باگ ویندوز عامل کاهش عملکرد پردازنده رایزن ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰

استفاده از حساب کاربری ادمین خاص در ویندوز که پنهان است، می‌تواند باعث کاهش چشمگیر در عملکرد پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰ ای‌‌ام‌دی شود. به‌گزارش تک‌ناک، AMD در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴، پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۹۰۰۰ مبتنی‌بر Zen 5 خود را معرفی کرد و افزایش چشمگیر ۱۶ درصدی IPC این پردازنده‌ها را به‌رخ کشید.... نوشته باگ ویندوز عامل کاهش عملکرد پردازنده رایزن ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
باگ ویندوز عامل کاهش عملکرد پردازنده رایزن ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰

استفاده از حساب کاربری ادمین خاص در ویندوز که پنهان است، می‌تواند باعث کاهش چشمگیر در عملکرد پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰ ای‌‌ام‌دی شود.

به‌گزارش تک‌ناک، AMD در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴، پردازنده‌های دسکتاپ سری رایزن ۹۰۰۰ مبتنی‌بر Zen 5 خود را معرفی کرد و افزایش چشمگیر ۱۶ درصدی IPC این پردازنده‌ها را به‌رخ کشید.

با‌توجه‌به مشکلات فعلی پایداری پردازنده‌ی اینتل، این فرصت مناسبی برای AMD محسوب می‌شد تا از تیم آبی پیشی بگیرد. متأسفانه به‌نظر می‌رسد AMD نتوانسته از این موقعیت استفاده کند؛ زیرا اکثر کارشناسان فناوری معتقدند که افزایش عملکرد در رایزن ۹۰۰۰ درمقایسه‌با پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۰۰ مبتنی‌بر Zen 4 کافی نیست.

تنها جایی که تراشه‌های جدید قدرتمند ظاهر شدند، بخش بهره‌وری انرژی است و به‌نظر می‌رسد بیشتر دستاوردهای IPC به‌دلیل آن است.

نئووین می‌نویسد که با‌این‌حال، ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. اخیراً آزمایش‌های مقایسه‌ای عملکرد بین ویندوز ۱۱ نسخه‌ی 24H2 و لینوکس (Nobara) نشان داد که لینوکس در اکثر مواقع، چه در بازی و چه در سایر بارهای کاری، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد که حاکی از نیاز ویندوز به بهینه‌سازی بیشتر است.

اخیراً یوتیوبر معروف حوزه‌ی سخت‌افزار، HardwareUnboxed، با AMD درباره‌ی عملکرد پردازنده‌های Zen 5 تماس گرفت. AMD پاسخ داد که وجود باگ نرم‌افزاری در ویندوز دلیل افت عملکرد در پردازنده‌های رومیزی سری رایزن ۹۰۰۰ است.

با انجام مجدد آزمایش‌ها از‌طریق حساب کاربری Administrator، پردازنده‌ی Zen 5، یعنی Ryzen 7 9700X، تقریباً ۴ درصد افزایش در نرخ فریم متوسط و کمی بیش از ۳/۵ درصد افزایش در کمترین نرخ فریم را تجربه کرد.

افزایش عملکرد Ryzen 9000/7000 با حساب کاربری مخفی ادمین ویندوز

برای کسانی که کنجکاو هستند، باید بگوییم حساب کاربری Administrator در ویندوز معمولاً مخفی است؛ اما با استفاده از این دستور دردسترس است: net user administrator /active:yes

این حساب بیشترین سطح دسترسی در محیط ویندوز را دارد و تنها حساب SYSTEM از آن بالاتر است. نکته‌ی جالب این است که اگرچه AMD اعلام کرده که مشکل فقط مربوط به Zen 5 است، به‌نظر می‌رسد که پردازنده‌ی 7700X مبتنی‌بر Zen 4 نیز بهبود عملکرد را تجربه کرده است.

این موضوع نشان می‌دهد که مشکل یادشده ممکن است کل سری Socket AM5 را تحت‌تأثیر قرار دهد. جالب خواهد بود که ببینیم آیا این مشکل تراشه‌های Socket AM4 را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد یا خیر.

درباره‌ی سوکت‌ها، ظاهراً AMD نیز پیشنهاد کرده است که تأمین نادرست درایور در ویندوز نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. این شرکت ظاهراً اشاره کرده که بررسی‌کنندگان هنگام تعویض پردازنده یا حداقل نصب مجدد درایور چیپست بهتر است ویندوز را پاک‌سازی کنند.

نوشته باگ ویندوز عامل کاهش عملکرد پردازنده رایزن ۷۰۰۰ و ۹۰۰۰ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow