تحولی بزرگ در علم رفتارشناسی: هوش اسب‌ها، فراتر از انتظار

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که اسب‌ها از توانایی شناختی بالاتری برخوردارند و هوشمندتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد هستند. محققان دانشگاه ناتینگهام با بررسی عملکرد اسب‌ها در یک بازی پیچیده مبتنی بر پاداش به این نتیجه رسیده‌اند. در این پژوهش، اسب‌ها توانستند به سرعت استراتژی خود را در مواجهه با تغییر شرایط بازی تغییر دهند […] منبع خبر تحولی بزرگ در علم رفتارشناسی: هوش اسب‌ها، فراتر از انتظار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  2
تحولی بزرگ در علم رفتارشناسی: هوش اسب‌ها، فراتر از انتظار

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که اسب‌ها از توانایی شناختی بالاتری برخوردارند و هوشمندتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد هستند. محققان دانشگاه ناتینگهام با بررسی عملکرد اسب‌ها در یک بازی پیچیده مبتنی بر پاداش به این نتیجه رسیده‌اند. در این پژوهش، اسب‌ها توانستند به سرعت استراتژی خود را در مواجهه با تغییر شرایط بازی تغییر دهند و به دنبال پاداش بیشتر باشند. این توانایی نشان‌دهنده قابلیت تفکر و برنامه‌ریزی در اسب‌ها است که تاکنون به عنوان توانایی پیچیده‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شد.

به گزارش سرویس اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، دکتر کری ایجیچی یکی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: «اسب‌ها معمولاً به عنوان حیوانات با هوش متوسط شناخته می‌شوند، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که آن‌ها از توانایی شناختی بالاتری برخوردار هستند.» در این تحقیق، اسب‌ها در سه مرحله مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند. در مراحل اولیه، اسب‌ها با انجام یک عمل ساده، پاداش دریافت می‌کردند. اما با پیچیده‌تر شدن بازی و اعمال شرایط جدید، اسب‌ها توانستند قوانین بازی را درک کرده و رفتار خود را به گونه‌ای تغییر دهند که به آن‌ها امکان کسب پاداش را بدهد.

یکی دیگر از پژوهشگران بیان کرد: «در شرایط معمول، حیوانات برای یادگیری رفتار جدید نیاز به تکرار دارند. اما اسب‌های مورد مطالعه ما توانستند به سرعت و بدون نیاز به تکرار زیاد، قوانین جدید را درک کنند.»

منبع خبر تحولی بزرگ در علم رفتارشناسی: هوش اسب‌ها، فراتر از انتظار پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow