با رونمایی Google TV Streamer، کروم‌کست بازنشسته شد

گوگل با معرفی دستگاه جدید پخش تلویزیونی خود به نام گوگل تی‌وی استریمر (Google TV Streamer)، به تولید محصولات کروم‌کست (Chromecast) پایان داد. به‌گزارش تک‌ناک، امروز گوگل دستگاه جدید پخش تلویزیونی خود با نام Google TV Streamer را معرفی کرد. این ست‌تاپ باکس اکنون با قیمت ۹۹/۹۹ دلار برای پیش‌سفارش دردسترس است. با عرضه‌ی این... نوشته با رونمایی Google TV Streamer، کروم‌کست بازنشسته شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  0
با رونمایی Google TV Streamer، کروم‌کست بازنشسته شد

گوگل با معرفی دستگاه جدید پخش تلویزیونی خود به نام گوگل تی‌وی استریمر (Google TV Streamer)، به تولید محصولات کروم‌کست (Chromecast) پایان داد.

به‌گزارش تک‌ناک، امروز گوگل دستگاه جدید پخش تلویزیونی خود با نام Google TV Streamer را معرفی کرد. این ست‌تاپ باکس اکنون با قیمت ۹۹/۹۹ دلار برای پیش‌سفارش دردسترس است. با عرضه‌ی این محصول، گوگل به دوران تولید دانگل‌های پخش تلویزیونی کروم‌کست (Chromecast) پایان می‌دهد.

اهالی مانتین‌ویو با انتشار بیانیه‌ای تأیید کردند که دیگر Chromecast تولید نخواهند کرد. موجودی فعلی این دستگاه‌ها فروخته خواهد شد؛ اما پس از اتمام موجودی، تولید این خانواده از محصولات متوقف خواهد شد.

Google TV Streamer جایگزین Chromecast

گوگل در این بیانیه اعلام کرد که اگرچه تولید کروم‌کست متوقف می‌شود، پشتیبانی امنیتی برای دستگاه‌های Chromecast with Google TV ادامه خواهد یافت.

صفحه‌ی پشتیبانی محصولات Nest که شامل این دانگل‌های پخش تلویزیونی نیز می‌شود، نشان می‌دهد که نسخه‌ی 4K Chromecast with Google TV تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵ (۸ مهر ۱۴۰۴) و نسخه‌ی HD آن تا حداقل ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۷ (۳۱ شهریور ۱۴۰۶) به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد.

اولین کروم‌کست ژوئن ۲۰۱۳ معرفی شد و برای فراهم‌کردن امکان پخش اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب و سایر اپلیکیشن‌ها روی تلویزیون‌های بزرگ طراحی شده بود.

در سال ۲۰۲۰، گوگل تصمیم گرفت با معرفی اولین دانگل Chromecast with Google TV، اپلیکیشن‌های پخش تلویزیونی را ازطریق سیستم‌عامل Google TV ارائه دهد. این دستگاه همچنان به کاربران امکان می‌داد تا اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند خود را روی تلویزیون پخش کنند؛ اما اکنون کاربران می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را نیز با این دانگل متصل پخش کنند.

گوگل اعلام کرده است که پس از ۱۱ سال از عرضه‌ی اولین Chromecast، بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه از این محصول فروخته شده است. این شرکت گفته است که به سرمایه‌گذاری در افزودن پشتیبانی گوگل کست (Google Cast) به تلویزیون‌های بیشتر ادامه خواهد داد تا امکان پخش هزاران اپلیکیشن گوشی هوشمند روی نمایشگری بزرگ فراهم شود.

نئووین می‌نویسد که معرفی Google TV Streamer نشان‌دهنده‌ی پایان دوره‌ی کروم‌کست‌های اقتصادی گوگل است. از حالا کاربران روی موفقیت Google TV Streamer در بازار تمرکز ویژه خواهند کرد.

نوشته با رونمایی Google TV Streamer، کروم‌کست بازنشسته شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow