این ربات متحرک می‌تواند آجر چینی را با سرعت زیادی انجام دهد

اولین ربات متحرک جهان با وظیفه آجرچینی با سرعت بالا ساخته شد. این ربات می‌تواند به شکل چشمگیری باعث افزایش سرعت ساخت و سازها شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرغ خانه ایالات متحده از اولین ربات آجرچین متحرک در جهان رونمایی کرده‌اند که در آن از یک نرم‌افزار بهینه سازی شده […] منبع خبر این ربات متحرک می‌تواند آجر چینی را با سرعت زیادی انجام دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۵ تیر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
این ربات متحرک می‌تواند آجر چینی را با سرعت زیادی انجام دهد

اولین ربات متحرک جهان با وظیفه آجرچینی با سرعت بالا ساخته شد. این ربات می‌تواند به شکل چشمگیری باعث افزایش سرعت ساخت و سازها شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرغ خانه ایالات متحده از اولین ربات آجرچین متحرک در جهان رونمایی کرده‌اند که در آن از یک نرم‌افزار بهینه سازی شده منحصر به فرد استفاده می‌شود و می‌تواند چینش دیوارها را با سرعت چشمگیری انجام دهد.

این ربات به عنوان اولین ربات آجرچین در جهان می‌تواند کار در فضای باز و محیط‌های کنترل نشده را به شکل ایمن انجام دهد. ربات مورد نظر با نام هادریان ایکس Hadrian X می‌تواند ظرف یک روز دیوارهای یک خانه را بچیند. طبق ادعای شرکت سازنده در این نوع از ربات‌ها از معماری کنترل توزیع شده استفاده شده است که در نهایت یک سیستم بسیار قابل اعتماد را ایجاد می‌کند. بنابراین امکان سفارشی سازی تعویض کارآمد و یا تعمیر ماژول‌های آن به صورت جداگانه وجود دارد. به گفته شرکت سازنده اکنون بازوهای تلسکوپی ۳۲ متری در این ربات نسبت به نسل قبل دسترسی بیشتری داشته و می‌تواند ساخت دیوارهای سه طبقه را از کنار جاده انجام دهد. همچنین می‌تواند آجرها را در فاصله ۵۰ میلیمتری از دیوارهای موجود قرار دهد.

در این دستگاه ربات از یک نرم‌افزار بهینه‌سازی منحصر به فرد استفاده شده که طرح‌ها را به دیوار تبدیل کرده و باعث کاهش هدر رفت آجر‌ها و بلوک‌ها خواهد شد. بدین ترتیب کارهای ساخت و سازهای مسکونی نیز به نحو چشمگیری بهبود می‌یابد. سرعت آجر چینی در این ربات ۵۰۰ آجر در ساعت معادل ۱۲۰ متر مربع در ساعت است. همچنین این ربات می‌تواند تنها در ظرف یک روز دیوارهای خارجی و داخلی یک خانه از نوع آجرچینی دو ردیفی استاندارد را تکمیل کند. اثبات آمادگی این دستگاه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و قرار است این شرکت یک برنامه نمایشی را برای ساخت و ساز آزمایشی در فضای باز اجرا کند.

منبع خبر این ربات متحرک می‌تواند آجر چینی را با سرعت زیادی انجام دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow