تاریخ انتشار عمومی نسخه 24H2 ویندوز 11 رسماً اعلام شد

مایکروسافت اعلام کرد که نسخه 24H2 ویندوز 11 از ۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهر ۱۴۰۳) برای تمامی سیستم‌های سازگار منتشر می‌شود. به‌گزارش تک‌ناک، اوایل ماه جاری، یکی از مقام‌های ارشد مایکروسافت تأیید کرد که نسخه 24H2 ویندوز 11 هنوز برای تمامی سیستم‌های واجد‌شرایط به‌صورت عمومی در‌دسترس نیست. اگرچه این خبر ممکن است ازنظر علاقه‌مندان ناامیدکننده باشد، […] نوشته تاریخ انتشار عمومی نسخه 24H2 ویندوز 11 رسماً اعلام شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
تاریخ انتشار عمومی نسخه 24H2 ویندوز 11 رسماً اعلام شد

مایکروسافت اعلام کرد که نسخه 24H2 ویندوز 11 از ۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهر ۱۴۰۳) برای تمامی سیستم‌های سازگار منتشر می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، اوایل ماه جاری، یکی از مقام‌های ارشد مایکروسافت تأیید کرد که نسخه 24H2 ویندوز 11 هنوز برای تمامی سیستم‌های واجد‌شرایط به‌صورت عمومی در‌دسترس نیست. اگرچه این خبر ممکن است ازنظر علاقه‌مندان ناامیدکننده باشد، خبر خوشحال‌کننده این است که نباید زمان زیادی طول بکشد تا به‌روزرسانی ویژگی جدید را دریافت کنیم. در اطلاعیه‌ای که به‌تازگی درباره‌ی بهبود حفاظت از داده‌های Copilot منتشر شده است، مایکروسافت زمان انتشار ویندوز 11 نسخه‌ی 24H2 را تأیید کرد.

 نسخه 24H2  ویندوز 11  هنوز برای تمامی سیستم‌های واجد شرایط به صورت عمومی در دسترس نیست

مایکروسافت نوشت:

تغییر نام به Microsoft 365 app به‌عنوان نقطه‌ی ورود Microsoft Copilot، هم‌زمان با انتشار سالانه‌ی به‌روزرسانی ویژگی‌های Windows 11 انجام می‌شود. این تغییرات از ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳ مهر ۱۴۰۳) و با ارائه‌ی پیش‌نمایش اختیاری بدون امنیت برای کامپیوترهای مدیریت‌شده آغاز خواهد شد و سپس در ۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهر ۱۴۰۳) با به‌روزرسانی امنیتی ماهانه برای تمامی نسخه‌های پشتیبانی‌شده‌ی ویندوز ۱۱ ادامه خواهد یافت. همچنین، این تغییرات در ماه بعد برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ نیز اعمال خواهد شد.

به‌نقل از نئووین، به‌نظر می‌رسد که نسخه 24H2 ویندوز 11 در قالب پیش‌نمایش در پایان این ماه به‌عنوان C-release منتشر خواهد شد و در ۸ اکتبر به‌صورت رسمی برای تمامی سیستم‌های سازگار ازطریق به‌روزرسانی Patch Tuesday دردسترس قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است که نسخه 24H2 ویندوز 11 در‌حال‌حاضر برای دستگاه‌های کوپایلت‌پلاس دردسترس است و Patch Tuesday اکتبر ۲۰۲۴ آن را برای سایر سیستم‌های سازگار به‌ارمغان خواهد آورد. برای کسانی که ممکن است با این موضوع آشنا نباشند، باید بگوییم که کامپیوترهای کوپایلت پلاس، خواه Arm64 خواه AMD64، حداقل ۴۰ تاپس واحد پردازش عصبی دارند.

اگر کنجکاو هستید که بدانید کامپیوتر شما با نسخه‌ی 24H2 سازگار است یا نه، مایکروسافت الزامات سیستم را برای نسخه‌ی جدید تغییر نداده است؛ اما دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های بسیار قدیمی استفاده می‌کنند، دیگر نمی‌توانند این الزامات را نادیده بگیرند.

به‌روزرسانی Patch Tuesday در ۸ اکتبر تغییر بزرگ دیگری نیز به‌همراه خواهد داشت. مایکروسافت دیروز اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های کیفی اکنون در طول پیکربندی اولیه (OOBE) روی دستگاه‌های مدیریت‌شده با Intune اعمال خواهند شد.

علاوه‌بر این تغییرات، مایکروسافت راهی را برای ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های تجمیعی (Cumulative Updates) از‌طریق چک‌پوینت‌ها معرفی کرده است. بااین‌همه، در‌حال‌حاضر این موضوع باعث مشکلاتی شده است و به قطع‌شدن فرایند نصب MSU منجر می‌شود.

نوشته تاریخ انتشار عمومی نسخه 24H2 ویندوز 11 رسماً اعلام شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow