این خودروهای برقی قدرتمند شما را شگفت زده می کنند

تولید خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ با رشد چشمگیری مواجه شده است. تقاضا برای این خودروها به دلیل نگرانی های زیست محیطی و افزایش مدل های لوکس و مقرون به صرفه، به شدت افزایش یافته است. به گزارش تکناک، بسیاری از خودروسازان بزرگ نیز به تولید نسخه های تمام الکتریکی از مدل های پرفروش خود... نوشته این خودروهای برقی قدرتمند شما را شگفت زده می کنند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
این خودروهای برقی قدرتمند شما را شگفت زده می کنند

تولید خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ با رشد چشمگیری مواجه شده است. تقاضا برای این خودروها به دلیل نگرانی های زیست محیطی و افزایش مدل های لوکس و مقرون به صرفه، به شدت افزایش یافته است.

به گزارش تکناک، بسیاری از خودروسازان بزرگ نیز به تولید نسخه های تمام الکتریکی از مدل های پرفروش خود روی آورده اند.

در عین حال آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرده است که فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۴ به شدت افزایش خواهد یافت چرا که زیرساخت های شارژ و مقرون به صرفه بودن این خودروها، کلید رشد آینده این صنعت خواهند بود.

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا جدیدترین خودروهای برقی رونمایی شده برندهای مطرح دنیا و برخی ویژگی های شاخص آن را با هم مرور کنیم.

BMW i4

جذاب‌ترین ویژگی خودروی برقی مرسدس i4 کیفیت رانندگی آن است.

خودروی BMW i4 جزئی از خط تولید سدان سری 4 است که شامل چندین مدل بنزینی و برقی در فرمت‌های کوپه دو در، گرن کوپه چهار در و کانورتیبل دو در می‌شود.

i4 به شکل گرن کوپه است و برای دوستداران عملکرد بالا یک انتخاب مناسب محسوب می شود.

برای کسانی که می‌خواهند بدانند، قیمت بی ام و i4 الکتریکی در واقع پایین‌تر از مدل بنزینی 430i است.

قیمت اولیه برای مدل پایه i4 eDrive35، 53,195 دلار است، در حالی که 430i با قیمت 59,095 دلار عرضه می‌شود.

جذاب‌ترین ویژگی i4 کیفیت رانندگی آن است. این خودرو یک BMW واقعی با احساس پاسخگویی و آمادگی است.

به طور خلاصه، BMW i4 یک مدل برقی است که طرفداران اصیل بی‌شک از آن لذت خواهند برد.

فضای داخلی BMW i4 مدل ۲۰۲۴، همانند دیگر مدل‌های BMW، زیبا و راحت است، اگرچه نه به آن صورتی که از یک خودروساز آلمانی معروف انتظار می‌رود.

این خودرو میان دو انتهای طیف لوکس قرار گرفته است؛ برخی مدل‌ها نسبتاً شیک‌تر یا اسپرت‌تر هستند، اما BMW i4 توازن مناسبی بین این دو ارائه می‌دهد.

خودروی i4 بسته به مدل، بردی بین ۲۸۰ تا ۳۰۰ مایل یا حتی بیشتر در هر بار شارژ دارد.

مدل‌های پایه eDrive40 به طور متوسط ۳۰۱ مایل (۴۸۴ کیلومتر) و مدل‌های چهارچرخ محرک، که اخیراً معرفی شده‌اند، تا ۳۰۷ مایل (۴۹۴ کیلومتر) برد دارند.

یکی دیگر از نقاط قوت BMW i4، قابلیت شارژ آن است. در حالی که اکثر خودروهای برقی امروزی در شارژرهای سریع با سرعت حدود 150 کیلووات شارژ می‌شوند، i4 می‌تواند تا 200 کیلووات شارژ را بپذیرد.

BMW i4 دقیقاً همان چیزی است که طرفداران این برند از یک خودرو انتظار دارند. خوش ساخت، راحت، بدون ظرافت اضافی و بسیار جذاب.

پیدا کردن نمونه‌ای بهتر از تجربه رانندگی BMW نسبت به آنچه در i4 2024 مکن است دشوار باشد.

Rimac Nevera R

خودروی Rimac Nevera Rمرزبندی خودروهای برقی را به چالش می‌کشد

شرکت ریماک مدل جدیدی از خودروی برقی فوق‌العاده قدرتمند خود را با نام Nevera R را رونمایی کرده است.

این مدل جدید با مشخصات عملکردی بهبود یافته، مرزبندی خودروهای برقی را به چالش می‌کشد و تجربه رانندگی هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد.

خودروی Nevera R به لطف بسته باتری جدید 2107 اسب بخار، قدرت تولید می‌کند.

همچنین این خودرو حداکثر سرعت 411.9 کیلومتر در ساعت را ثبت می کند و به بال ثابت مجهز است.

شتاب 0 تا 60 کیلومتر در ساعت این خودرو فقط 1.74 ثانیه طول می‌کشد و شتاب 0 تا 124 کیلومتر در ساعت آن 4.38 ثانیه می‌باشد.

همچنین تنها کمی بیشتر در 8.66 ثانیه زمان می‌برد تا Nevera R به سرعت 299.2 کیلومتر در ساعت برسد.

این دومین خودروی 2000 اسب بخاری شرکت ریماک پس از Koenigsegg Gemera است. همچنین خودروی برقی Nevera R شاهد ارتقاهای متمرکز بر هندلینگ است.

این خودرو دارای بال ثابت، دیفیوزر بزرگ و لبه جلویی عمیق‌تر است.

Charger Daytona EV

این خودرو با سیستم اگزوز Fratzonic Chambered صدای شبیه‌سازی شده‌ای مانند موتورهای بنزینی تولید می‌کند.

شرکت دوج از خودروی برقی مدل Charger Daytona EV خود با سیستم اگزوز Fratzonic Chambered رونمایی کرد، که صدای شبیه‌سازی شده‌ای مانند موتورهای بنزینی تولید می‌کند.

این ویژگی به این خودروی برقی کمک می‌کند تا تجربه‌ای شبیه به خودروهای کلاسیک دوج ارائه دهد، حتی با وجود اینکه موتور آن الکتریکی است.

این صدا با استفاده از اسپیکرها و طراحی خاص سیستم اگزوز ایجاد می‌شود و برای علاقه‌مندان به صدای موتورهای قدرتمند، تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود.

قیمت خودرو در تیپ پایه‌ی R/T با کیت ارتقاء Direct Connection Stage 1، از ۵۹٬۵۹۵ دلار آغاز می‌شود.

این کیت، چارجر دایتونا را به دو موتور برقی با مجموع قدرت ۴۹۶ اسب بخار و باتری ۱۰۰٫۵ کیلووات‌ساعتی مجهز می‌کند که دامنه‌ی حرکتی خودرو را به ۵۱۰ کیلومتر می‌رساند.

تیپ اسکات پک با ارتقاء Direct Connection Stage 2، قدرت را به ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور را به ۸۵۰ نیوتن‌متر با همان باتری ۱۰۰٫۵ کیلووات‌ساعتی افزایش می‌دهد؛ اما دامنه‌ی حرکتی خودرو به ۴۱۸ کیلومتر می‌رسد.

چارجر در تیپ اسکات پک، می‌تواند در عرض تنها ۳٫۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. قیمت این مدل ۷۳،۱۹۰ است.

Yangwang U9

این خودرو می‌تواند از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 2.36 ثانیه طی کند.

شرکت BYD از تولید اولین ابرخودروی برقی خود با نام Yangwang U9 خبر داد.

این خودرو دارای 4 موتور الکتریکی پیشرفته با حدود 1300 اسب بخار است و می‌تواند از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 2.36 ثانیه طی کند.

خودروی Yangwang U9 در کنار شاسی‌بلند بزرگ U8 این برند، به عنوان رقیب G-Glass مرسدس بنز به نمایش گذاشته شده است وپیش سفارش آن با قیمت 233,000 دلار آغاز شده است.

خودروی Yangwang U9 با چهار موتور الکتریکی پیشرفته و نزدیک به 1300 اسب بخار، می‌تواند 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 2.36 ثانیه طی کند.

از لحاظ ابعاد خودروی Yangwang U9 با طول 4966 میلی‌متر، عرض 2029 میلی‌متر و ارتفاع 1295 میلی‌متر، تقریبا به اندازه یک لامبورگینی آونتادور است.

اولین ابرخودروی برقی BYD از یک باتری 80 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند و تا 450 کیلومتر برد CLTC دارد.

همچنین این باتری دارای قابلیت شارژ سریع (30 تا 80 درصد) در 10 دقیقه است.

SU7 Ultra

خودرو SU7 Ultra نام دارد تنها در ۱/۹۷ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

دیگر خودروی برقی تازه رونمایی شده متعلق به شیائومی است. این خودرو که SU7 Ultra نام دارد تنها در ۱/۹۷ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش بیش از ۳۵۰ کیلومتربرساعت است.

مشخصات خیره‌کننده‌ی SU7 Ultra باورکردنی نیستند. موتورهای برقی Xiaomi V8s این خودرو مجموعاً ۱,۵۴۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که خودرو را تنها در ۱/۹۷ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر‌برساعت می‌رسانند .

شیائومی نسبت به مدل SU7  با استفاده‌ گسترده از مواد فیبر‌کربن در سراسر بدنه‌ SU7 Ultra، وزن آن را کاهش چشمگیری داده و به ۱,۹۰۰ کیلوگرم رسانده است.

طراحی آیرودینامیک SU7 Ultra بر تولید نیروی عمودی روبه‌پایین (Downforce) تمرکز دارد و به سطحی می‌رسد که حتی از وزن خود خودرو نیز فراتر می‌رود.

قوای محرکه این هیولای برقی اولین باتری CATL Kirin II جهان است که برای هر دو قابلیت شارژ فوق‌سریع و ارائه‌ی توان کم‌نظیر مهندسی شده است.

ترمز‌های SU7 Ultra نیز برای پیست بهینه شده‌اند و می‌توانند خودرو را تنها در ۲۵ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌برساعت به‌طور کامل متوقف کنند.

 

 

نوشته این خودروهای برقی قدرتمند شما را شگفت زده می کنند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow