به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2 با پشتیبانی از وای-فای 7 و قابلیت‌های گسترده هوش مصنوعی منتشر شد

مایکروسافت به تازگی به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 24H2 را که به عنوان «به‌روزرسانی 2024 ویندوز 11» نیز شناخته می‌شود، منتشر کرده است. این نسخه جدید سیستم عامل ویندوز با ارتقاهای امنیتی، امکانات اتصال پیشرفته و اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی به رایانه‌های کوپایلت پلاس همراه شده است. این به‌روزرسانی قابلیت‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که […]

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  3
به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2 با پشتیبانی از وای-فای 7 و قابلیت‌های گسترده هوش مصنوعی منتشر شد

مایکروسافت به تازگی به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 24H2 را که به عنوان «به‌روزرسانی 2024 ویندوز 11» نیز شناخته می‌شود، منتشر کرده است. این نسخه جدید سیستم عامل ویندوز با ارتقاهای امنیتی، امکانات اتصال پیشرفته و اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی به رایانه‌های کوپایلت پلاس همراه شده است. این به‌روزرسانی قابلیت‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد.

تنظیمات سریع قابل پیمایش و پشتیبانی از وای-فای 7

یکی از تغییرات کارآمد در این به‌روزرسانی، تنظیمات سریع قابل پیمایش است. در نسخه‌های قبلی، منوی تنظیمات سریع محدود بود، اما حالا به صورت یک لیست پیمایش‌پذیر طراحی شده است که کاربران می‌توانند با ترتیب‌دهی دلخواه، آن را شخصی‌سازی کنند. همچنین، رابط کاربری انتخاب شبکه‌های وای-فای دارای یک دکمه Refresh جدید است که به کاربر امکان می‌دهد به راحتی شبکه‌های اطراف را دوباره اسکن کند.

به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2

یکی از مهم‌ترین امکانات اضافه شده در این به‌روزرسانی، پشتیبانی از وای-فای 7 است. اگر کامپیوتر شما سخت افزار لازم را داشته باشد، با این نسخه می‌توانید از انتقال داده‌های سریع‌تر بهره‌مند شوید. وای-فای 7 نسبت به نسل‌های قبلی شبکه‌های بی‌سیم، سرعت بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد که برای انتقال داده‌های حجیم، بازی‌های آنلاین و استریم محتوای با کیفیت بالا کاربردی است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی و Windows Studio Effects

در این به‌روزرسانی، دستگاه‌های دارای NPU (واحد پردازش عصبی) که با نام کوپایلت پلاس شناخته می‌شوند، از امکانات گسترده هوش مصنوعی بهره‌مند شده‌اند. یکی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها، زیرنویس‌های خودکار و ترجمه همزمان است که به صورت سراسری در تمامی پخش کننده‌های ویدیو عمل می‌کند. این ویژگی به صورت محلی (بدون نیاز به اتصال به اینترنت) کار می‌کند و به لطف مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته، تأخیر بسیار کمی دارد.

به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2

علاوه بر این، Windows Studio Effects نیز در سطح سیستم فعال شده است. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا پس‌زمینه دوربین خود را در تماس‌های ویدیویی تار کرده یا از جلوه‌های مختلف استفاده کنید. همچنین ویژگی Voice Focus با استفاده از NPU، نویزهای پس‌زمینه را حذف کرده و صداهای اضافی را خنثی می‌کند. ویژگی دیگر Teleprompter است که برای سخنرانان طراحی شده است و به آن‌ها کمک می‌کند هنگام خواندن متن، تماس چشمی خود را با مخاطب حفظ کنند.

بازگشت قابلیت Recall با ویژگی‌های امنیتی جدید

یکی دیگر از تغییرات بزرگ در این به‌روزرسانی، بازگشت قابلیت ویندوز Recall است که این‌بار با ویژگی‌های امنیتی جدید همراه شده است. اکنون گرفتن اسنپ‌شات‌ها (عکس‌های لحظه‌ای از وضعیت سیستم) به‌صورت Opt-in (اختیاری) انجام می‌شود و برای استفاده از این اسنپ‌شات‌ها، نیاز به ورود امن از طریق ویندوز Hello دارید. این ویژگی ابتدا برای دستگاه‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس در اکتبر در دسترس قرار می‌گیرد و از ماه نوامبر نیز برای دستگاه‌های دارای پردازنده‌های اینتل و AMD ارائه خواهد شد.

به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2

جستجوی هوشمندتر با کمک هوش مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این به‌روزرسانی، جستجوی هوشمند با هوش مصنوعی است. کاربران اکنون دیگر نیازی برای به خاطر سپردن نام فایل‌ها ندارند؛ کافی است توصیفی از آنچه که به دنبال آن هستند، ارائه دهند. به عنوان مثال، می‌توانید عبارتی مانند «عکس‌های مهمانی تولد» را وارد کنید و هوش مصنوعی جستجو را برای شما انجام خواهد داد.

ویژگی‌های جدید در برنامه Paint و Super Resolution برای تصاویر

مایکروسافت در این به‌روزرسانی برنامه Paint را نیز با ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی تجهیز کرده است. این ابزارها شامل Generative Fill و Generative Erase هستند که به کاربران امکان می‌دهند عناصری را به تصاویر اضافه کنند یا آن‌ها را حذف کنند. همچنین قابلیت Super Resolution می‌تواند تصاویر قدیمی شما را تا 8 برابر بزرگ‌تر کند، بدون اینکه نیاز باشد داده‌های شما به فضای ابری ارسال شود؛ در واقع، همه این فرآیندها به صورت محلی انجام می‌شوند.

به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2

بهبودهای دیگر در به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2

این به‌روزرسانی چندین بهبود دیگر نیز به همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت استفاده از تصاویر HDR به عنوان پس‌زمینه دسکتاپ و امکان ایجاد و خواندن فایل‌های فشرده RAR و 7z به صورت بومی در فایل اکسپلورر اشاره کرد. همچنین، اپلیکیشن‌های در حال اجرا اکنون می‌توانند با استفاده از نوار پیشرفت جدید، وضعیت عملیات خود را زیر آیکون اپلیکیشن نشان دهند.

جمع‌بندی

به‌روزرسانی ویندوز 11 24H2 امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به سیستم عامل محبوب مایکروسافت اضافه می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از وای-فای 7، قابلیت‌های هوش مصنوعی گسترده و بازگشت ویندوز Recall اشاره کرد. با این تغییرات، کاربران می‌توانند از تجربه‌ای سریع‌تر، هوشمندتر و امن‌تر بهره‌مند شوند. اگر از کاربران ویندوز 11 هستید، به‌روزرسانی به نسخه 24H2 قطعاً ارزش بررسی و استفاده را دارد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow