با سرویس PCFax اچپی قبلاز خرید، همهچیز را درباره لپتاپ بدانید!
سرویس PCFax اچپی از دادههای تلهمتریک و هوش مصنوعی برای تحلیل و پیشبینی مشکلات فنی احتمالی در لپتاپهای دستدوم استفاده میکند. به گزارش تکناک، اچپی بهتازگی سرویس نوآورانهای به نام PCFax را معرفی کرده است. این ابزار با بهرهگیری از فناوریهای تلهمتری و سوابق پشتیبانی و تحلیلهای هوش مصنوعی، گزارشهایی جامع از تاریخچه استفاده و […] نوشته با سرویس PCFax اچپی قبلاز خرید، همهچیز را درباره لپتاپ بدانید! اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

سرویس PCFax اچپی از دادههای تلهمتریک و هوش مصنوعی برای تحلیل و پیشبینی مشکلات فنی احتمالی در لپتاپهای دستدوم استفاده میکند.
به گزارش تکناک، اچپی بهتازگی سرویس نوآورانهای به نام PCFax را معرفی کرده است. این ابزار با بهرهگیری از فناوریهای تلهمتری و سوابق پشتیبانی و تحلیلهای هوش مصنوعی، گزارشهایی جامع از تاریخچه استفاده و نگهداری لپتاپها ارائه میدهد. هدف از سرویس PCFax اچپی، کمک به خریداران برای ارزیابی دقیقتر دستگاههای دستدوم و در نهایت، کاهش تولید پسماند الکترونیکی اعلام شده است.
چهار تن از کارکنان اچپی در مقالهای برای نشریه IEEE Spectrum، سرویس PCFax را با سرویس شناختهشده CarFax مقایسه کردهاند که اطلاعاتی جامع درباره سوابق خودروهای دستدوم در اختیار خریداران قرار میدهد. آنان اظهار کردند:
همانطورکه خریداران خودروهای دستدوم ازطریق گزارشهای CarFax میتوانند به اطلاعات مربوط به استفاده و تعمیرات خودرو دسترسی پیدا کنند، ما نیز تصمیم گرفتیم برای لپتاپها چنین امکانی فراهم کنیم.
دادههای تلهمتری، نظارت سختافزاری و امنیت اطلاعات
تامزهاردور مینویسد که بخشی از دادههایی که سرویس PCFax اچپی برای تدوین گزارشهای خود استفاده میکند، ازطریق کنترلکننده امنیتی نقطه پایانی جمعآوری میشود؛ ابزاری سختافزاری که از سال ۲۰۱۹ در برخی از محصولات تجاری اچپی گنجانده شده است. این سیستم دادههایی مانند دمای پردازنده، مصرف انرژی، سلامت SSD، میزان استفاده کلی سیستم و سرعت چرخش فن را ثبت میکند. اطلاعات در بخشی امن و اختصاصی از حافظه ذخیره میشود و بهگونهای طراحی شده است که در برابر دستکاری مقاوم باشد.
با وجود این، گزارشها و شکایتهایی در انجمنهای پشتیبانی اچپی و مایکروسافت ثبت شده است که از بروز خطاهای بوتشدن بهدلیل مشکلات ناشناخته در این کنترلکننده یا بایوس میزبان خبر میدهد. مسئله یادشده ممکن است اعتماد برخی کاربران را تحتتأثیر قرار دهد.

ترکیب دادهها از منابع مختلف برای ارزیابی بهتر
گزارشهای PCFax فقط به دادههای سختافزاری محدود نیستند. این سرویس از اطلاعات مربوط به سوابق تولید و زنجیره تأمین شرکت، لاگهای تشخیصی، سوابق خدمات پشتیبانی، اطلاعات فروش و تعمیرات شرکای تجاری و حتی دادههای شرکتهایی مانند اینتل نیز بهره میبرد. ترکیب این دادهها به خریداران کمک میکند تا پیشاز خرید، از سلامت فنی و عملکرد دستگاه مطمئن شوند.
پیشبینی خرابیها با هوش مصنوعی
اچپی اعلام کرده است که در آینده، دادههای جمعآوریشده به یکی از مدلهای هوش مصنوعی وارد خواهد شد که توانایی پیشبینی خرابیها قبلاز وقوع را دارد. بهعنوان مثال، این مدل میتواند با تشخیص افزایش چرخههای نوشتن در SSD، خرابی احتمالی آن را پیشبینی کند و پیشاپیش به تیمهای پشتیبانی اطلاع دهد. همچنین، میتواند افت عملکرد باتری را شناسایی و تیکت خدماتی خودکاری برای تعویض آن صادر کند تا از اختلال در کار کاربر جلوگیری شود.
گامی در راستای کاهش پسماند دیجیتال
در نهایت، HP امیدوار است با سرویس PCFax، کاربران را به استفاده دوباره از دستگاههای کارکرده تشویق و از دورانداختن غیرضروری لپتاپهایی جلوگیری کنند که هنوز میتوان از آنها استفاده کرد. این اقدام در کنار تلاشهای دیگر صنعت برای بازیافت مواد اولیه و طراحی دستگاههای ارتقاپذپر، میتواند بخشی از راهحل معضل فزاینده پسماند الکترونیکی باشد.
نوشته با سرویس PCFax اچپی قبلاز خرید، همهچیز را درباره لپتاپ بدانید! اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟






