن دستگاه استفاده از آن در قسمت‌های مختلف بدن نیز بسیار آسان باشد.

منبع خبر این حسگر در المپیک پاریس به طور لحظه‌ای عملکرد ورزشکاران را زیر نظر دارد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow