بهترین گوشی های ضد آب با استانداردهای IP69 و IP68

گوشی‌هایی که در حال حاضر با عنوان ضد آب شناخته می‌شوند، دارای استاندارد IP هستند. این استاندارد تعیین می‌کند که متناسب با اعداد پسوند در نظر گرفته شده برای آن‌ها، در مقابل چه میزان آب و برای چه مدت می‌توانند مقاومت داشته باشند. اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های ضد آب را دارید، […] نوشته بهترین گوشی های ضد آب با استانداردهای IP69 و IP68 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۹ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
بهترین گوشی های ضد آب با استانداردهای IP69 و IP68

گوشی‌هایی که در حال حاضر با عنوان ضد آب شناخته می‌شوند، دارای استاندارد IP هستند. این استاندارد تعیین می‌کند که متناسب با اعداد پسوند در نظر گرفته شده برای آن‌ها، در مقابل چه میزان آب و برای چه مدت می‌توانند مقاومت داشته باشند.

اگر قصد خرید یکی از بهترین گوشی های ضد آب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در این مطلب از تک ناک با ما همراه باشید.

استاندارد IP چیست؟

استاندارد IP یکی از مهم‌ترین استانداردهای دنیا برای تعیین مقاومت یک دستگاه الکترونیکی در مقابل آب و گرد و غبار است. اگر به استانداردهای IP دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که بعد از این دو حرف، معمولا دو عدد قرار می‌گیرند. رقم دهگان به معنی میزان مقاومت در برابر گرد و غبار است و رقم یکان مقدار مقاومت در برابر آب را مشخص می‌کند.

در رابطه با میزان مقاومت در برابر آب، امتیازدهی از ۰ تا ۹ انجام می‌شود. در میان گوشی‌های امروزی، بیش از ۹۰ درصد آن‌ها امتیازاتی از بین ۳ تا ۸ دارند.

بالاترین امتیاز یعنی ۹ تنها برای برخی از گوشی‌ها وجود دارد. اما انتظار می‌رود که برای سال جدید پیش رو یعنی 2025، برندهای معتبری مانند سامسونگ و شیائومی برای پرچم‌داران خود از این استاندارد بهره ببرند.

گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده معمولا هیچ مقاومتی نسبت به آب ندارند یا گواهی IP53 دارند. در برخی مواقع نیز برخی از آن‌ها گواهی IP67 را دریافت می‌کنند. اما گوشی‌های بالارده و پرچم‌دار، تقریبا همه دارای استاندارد IP68 هستند.

بهترین گوشی های ضد آب در بازار داخل و خارج

استاندارد IP68 به این معنی است که گوشی می‌تواند تا مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب قرار بگیرد. در حالی که استاندارد IP69 به این معنی است که گوشی مورد نظر شما تا نیم ساعت می‌تواند در معرض مستقیم دستگاه‌های پاشش آب فشار قوی (واترجت‌ها) و در فشار بالا قرار بگیرد.

در حال حاضر برای گوشی‌های میان‌رده و بعضا پایین‌رده از استاندارد IP67 یا IP53 استفاده می‌شود. استاندارد IP53 صرفا در مقابل پاشش آب مقاوم است. اما استاندارد IP67 به این معنی است که گوشی شما تا عمق یک متر می‌تواند تا مدت نیم ساعت دوام بیاورد.

بهترین برندهای تولیدکننده گوشی‌های ضد آب موجود در بازار

معمولا گوشی‌هایی که استاندارد IP69 دارند، گوشی‌هایی هستند که برای استفاده در شرایط سخت ساخته شده‌اند. به عنوان مثال، دوجی که یکی از برندهای نسبتا محبوب در ایران است، بیشتر گوشی‌های خود را با همین هدف تولید می‌کند.

برخی از مدل‌های این گوشی دارای استاندارد IP69 هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به S100 Pro اشاره کرد.

یکی دیگر از برندهای برتر در حوزه تولید گوشی‌های ضد آب، شیائومی است. این برند همواره تلاش می‌کند تا برای گوشی‌های خود بالاترین استانداردهای ضد آب و غبار را دریافت کند. به عنوان مثال، حتی برخی از میان‌رده‌های این برند نیز توانسته‌اند استاندارد IP68 را دریافت کنند.

بهترین گوشی های ضد آب بر اساس استاندارد IP

سامسونگ که به عنوان رقیب مستقیم شیائومی شناخته می‌شود، یکی از برندهای برتر تلفن همراه به‌شمار می‌رود. معمولا گوشی‌های بالارده و مخصوصا پرچم‌دار این برند توانسته‌اند استاندارد IP68 را دریافت کنند. اما انتظار می‌رود که گوشی S25 بتواند استاندارد IP69 را دریافت کند.

اوپو از جمله برندهای چینی مطرح در جهان است که چند سالی از شروع فعالیت آن در ایران می‌گذرد. اما همچنان برخی از محصولات این برند هنوز وارد کشور نشده‌اند. اخیرا این برند نیز برای بعضی از محصولات خود توانسته است استاندارد IP69 را دریافت کند.

بهترین گوشی های ضد آب با استاندارد IP69

در حال حاضر گوشی‌های بسیار محدودی وجود دارند که استاندارد IP69 را دریافت کرده‌اند. حال اگر بخواهیم این را به گوشی‌های موجود در بازار ایران محدود کنیم، این لیست بسیار کمتر نیز خواهد شد. با این حال، در ادامه برخی از بهترین گوشی های ضد آب با استاندارد IP69 را برای شما معرفی کرده‌ایم.

گوشی Doogee S100 Pro

یکی از بهترین گوشی‌های دنیا که توانسته است استاندارد IP69 را دریافت کند. این گوشی با برخورداری از این استاندارد می‌تواند به راحتی در معرض انواع آب و غبار با فشار بالا و برای ۳۰ دقیقه قرار بگیرد.

این گوشی با برخورداری از پردازنده G99 مدیاتک در کنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، می‌تواند به عنوان یک گوشی روزمره نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گوشی Doogee S100 Pro

مورد بعدی درباره Doogee S100 Pro، باتری آن است. این گوشی با هدف قرارگیری در شرایط سخت ساخته شده است. به همین خاطر، باتری آن ۲۲ هزار میلی‌آمپر می‌باشد که با شارژر ۳۳ واتی تقریبا دو ساعت طول می‌کشد تا به صورت کامل شارژ شود. این گوشی هنوز به صورت رسمی در کشور فروخته نمی‌شود.

گوشی Oppo F27 Pro Plus 5G

یکی از محصولات اخیر و البته جذاب اوپو، گوشی Oppo F27 Pro Plus 5G بود که بیشتر از هرچیزی، استاندارد IP69 آن توانست نظر مخاطبان این برند را جلب کند.

این گوشی از پردازنده مدیاتک Dimensity 7050 استفاده می‌کند که در کنار رم ۸ گیگابایتی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۶۷ واتی، می‌تواند یک پکیج مقرون به صرفه و عالی باشد.

گوشی Oppo F27 Pro Plus 5G؛ یکی از بهترین گوشی های ضد آب

نکته‌ای که درباره Oppo F27 Pro Plus 5G وجود دارد این است که این گوشی به لطف برخورداری از استاندارد IP69 امکان قرارگیری در معرض آب با فشار و دمای بالا را به مدت نیم ساعت دارد و می‌توانید با خیال راحت در محیط‌های بسیار مرطوب نیز از آن استفاده کنید. متاسفانه این گوشی هنوز در داخل کشور برای فروش موجود نشده است.

گوشی Armor 24 از برند Ulefone

اگر در شرایط سخت کار می‌کنید و به گوشی نیاز دارید که توانایی کار در آن شرایط را داشته باشد و بتواند به بهترین شکل شما را راضی کند، گوشی Armor 24 از برند Ulefone یک انتخاب برتر خواهد بود.

این گوشی شاید از پردازنده نه‌چندان قوی Helio G96 استفاده کند، اما امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به هیچ عنوان نمی‌توان از آن گذشت.

گوشی Armor 24 از برند Ulefone

علاوه بر برخورداری از استاندارد IP69 که Armor 24 را در لیست بهترین گوشی های ضد آب بازار جهانی قرار می‌دهد، این گوشی مجهز به باتری ۲۲ هزار میلی‌آمپری با شارژر ۶۶ واتی، دو سنسور مادون قرمز، فلش بسیار قوی و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دید در شب است.

معرفی بهترین گوشی های ضد آب با استاندارد IP68

برخلاف استاندارد IP69 که گوشی‌های بسیار کمی از آن بهره‌مند هستند و در عین حال لیست گوشی‌های با این استاندارد در داخل ایران تقریبا خالی است، گوشی‌های بسیار زیادی با استاندارد IP68 در ایران وجود دارند. اگر به دنبال خرید بهترین گوشی هوشمند ضد آب در بازار ایران هستید، حتما ادامه این بخش را مطالعه کنید.

سامسونگ S24 Ultra؛ بهترین گوشی اندرویدی ضد آب

گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا را می‌توان پرچم‌دار این برند در سال ۲۰۲۴ معرفی کرد که توانایی بسیار بالایی در عکاسی، پردازش اطلاعات و گیمینگ دارد.

سامسونگ برای این گوشی از استاندارد IP68 استفاده کرده است که باعث می‌شود تا این گوشی در مقابل آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت نیم ساعت بدون مشکل قرار بگیرد.

سامسونگ S24 Ultra؛ در لیست بهترین گوشی های ضد آب

سامسونگ اس ۲۴ اولترا از آن دسته گوشی‌هایی است که از پردازنده اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند و می‌تواند به بهترین شکل ممکن نیاز شما را رفع کند. با این حال، شارژر این گوشی در جعبه آن موجود نیست و باید آن را از بازار خریداری کنید. در عین حال، نهایت سرعت پشتیبانی شده نیز ۴۵ وات است که برای یک پرچم‌دار اصلا جالب نیست.

سامسونگ Z Fold 6؛ مقاوم در برابر آب ولی نه در برابر غبار!

بسیار تعجب برانگیز و البته کمی باعث تاسف است که شما مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای یک گوشی پرداخت کنید و این گوشی در برابر بسیاری از غبارها مقاومت لازم را نداشته باشد.

سامسونگ Z Fold 6 از آن دسته گوشی‌هایی است که قیمت بالایی دارد و به لطف تاشو بودن، نمی‌تواند استاندارد بالاترین مقاومت در برابر غبار را دریافت کند. اما در برابر آب، شرایط مقداری متفاوت است. این گوشی با استاندارد IP48 می‌تواند در برابر آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت نیم ساعت دوام بیاورد.

سامسونگ زد فلد 6

درست مانند سامسونگ اس ۲۴ اولترا، این برند در مدل زد فلد ۶ نیز از پردازنده اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده است که می‌تواند پردازش را به بهترین شکل انجام دهد.

این در کنار ارائه امکانات مختلفی مانند گوریلا گلس ویکتوس 2، رم ۱۲ گیگابایتی و امکان خرید با حافظه ۱ ترابایتی باعث شده است تا این گوشی ارزش خرید به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را داشته باشد.

شیائومی ۱۴ اولترا؛ پرچم‌داری با ماهیت چینی اما مشخصات آمریکایی

شیائومی در سال‌های اخیر در مدل‌های زیادی از پردازنده مدیاتک تایوان استفاده کرده است. به همین خاطر، این احتمال وجود دارد که برخی تصور کنند که ممکن است در پرچم‌دار آن نیز از این پردازنده استفاده شود. اما پردازنده یکی از بهترین گوشی های ضد آب جهان یعنی ۱۴ اولترا، اسنپ دراگون ۸ نسل  است و می‌توان روی آن حساب ویژه باز کرد.

گوشی xiaomi 14 ultra؛ یکی از بهترین گوشی های ضد آب

مورد بعدی درباره شیائومی ۱۴ اولترا، استاندارد IP68 آن است. به این معنی که درست مانند گوشی‌های دیگر با همین استاندارد، می‌توانید به مدت نیم ساعت آن را در عمق ۱.۵ متری قرار دهید و گوشی به هیچ عنوان آسیب نبیند.

گوشی شیائومی 13T Pro

یکی از گوشی‌های بالارده شیائومی که در بازه قیمتی ۳۰ میلیون تومان قرار دارد و از استاندارد IP68 برخوردار است، گوشی شیائومی 13T Pro می‌باشد. با داشتن این گوشی، می‌توانید با خیال راحت آن را در محیط‌های مرطوب قرار دهید یا در معرض آب با گوشی خود کار کنید.

شیائومی 13T Pro

شیائومی علاوه بر توجه به استاندارد IP برای مدل 13T Pro از چیپست ۴ نانومتری Dimensity 9200+ نیز استفاده کرده است که می‌تواند به همراه رم‌های ۱۲ یا ۱۶ گیگابایتی نیاز شما را به خوبی برطرف کند. ترکیب این مشخصات با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۱۲۰ واتی این گوشی را به یک انتخاب ارزشمند تبدیل کرده است.

شیائومی Note 13 Pro Plus

در لیست بهترین گوشی های ضد آب بازار ایران تقریبا هیچ میان‌رده‌ای وجود ندارد. اما در این میان، نام شیائومی Note 13 Pro Plus به چشم می‌خورد. شیائومی برای اولین بار امسال برای Note 13 Pro Plus و محصولات سری ردمی خود استاندارد IP68 را دریافت کرده است.

شیائومی نوت ۱۳ پرو پلاس؛ در لیست بهترین گوشی های ضد آب

با توجه به بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومانی Note 13 Pro Plus، می‌توان گفت که این گوشی بسیار ارزشمند است. از جمله دیگر ویژگی‌های این گوشی ضد آب می‌توان به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، پردازنده Dimensity 7200 Ultra، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۱۲۰ واتی اشاره کرد.

آیفون ۱۵ پرومکس؛ در لیست بهترین گوشی های ضد آب

آیفون ۱۵ پرومکس در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و در همان سال توانست به لقب محبوب‌ترین گوشی اپل در سال ۲۰۲۳ دست پیدا کند. این گوشی درست مانند بسیاری از آیفون‌های قدیمی‌تر دارای استاندارد IP68 است که می‌توانید آن را در عمق ۱.۵ متری آب قرار دهید و تا مدت نیم ساعت با خیال راحت از آن استفاده کنید.

آیفون ۱۵ پرومکس با استاندارد IP68

به طور کلی، همه آیفون‌های سری ۱۵ دارای استاندارد IP68 هستند. اما اگر می‌خواهید با مشکلاتی مانند مشکلات باتری و دوربین ضعیف مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ نسخه پرومکس بروید.

طبیعتا نیز برای خرید آیفون ۱۵ پرومکس باید مبلغ بیشتری نسبت به ۱۵ معمولی یا ۱۵ پرو پرداخت کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که آیفون ۱۶ که چند روز پیش معرفی شد، از همین استاندارد برخوردار است.

آیفون 13؛ ارزان‌ترین آیفون نو و آخرین نسل از سری‌های رجیستر شده

اگر به خرید آیفون علاقه دارید و به دنبال آخرین سری از مدل‌های رجیستر شده هستید، نسل ۱۳ بهترین انتخاب شما خواهد بود. با توجه به اینکه آیفون‌های ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند، خرید آیفون ۱۳ می‌تواند منطقی‌تر از دو مدل دیگر به‌نظر برسد.

گوشی Iphone 13

آیفون ۱۳ درست مانند آیفون‌های ۱۵ و ۱۶ از استاندارد IP68 برخوردار است و می‌تواند تا عمق ۱.۵ متر در آب باقی بماند. اما اگر مدت قرار گرفتن در معرض آب بیشتر از ۳۰ دقیقه شود، این گوشی مقاومت خود را از دست می‌دهد و احتمالا آسیب می‌بیند.

بهترین گوشی های ضد آب از نظر شما

در این مقاله ۱۰ مدل از بهترین گوشی های ضد آب را برای شما معرفی کردیم. اما اگر گوشی دیگری مد نظر دارید که می‌تواند به عنوان بهترین گوشی هوشمند ضد آب شناخته شود، لطفا نظر خود را در پایین این صفحه با ما در مجموعه تک ناک به اشتراک بگذارید.

نوشته بهترین گوشی های ضد آب با استانداردهای IP69 و IP68 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow