بهترین زمان برای سفر به میبد و گردشگری در آن

شهر میبد، معروف به شهر قلعه‌های تاریخی در شمال استان یزد قرار دارد. این شهر تاریخی با قدمت هزار ساله و اماکن تاریخی مختلف، یکی از مناطقی است شما را با فرهنگ ادوار تاریخی ایران آشنا می‌کند و ذوق هنری شما را با معماری بومی خود بر می‌انگیزد. شما می‌توانید با بلیط قطار میبد از مبدایی، ماجراجویی […] منبع خبر بهترین زمان برای سفر به میبد و گردشگری در آن پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 02:59
 0  3
بهترین زمان برای سفر به میبد و گردشگری در آن

شهر میبد، معروف به شهر قلعه‌های تاریخی در شمال استان یزد قرار دارد. این شهر تاریخی با قدمت هزار ساله و اماکن تاریخی مختلف، یکی از مناطقی است شما را با فرهنگ ادوار تاریخی ایران آشنا می‌کند و ذوق هنری شما را با معماری بومی خود بر می‌انگیزد. شما می‌توانید با بلیط قطار میبد از مبدایی، ماجراجویی شیرینی را آغاز کنید و خاطرات ماندگاری را به ارمغان بیاورید.

میبد کجاست و چه آب و هوایی دارد؟

شهر میبد در شمال غرب یزد و در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار دارد. در واقع یزد، اردکان و صدوق ۳ همسایه این شهرستان کویری با آب و هوای گرم به شمار می‌روند. آب و هوای کویری و از طرفی خشک این شهرستان، شما را در دو ماه اول تابستان با گرمایی شدید و در زمستان با سرمایی سوزناک مواجه می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به میبد

بهترین زمان برای سفر به این شهر تاریخی با بلیط قطار میبد، از نیمه اسفند تا ابتدای خرداد است. در این زمان، میانگین هوا به ۱۶ درجه سانتی گراد می‌رسد که دمای خوبی برای گردش در شهر، بازدید از اماکن گردشگری و بازارچه‌های محلی فراهم می‌کند.

البته ممکن است بخواهید در ایام تعطیلات، با هدف کویر گردی و مشاهده آسمان پر ستاره به میبد سفر کنید. در چنین شرایطی ماه شهریور تا پایان آذر، سفر به یاد ماندنی از موج سواری بر روی شن‌ها و اتراق در کویر برایتان به ارمغان می‌آورد. بنابراین، انتخاب زمان سفر به میبد و خرید بلیط قطار با هدف شما از سفر و زمان آزادی که دارید، ارتباط مستقیم دارد.

نحوه سفر و اقامت در میبد

سفر به میبد یزد از روش‌های گوناگونی نظیر خودرو شخصی، وسایل حمل و نقل جمعی مانند اتوبوس و قطار و در نهایت پرواز هواپیما امکان پذیر است.

در وهله اول، سفر با خودرو در جاده‌های بیابانی که از مناظر طبیعی کم‌تری برخوردار هستند، ممکن است شما را خسته و کسل کند. این در حالی است که با خودرو شخصی، مدیریت سفر بر عهده شما است و انعطاف عملی بیش‌تری دارد.

انتخاب اتوبوس می‌تواند به لحاظ استراحت شما را دچار مشکل کند. اما بلیط قطار میبد، روشی مقرون به صرفه برای سفر است. همه ما خاطراتی در طول سفر‌هایمان با قطار داریم که همیشه در ذهنمان باقی می‌مانند. خدمات پذیرایی مطلوب، استراحت راحت و امکان فراهم کردن کوپه و در کنار دیگران بودن از جمله مزایای سفر با بلیط قطار است‌.

البته اگر به دنبال کوتاه کردن زمان رفت ‌‌و آمد سفر خود هستید، هواپیما انتخاب بهتری است که هزینه بالا‌تری را برایتان ایجاد می‌کند.

اماکن دیدنی میبد

میبد به عنوان شهری تاریخی، بیش‌تر از اینکه شما را با سرگرمی‌های جدید و رستوران‌های مختلف درگیر کند، احساساتتان را با سفر در زمان و میان ادوار تاریخی یا مشاهده هنر معماری ایرانیان به غلیان در می‌آورد. برخی از این اماکن تاریخی عبارتند از:

_ کبوترخانه میبد

کبوتر‌خانه به عنوان فضایی که این روز‌ها خیلی به رسمیت شناخته نمی‌شود، در گذشته محلی برای عبور پرندگان و جمع آوری فضولات آن‌ها به کار می‌رفته است. در واقع، فضایی قلعه مانند با چهار برج کوچک و بزرگ در کنار آشیانه‌های طبقه‌ای، فرصتی را برای استراحت و لانه سازی پرندگان فراهم می‌کرده است.

سپس این فضولات برای تهیه کودهای طبیعی کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این بنا با طراحی زیبا در کنار ساختار خشت و گل خود، فناوری‌ خلاقانه به شما می‌رود که همه جا شاهد آن نیستیم.

_ نارین قلعه میبد

بام میبد که از روی آن تمام شهر قابل دیدن است، با رفتن به نارین قلعه پیدا می‌شود. نارین قلعه بنایی تاریخی از دوران ساسانیان است که بر روی تپه‌ای ساخته شده است. از بالای این قلعه، باغ‌های میوه سبز و خانه‌های قدیمی که طراحی اسلامی و ایرانی خود را هنوز حفظ کرده‌اند، مشاهده می‌کنیم. اگر با بلیط قطار میبد به این شهر سفر کردید، نارین قلعه که بنای مستحکم و غیر قابل نفو‌ذ در برابر دشمن به حساب می‌آید را در برنامه گردش خود قرار دهید.

_ یخچال خشتی میبد

یخچال خشتی میبد به عنوان بزرگ‌ترین یخچال ایران در زمان قدیم، نسل جدید را با کنجکاوی جالبی رو به رو می‌کند. در واقع زمان‌های گذشته، یخ کالایی گران قیمت به شمار می‌رفته است که در یخچال‌های بزرگ تولید و نگهداری می‌شده و در زمان‌های مورد نیاز به دست مردم می‌رسیده است. طراحی این بنا شامل دیوار‌های سایه انداز، حوضچه آب و مخزن تولید و نگه‌داری یخ می‌شود که در زمان خود، ابتکاری خارق العاده محسوب می‌شود.

_ کاروانسرای شاه عباسی میبد

این فضای اقامتی به عنوان کامل‌ترین کاروانسرای بین راهی، در طول تاریخ یاد می‌شود. این مجموعه شامل حیاطی مرکزی است که با صد واحد اقامتی در اطراف خود که ایوان‌هایی بزرگ و زیبا دارند، محصور شده‌اند. با رفتن به این کاروانسرا میان افکار خود به پرواز در می‌آیید که اگر جای مردم قدیم بودید، چه حسی را در این کاروانسرا تجربه می‌کردید.

سوغاتی شهرستان میبد

کم‌تر کسی است که در میان انواع خوراکی قطاب، کیک یزدی، لوز، باقلوا، حاج بادام ‌و پشمک یزد را نشناسد. اگر پس از خرید بلیط قطار میبد و سفر به این شهر دنبال خرید خوراکی به عنوان سوغات بودید، این محصولات را بخرید تا با چشیدن طعم استثنایی‌شان، خاطراتی که در میبد ساختید پیش روی چشمانتان نقش ببندد‌.

اما اگر می‌خواهید یک یادگاری از میبد را همیشه در خانه خود یا عزیزانتان حفظ کنید، ترمه با الیاف طبیعی و طراحی‌های هنرمندانه ایرانی اولویت اول به حساب می‌آید. از طرفی میبد با اقلیم کویری به عنوان شهر زیلو بافی معروف است. چرا که زیرانداز زیلو در هوای گرم، حس نشاط را به شما القا می‌کند. رنگ بندی شاداب و طرح‌های زیلو، به شما محصولی متفاوت هدیه می‌دهد که این روز‌ها در کم‌تر خانه‌هایی شاهد آن هستیم.

کلام آخر

میبد شهری تاریخی در یزد است که توسط توریست‌های مختلف برای گردش میان اماکن تاریخی و کویر گردی‌های شبانه انتخاب می‌شود. این شهر که هنوز هم طراحی‌های اصیل و ایرانی خود را حفظ کرده است، مردمی خوش زبان و مهربان دارد که لذت شما از سفر را چند برابر می‌کند. زمان رزرو بلیط قطار میبد و رفتن به این شهر، ارتباط مستقیمی با زمان آزاد شما دارد. اما به طور کلی بهار بهترین فصلی است که امکان بازدید از اماکن گردشگری و بازار‌های مختلف را فراهم می‌کند.

salb-techna

منبع خبر بهترین زمان برای سفر به میبد و گردشگری در آن پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow