برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ معرفی شدند

با ثبت تصاویری خیره‌کننده‌ای از طبیعت و حیوانات در سراسر جهان ، برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال ۲۰۲۴ اعلام شدند. به‌ گزارش تک‌ناک، این عکس‌ها شامل لحظات نادر و دیدنی از حیات وحش هستند، که نشان‌دهنده زیبایی و تنوع دنیای طبیعی است. این رقابت سالانه، عکاسان حرفه‌ای و آماتور را از سراسر جهان جذب […] نوشته برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ معرفی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  4
برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ معرفی شدند

با ثبت تصاویری خیره‌کننده‌ای از طبیعت و حیوانات در سراسر جهان ، برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال ۲۰۲۴ اعلام شدند.

به‌ گزارش تک‌ناک، این عکس‌ها شامل لحظات نادر و دیدنی از حیات وحش هستند، که نشان‌دهنده زیبایی و تنوع دنیای طبیعی است. این رقابت سالانه، عکاسان حرفه‌ای و آماتور را از سراسر جهان جذب می‌کند تا بهترین لحظات حیات وحش را به تصویر بکشند.

امسال برای شصتمین سال متوالی، موزه تاریخ طبیعی لندن جوایز عکاسی حیات وحش سال را به نمایش گذاشته است و برای شصتمین سال متوالی، این تصاویر تضمین می‌دهند که عشق شما به دنیای طبیعی و حیواناتی که در آن زندگی می‌کنند، برانگیخته شود.

در سال ۱۹۶۵، مجله‌ای به نام “Animals” مسابقه‌ای برای پاداش دادن به بهترین عکاسان حیات وحش آن زمان برگزار کرد. آن مسابقه ۳۶۱ شرکت‌کننده داشت. با گذشت سال‌ها، این مسابقه به یک رویداد سالانه تبدیل شد، مجله “Animals” به “BBC Wildlife” تغییر نام داد و موزه تاریخ طبیعی لندن شروع به حمایت از این رویداد کرد. 

امسال، مسابقه عکاسی حیات وحش سال رکورد ۵۹,۲۲۸ شرکت‌کننده از ۱۱۷ کشور و منطقه را شکست. داوران ۱۰۰ عکس را برای نمایش در یک نمایشگاه که از ۱۱ اکتبر در موزه لندن برگزار می‌شود، انتخاب کردند.

در این مطلب می‌توانید برندگان اصلی در هر دو دسته بزرگسالان و جوانان، همچنین چند مورد از عکس‌های بسیار تحسین‌شده را مشاهده کنید.

شصتمین جایزه بزرگ عکاسی حیات وحش سال به شین گروس، خبرنگار حفاظت از محیط زیست دریایی کانادایی، تعلق گرفت. این تصویر که شبیه یک صحنه از آخرین فیلم آواتار است، با عنوان ازدحام زندگی یا The Swarm of Life، صدها بچه قورباغه تازه متولد شده از قورباغه غربی را به تصویر می‌کشد.

گروس این عکس را هنگام غواصی در یک دریاچه در بریتیش کلمبیا، کانادا گرفته است. این عکس نه تنها جایزه اول را به دست آورد، بلکه اولین باری است که قورباغه غربی در این مسابقه به نمایش گذاشته شده است.

کیتی موران، ویراستار عکس و رئیس هیئت داوران عکاسی حیات وحش سال ۲۰۲۴ گفت: «هیئت داوران از ترکیب نور، انرژی و ارتباط بین محیط و بچه قورباغه‌ها مجذوب شدند. ما همچنین از اضافه شدن یک گونه جدید به آرشیو عکاس حیات وحش سال هیجان‌زده شدیم.»

وی تصریح کرد:‌ «در چند سال گذشته، این مسابقه محیط‌ها و گونه‌هایی را برجسته کرده است که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما دقیقاً مانند دیگر تصاویر حیات وحش شما را شگفت‌زده می‌کنند.»

برندگان مسابقه عکاس حیات وحش سال اعلام شدند و تصاویر خیره‌کننده‌ای از طبیعت و حیوانات در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد.

برنده جایزه بزرگ جوانان در این مسابقه الکسیس تینکر-تاسوالاس از آلمان است. تنها با یک نگاه به صفحه اینستاگرام این عکاس جوان می‌توان فهمید که تینکر-تاسوالاس استعداد خاصی در ثبت تصاویر موجودات بسیار کوچک با جزئیات رنگارنگ و زنده دارد.

این عکس یک حشره کوچک به نام «فنرپا» را نشان می‌دهد که توانایی پریدن چندین برابر طول بدنش را در یک چشم به هم زدن دارد.

تینکر-تاسوالاس نه تنها خوش‌شانس بود که این حشره را هنگام چرخاندن یک کنده در جنگل نترساند، بلکه توانست با طول‌های کانونی مختلف، ۳۶ عکس از آن بگیرد.

علاوه بر این، او بدن باردهی یک قالب لجن را در همان قاب ثبت کرد. برای ایجاد عکس برنده، تینکر-تاسوالاس از تکنیکی به نام «پشته‌سازی فوکوس» استفاده کرد که توسط آن، تمام ۳۶ تصویر را به یک عکس خیره‌کننده ترکیب کرد.

کیتی موران در این باره گفت: «زمانی که سعی دارید تصویر یک گونه را ثبت کنید، عکاسی ماکرو چالش‌برانگیز می‌باشد و این عکس برای دو گونه مختلف این کار را انجام داده است.»

وی بیان کرد: «دیدن هر دو تصویر با چنین جزئیاتی استثنایی است. لحظه‌ای که عکاس این قاب را ثبت کرد، به نظر می‌رسد که کپک و فنرپا در حال گفت‌وگو هستند.»

در ادامه تصاویر بیشتر این مسابقه را ببینید.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش 2024
برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال اعلام شدند و تصاویر خیره‌کننده‌ای از طبیعت و حیوانات در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد
برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش
برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴
اعلام برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال 2024
معرف برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش سال 2024
برندگان شصتمین مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ معرفی شدند
برندگان شصتمین مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ اعلام شدند
معرفی برندگان شصتمین مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴
اعلام برندگان شصتمین مسابقه عکاسی حیات وحش 2024

نوشته برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۲۴ معرفی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow