بررسی گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ تی پرو

در بازه قیمتی بین 29 تا 35 میلیون تومان، گوشی Xiaomi 13T Pro می‌تواند انتخابی بی‌مانند باشد. این گوشی توسط بسیاری از مجله‌ها و افرادی که تجربه کار با آن را دارند، به عنوان یک Flagship killer یا همان قاتل پرچمدار شناخته می‌شود و می‌تواند عملکردی فوق‌العاده از خود نشان دهد. اگر دوربین عالی، پردازنده... نوشته بررسی گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ تی پرو اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  3
بررسی گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ تی پرو

در بازه قیمتی بین 29 تا 35 میلیون تومان، گوشی Xiaomi 13T Pro می‌تواند انتخابی بی‌مانند باشد. این گوشی توسط بسیاری از مجله‌ها و افرادی که تجربه کار با آن را دارند، به عنوان یک Flagship killer یا همان قاتل پرچمدار شناخته می‌شود و می‌تواند عملکردی فوق‌العاده از خود نشان دهد.

اگر دوربین عالی، پردازنده قدرتمند و عملکرد باتری مناسب برایتان در اولویت قرار دارند، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان بررسی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو را از دست ندهید.

در این مطلب از مجموعه تکناک نیز موبایل Xiaomi 13T Pro را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نگاه کلی به گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو

سال 2023 بود که شیائومی طبق رسم هرسال خود تصمیم گرفت تا از سری برتر محصولاتش نسخه‌ای را به بازار عرضه کند که در عین برخورداری از مشخصاتی عالی، قیمتی مناسب نیز داشته باشد.

این‌گونه بود که مدل‌های 13T و 13T Pro به بازار معرفی شدند. بدیهی است که نسخه پرو نسبت به نسخه معمولی از قابلیت‌ها و امکانات بیشتری برخوردار باشد و در عین حال قیمت بالاتری برای آن در نظر گرفته شود. به این معنی که شما می‌توانید نسخه معمولی را با قیمتی در حدود 23 میلیون تومان خریداری کنید. در حالی که نسخه پرو، متناسب با ظرفیت رم و رام در بازه قیمتی 29 تا 35 میلیون تومان قرار دارد.

گوشی Xiaomi 13T Pro با طراحی منحصر به فرد

گوشی Xiaomi 13T Pro از آن دسته موبایل‌های شیائومی است که وزن و ضخامت نسبتا بالایی دارد اما به لطف طراحی منحصر به فرد و خوش‌دست خود، در هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه نخواهید شد.

در حال حاضر این گوشی با سه رنگ Alpine Blue، Meadow Green و Black به بازار عرضه شده است. لازم به ذکر است که دو رنگ سبز و مشکی این گوشی پشت ساده و براقی دارند. در حالی که پنل پشتی در رنگ آبی تکسچر چرمی دارد که حس بهتری را القا می‌کند.

نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو از نظر طراحی گوشی Xiaomi 13T Pro

با گذر از بحث رنگ، وقتی که به پنل پشتی موبایل Xia‌omi 13T P‌ro نگاه می‌کنیم، متوجه یک مربع برجسته می‌شویم که دوربین‌ها در آن قرار دارند. در این گوشی از سه دوربین استفاده شده است که در کنار آن‌ها، نام برند نام‌آشنای Leica به چشم می‌خورد.

باید به این نکته اشاره کنیم که برجستگی دوربین‌های گوشی Xiaomi 13T Pro آن‌چنان زیاد نیست و شما را اذیت نخواهد کرد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که در پایین پنل پشتی، شیائومی نام خود را به صورت براق درج کرده است که حس خوبی را در نگاه اول القا می‌کند. لازم به ذکر است که دو رنگ مشکی و سبز دارای پنل شیشه‌ای هستند. در حالی که در رنگ آبی پنل آبی از متریال پلیمری ساخته شده است.

با نگاه به پنل جلویی موبایل Xia‌omi 13T P‌ro، متوجه می‌شوید که خبری از صفحه‌نمایش Curve نیست و دیگر نگرانی از بابت ضربه خوردن Edgeها نخواهید داشت. همچنین باید به این نکته درباره مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو اشاره کنیم که مانند تمام محصولات دیگر شیائومی، دوربین به صورت پانچ قرار گرفته است. البته به لطف ابعاد کوچک دوربین و همین‌طور حاشیه کم، نهایت لذت را در استفاده از این گوشی خواهید برد.

طراحی گوشی Xiaomi 13T Pro

وقتی که به پنل‌های کناری گوشی Xiaomi 13T Pro نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که موبایل Xia‌omi 13T P‌ro در سمت راست خود همه کلیدهای مورد نیاز از جمله تنظیم صدا و همین‌طور پاور را دارد. در حالی که در سمت چپ آن خبری از هیچ سوراخ یا کلیدی نیست.

با نگاه به پنل بالایی، می‌توانید اسپیکرهای گوشی Xiaomi 13T Pro را مشاهده کنید که در کنار سنسور اینفرارد و همین‌طور میکروفون دوم قرار گرفته‌اند. در پنل پایین این گوشی نیز اسپیکر اصلی، درگاه شارژ Type C، میکروفون اصلی و خشاب سیم‌کارت قرار دارد.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو در بخش صفحه‌ نمایش

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بررسی موبایل Xia‌omi 13T P‌ro، صفحه‌نمایش آن است. شیائومی در این گوشی از صفحه‌نمایشی قدرتمند استفاده کرده است که ابعاد 6.67 اینچی دارد و از نوع آمولد با فناوری CrystalRes است.

این در کنار رزولوشن تصویر 1220×2712 باعث شده است تا صفحه‌‌نمایش این گوشی بتواند به بهترین شکل نیاز شما را برطرف کند.

نکته دیگری که باید درباره صفحه‌نمایش گوشی Xiaomi 13T Pro در نظر داشته باشید، پشتیبانی آن از دالبی ویژن در کنار HDR10+ است که از 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها به بهترین شکل در تصویر آن نمایش داده می‌شوند.

صفحه نمایش گوشی Xiaomi 13T Pro

مورد بعدی درباره صفحه‌نمایش گوشی Xiaomi 13T Pro، رفرش‌ریت یا همان نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش این گوشی است که برخلاف رقبای خود، 120 هرتز نبوده و 144 هرتزی است.

شاید تفاوت میان این دو آن‌چنان احساس نشود، اما در برخی از شرایط می‌توانید به وضوح متوجه برتری 144 هرتزی شوید.

در کنار رفرش‌ریت بالا، شیائومی برای گوشی Xiaomi 13T Pro از فناوری استفاده کرده است که می‌تواند روشنایی را تا حداکثر 2600 نیت بالا ببرد. البته در حالت خودکار، این روشنایی تا 1200 نیت خواهد بود.

اما با همان 1200 نیت هم در محیط‌های پرنور می‌توانید به راحتی از گوشی استفاده کنید. اشاره به این نکته درباره مشخصات گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو خالی از لطف نیست که صفحه‌نمایش این گوشی مجهز به گوریلا گلس 5 است که در این بازه قیمتی انتظار می‌رفت از نسخه ویکتوس یا حتی ویکتوس پلاس در آن استفاده می‌شد.

بررسی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو از نظر عملکرد پردازنده و ویژگی‌ها

نوبتی هم که باشد، نوبت به بررسی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی Xiaomi 13T Pro می‌رسد. در این رابطه، باید بگوییم که شیائومی از چیپست Mediatek Dimensity 9200 Plus در این گوشی استفاده کرده است که به عنوان یکی از جدیدترین و البته قوی‌ترین چیپست‌های مدیاتک شناخته می‌شود. این چیپست 4 نانومتری عملکردی در حد و اندازه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 دارد و حتی در سنگین‌ترین فعالیت‌ها نیز عملکرد دقیقی دارد.

موردی که درباره چیپ موبایل Xia‌omi 13T P‌ro وجود دارد این است که حتی برای انجام بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی نیز به صورت میانگین 90 فریم را دریافت می‌کنید. البته برای بازی‌های سنگین‌تر، فریم به 60 کاهش پیدا می‌کند.

عملکرد کلی پردازنده گوشی Xiaomi 13T Pro

یکی از دغدغه‌های مربوط به پردازنده‌های مدیاتک داغ کردن آن‌ها است. این گوشی سیستم خنک‌کنندگی عالی دارد و حتی در اجراهای طولانی‌مدت نیز داغ نمی‌شود.

این در کنار رم 12 یا 16 گیگابایتی این گوشی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی از پس کارهای مولتی‌تسکینگ بر بیایید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر گوشی Xiaomi 13T Pro در سه نسخه از نظر رم و رام به بازار عرضه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حافظه 256 و رم 12، حافظه 512 و رم 12 و حافظه 1 ترابایتی و رم 16 گیگابایتی اشاره کرد.

شایان ذکر است در این گوشی از حافظه UFS 4.0 استفاده شده است که سرعت بسیار بالایی دارد.

امتیاز دوربین گوشی Xiaomi 13T Pro

یکی از جالب‌ترین بخش‌ها در نقد و بررسی گوشی Xiaomi 13T Pro، عملکرد دوربین این گوشی است. جایی که شیائومی در بخش پشتی از 3 دوربین و در بخش جلویی از یک دوربین سلفی استفاده کرده است.

دوربین‌های مورد استفاده در این گوشی از برند معروف Leica هستند که عملکردی بی‌نظیر دارند و از محصولات این برند در مدل 14 اولترا نیز استفاده شده است.

لنز اصلی با کیفیت 50 مگاپیکسلی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو

با بررسی دقیق موبایل Xia‌omi 13T P‌ro متوجه می‌شویم که دوربین اصلی این گوشی لنز 50 مگاپیکسلی دارد که در طول روز عملکرد عالی دارد و امکان عکاسی را با دو حالت Vibrant و Authentic فراهم می‌کند.

به این معنی که در این دو حالت، می‌توانید عکس‌هایی با کنتراست رنگی نزدیک به واقعیت ثبت کنید یا به سراغ حالت اغراق‌آمیز بروید تا رنگ‌ها زنده‌تر به نظر برسند. البته حتی در حالت اغراق‌شده نیز کیفیت تصاویر نزدیک به واقعیت خواهند بود.

لنز اصلی دوربین گوشی Xiaomi 13T Pro

در حالت معمولی عکاسی، کیفیت ثبت تصویر 12.5 مگاپیکسل خواهد بود. با عکاسی با این حالت، شارپنس خوبی را مشاهده می‌کنیم و جزئیات با کیفیت مناسب در تصویر مشاهده می‌شوند. در کنار این موارد، نویزها در حالت معمولی به کمترین حد خود خواهند رسید.

اگر می‌خواهید از تمام ظرفیت دوربین اصلی گوشی Xiaomi 13T Pro استفاده کنید، باید حالت 50 مگاپیکسلی را انتخاب کنید که کیفیت تصویر فوق‌العاده بالایی دارد.

دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو

در پشت گوشی Xiaomi 13T Pro از یک دوربین تله‌فوتو با کیفیت 50 مگاپیکسلی استفاده شده است که به صورت پیش‌فرض روی حالت Vibrant یا همان عکس‌های با کنتراست رنگی نزدیک به واقعیت قرار دارد.

در حالت عکاسی با این دوربین، جزئیات و کنتراست به خوبی نمایش داده می‌شوند و کیفیت تصویر تقریبا مشابه دوربین اصلی خواهد بود. البته اگر جزئیات بسیار جزئی برایتان اهمیت ندارند، می‌توانید حالت عکاسی را روی تله‌فوتو قرار دهید.

لنز اولترا واید با کیفیت 12.5 مگاپیکسلی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو

وقتی که برای عکاسی با Xiaomi 13T Pro حالت اولترا واید را انتخاب می‌کنید، شرایط متفاوت می‌شود. به این صورت که زاویه دیگر بزرگ‌تر شده و جزئیات به مراتب کمتر از حالت معمولی می‌شوند. اما نسبت به ماهیت دوربین اولترا واید، گوشی Xiaomi 13T Pro عملکرد مناسبی را از خود نشان می‌دهد.

عکاسی با گوشی Xiaomi 13T Pro

عکاسی پرتره با گوشی Xiaomi 13T Pro

اگر می‌خواهید با موبایل Xia‌omi 13T P‌ro عکاسی پرتره انجام دهید، باید در نظر داشته باشید که این گوشی دوربین مخصوص پرتره ندارد و این کار را با دوربین تله‌فوتو انجام می‌دهد. با کمک این دوربین، عکس‌های پرتره کیفیت عالی خواهند داشت و تمرکز دوربین به بهترین شکل روی سوژه خواهد بود. همچنین تصاویر بدون نویز ثبت خواهند شد.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو

در رابطه با دوربین سلفی گوشی Xiaomi 13T Pro باید بگوییم که این دوربین تعریف زیادی ندارد و جزئیات عکس‌ها آن‌چنان دلچسب نیستند. با این حال، برای عکاسی و فیلم‌برداری معمولی می‌توان گفت که این دوربین توانایی پاسخگویی به نیاز شما را دارد.

فیلم‌ برداری با گوشی Xiaomi 13T Pro

بعد از عکاسی، نوبت به فیلم‌برداری با گوشی Xiaomi 13T Pro می‌رسد. در این رابطه، باید بگوییم که این گوشی عملکردی فوق‌العاده دارد و درست مانند یک گوشی بالارده، امکان فیلم‌برداری 8K را برای شما فراهم می‌کند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که با این کیفیت، تنها امکان فیلم‌برداری 24 فریم را خواهید داشت. این در حالی است که در صورت فیلم‌برداری 4K سرعت تا 60 فریم نیز افزایش پیدا می‌کند. این در کنار قابلیت OIS باعث شده است تا کیفیت فیلم‌برداری به بالاترین حد خود برسد. در مقابل، دوربین سلفی نیز امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080 را با سرعت 30 فریم دارد که چندان تعریفی ندارد.

لذت فیلم‌برداری با گوشی Xiaomi 13T Pro

بررسی دقیق گوشی Xiaomi 13T Pro از نظر عملکرد باتری

اگر بخواهیم گوشی Xiaomi 13T Pro را از نظر باتری بررسی کنیم، باید بگوییم که این گوشی مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپری می‌باشد که در کنار آن از یک شارژر 120 واتی استفاده شده است و می‌تواند 0 تا 100 تا در مدت کمتر از 20 دقیقه پر کند.

در کنار این، اگر بخواهیم عملکرد باتری را بررسی کنیم، باید بگوییم که شیائومی 13 تی پرو عملکرد معقول و مشابه رقبای خود را دارد. در استفاده‌های سنگین، ممکن است روزانه به دو بار شارژ نیاز داشته باشید که با توجه به آداپتور قوی آن، مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

برخلاف رقبای موبایل Xia‌omi 13T P‌ro از برندهایی مانند سامسونگ و شیائومی، در جعبه این گوشی آداپتور 120 واتی قرار گرفته است که می‌تواند نیاز شما را به بهترین شکل رفع کند. همچنین در جعبه این گوشی کابل شارژ Type C نیز وجود دارد.

تست عملکرد اسپیکرهای گوشی Xiaomi 13T Pro

مورد بعدی که درباره نقد و بررسی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو وجود دارد، قدرت اسپیکرهای آن است. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، در این گوشی از دو اسپیکر استفاده شده است تا بتواند صدای استریو باکیفیتی را منتقل کند. اما باید در نظر داشته باشید که اسپیکر بالایی به صورت مکمل با اسپیکر مکالمه کار می‌کند و می‌توانید صدای یکنواختی را از گوشی بشنوید. به طور کلی، می‌توان گفت که صدای بسیار شفاف اسپیکرهای این گوشی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. اما انتظار بیس بالا از آن نداشته باشید.

گوشی Xiaomi 13T Pro؛ انتخابی برتر

در رابطه با جک هدفون، مانند بسیاری از دیگر محصولات بازه قیمتی 30 میلیون تومان، دیگر خبری از جک 3.5 میلی‌متری نیست. اما ارتقا به بلوتوث 5.4 در موبایل Xia‌omi 13T P‌ro باعث شده است تا بتوانید برای استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی تقریبا هیچ مشکلی نداشته باشید.

آیا گوشی Xiaomi 13T Pro ارزش خرید دارد؟

اگر بخواهیم به صورت کلی گوشی Xiaomi 13T Pro را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که این گوشی برای پردازش کارهای سنگین، فیلم‌برداری و عکاسی و کارهای مولتی‌تسکینگ گزینه‌ای بسیار مناسب است.

از نظر عملکرد باتری نیز ظرفیت و کارایی معقولی دارد. اما شارژر قدرتمند آن می‌تواند گوشی را به سرعت برای نیاز شما شارژ کند. با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، اگر رقیبی برای این گوشی در نظر دارید، خوشحال می‌شویم که نظر خود را در بخش نظرات درباره بررسی گوشی شیائومی ۱۳ تی پرو با ما در تکناک در میان بگذارید.

نوشته بررسی گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ تی پرو اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow