برخی از کاربران وجود مشکل در صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو را گزارش کرده‌اند

برخی از کاربران آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس با مشکل پاسخ‌گویی صفحه‌نمایش این گوشی‌ها مواجه شده‌اند. این مشکل نرم‌افزاری است و با به‌روزرسانی سیستم‌عامل حل خواهد شد. به‌گزارش تک‌ناک، کاربران آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از کُند‌بودن و پاسخ‌گونبودن صفحه‌نمایش گوشی‌های خود گلایه‌مندند. این در حالی است که این دستگاه‌ها جزو گوشی‌های […] نوشته برخی از کاربران وجود مشکل در صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو را گزارش کرده‌اند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
برخی از کاربران وجود مشکل در صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو را گزارش کرده‌اند

برخی از کاربران آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس با مشکل پاسخ‌گویی صفحه‌نمایش این گوشی‌ها مواجه شده‌اند. این مشکل نرم‌افزاری است و با به‌روزرسانی سیستم‌عامل حل خواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، کاربران آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس از کُند‌بودن و پاسخ‌گونبودن صفحه‌نمایش گوشی‌های خود گلایه‌مندند. این در حالی است که این دستگاه‌ها جزو گوشی‌های گران‌ بازار هستند. انتظار می‌رود دستگاهی با این قیمت عملکردی بی‌نقص داشته باشد.

جنبه‌ی مثبت شکایات این است که به‌نظر می‌رسد این مشکل نرم‌افزاری است و ارتباطی با نقص سخت‌افزاری ندارد. این یعنی نیازی نیست اپل گوشی‌های معیوب را جمع‌آوری کند و به‌دنبال جایگزینی آن‌ها باشد. در‌عوض، به‌روزرسانی نرم‌افزاری ساده ممکن است تنها کار لازم برای رفع مشکل کاربران ناراضی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس باشد.

یکی از کاربر آیفون ۱۶ پرو گزارش داده است که لمس تصادفی اطراف دکمه‌ی دوربین جدید، صفحه‌نمایش را غیرفعال می‌کند. این مشکل به‌دلیل اختلال در تشخیص لمس و با باگ نرم‌افزاری مرتبط است. به‌عنوان راه‌حل موقت، کاربران می‌توانند از لمس این ناحیه اجتناب کنند.

به‌نقل از فون‌آرنا، به‌نظر می‌رسد مشکلی در الگوریتم رد‌کردن لمس (Touch Rejection) در iOS وجود دارد. این الگوریتم که برای جلوگیری از لمس‌های ناخواسته طراحی شده، ممکن است بیش‌از‌حد حساس عمل کند و لمس‌های عمدی را نادیده بگیرد.

برخی کاربران گزارش داده‌اند که هنگام لمس قسمت اطراف دکمه‌ی دوربین جدید، صفحه‌نمایش به‌طور موقت به لمس‌های آن‌ها پاسخ نمی‌دهد. این امر نشان می‌دهد که سیستم رد‌کردن لمس ممکن است لمس‌های عمدی را به‌عنوان لمس‌های ناخواسته تشخیص دهد.

برخی از کاربران آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس با مشکل پاسخگویی صفحه نمایش این گوشی‌ها مواجه شده‌اند

یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل می‌تواند حاشیه‌های باریک‌تر آیفون ۱۶ پرو درمقایسه‌با آیفون ۱۵ پرو باشد. از‌دست‌دادن بخشی از محافظت از لمس تصادفی روی صفحه‌نمایش ممکن است باعث شود تا گوشی چنین ضربه‌ای را اشتباه تلقی و آن را رد کند.

این اولین‌بار نیست که اپل با مشکلاتی در طراحی آیفون‌های جدید خود مواجه می‌شود. در سال ۲۰۱۰، آیفون ۴ به‌دلیل مشکلی به نام آنتن‌گیت (Antennagate)، سروصدای زیادی به‌پا کرد. قرارگیری نامناسب آنتن در این مدل باعث کاهش درخورتوجه قدرت سیگنال هنگام نگه‌داشتن گوشی به‌شیوه‌ی خاصی می‌شد. واکنش استیو جابز به این موضوع و ارائه‌ی راهکارهایی مانند سپرهای لاستیکی رایگان، به یکی از اتفاقات جنجالی‌ تاریخ اپل تبدیل شد.

برای رفع مشکل پاسخ‌گونبودن صفحه‌نمایش در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس، می‌توانید از کاور استفاده کنید. کاور با پوشاندن بخشی از صفحه‌نمایش، احتمال لمس تصادفی قسمت‌هایی را کاهش می‌دهد که باعث ایجاد این مشکل می‌شوند.

مشکل مذکور به‌خصوص در نسخه‌های iOS 18 و 18.1 بتا و هنگام باز‌بودن قفل صفحه‌نمایش مشاهده شده است. انتظار می‌رود اپل با انتشار به‌روزرسانی iOS 18، باگ موجود در سیستم رد‌کردن لمس را برطرف و عملکرد صحیح صفحه‌نمایش آیفون‌های سری ۱۶ پرو را تضمین کند.

نوشته برخی از کاربران وجود مشکل در صفحه‌نمایش آیفون ۱۶ پرو را گزارش کرده‌اند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow