تحریک الکتریکی مغز، روشی جدید برای درمان افسردگی

محققان در یک مطالعه جدید نشان داده‌اند که تحریک الکتریکی مغز می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر برای افسردگی مورد استفاده قرار گیرد. در این روش، بیماران با استفاده از یک هدست مخصوص، جریان الکتریکی ملایمی را به قسمت‌هایی از مغز خود وارد می‌کنند. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، تحریک الکتریکی […] منبع خبر تحریک الکتریکی مغز، روشی جدید برای درمان افسردگی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  4
تحریک الکتریکی مغز، روشی جدید برای درمان افسردگی

محققان در یک مطالعه جدید نشان داده‌اند که تحریک الکتریکی مغز می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر برای افسردگی مورد استفاده قرار گیرد. در این روش، بیماران با استفاده از یک هدست مخصوص، جریان الکتریکی ملایمی را به قسمت‌هایی از مغز خود وارد می‌کنند.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، تحریک الکتریکی مغز باعث فعال شدن برخی از نواحی مغز می‌شود که در افراد مبتلا به افسردگی عملکرد ضعیفی دارند. این فعال‌سازی می‌تواند به بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی کمک کند.

در این مطالعه، افرادی که به مدت 10 هفته از این روش درمانی استفاده کردند، بهبود قابل توجهی در علائم افسردگی خود تجربه کردند. این در حالی است که افرادی که از دستگاه مشابهی استفاده می‌کردند اما جریان الکتریکی به آن‌ها وارد نمی‌شد، بهبود کمتری داشتند. بیماران می‌توانند این درمان را به راحتی در خانه انجام دهند. این روش درمانی می‌تواند برای افرادی که به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهند، موثر باشد. عوارض جانبی کمتر: در مقایسه با برخی روش‌های درمانی دیگر، تحریک الکتریکی مغز عوارض جانبی کمتری دارد.

البته هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است تا اثربخشی طولانی‌مدت این روش و تاثیر آن بر افراد مختلف مشخص شود. تحریک الکتریکی مغز می‌تواند یک گزینه درمانی امیدوارکننده برای افرادی باشد که از افسردگی رنج می‌برند. با این حال، قبل از استفاده از این روش، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر تحریک الکتریکی مغز، روشی جدید برای درمان افسردگی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow