تردز به‌طور رسمی مشغول کار روی ویژگی پست‌های موقت است

شبکه‌ی اجتماعی تردز در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌هایی را به‌اشتراک بگذارند که پس از ۲۴ ساعت به‌طور خودکار حذف می‌شوند. به‌گزارش تک‌ناک‌ناک، ویژگی پست‌های موقت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای کاربرانی مفید باشد که به حذف سریع پست‌های خود تمایل دارند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد... نوشته تردز به‌طور رسمی مشغول کار روی ویژگی پست‌های موقت است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ شهریور , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
تردز به‌طور رسمی مشغول کار روی ویژگی پست‌های موقت است

شبکه‌ی اجتماعی تردز در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌هایی را به‌اشتراک بگذارند که پس از ۲۴ ساعت به‌طور خودکار حذف می‌شوند.

به‌گزارش تک‌ناک‌ناک، ویژگی پست‌های موقت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای کاربرانی مفید باشد که به حذف سریع پست‌های خود تمایل دارند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا پست‌هایی ایجاد کنند که پس از مدت‌زمان مشخصی به‌طور خودکار حذف شوند.

اخیراً شبکه‌ی اجتماعی تردز اعلام کرده است که در حال آزمایش این ویژگی با گروهی محدود از کاربران است. طبق گفته‌های متا، پست‌های آزمایشی تردز در‌حال‌حاضر پس از ۲۴ ساعت به‌طور خودکار حذف می‌شوند.

متا درباره‌ی این قابلیت جدید اطلاعات دقیقی ارائه نداده است. سخن‌گوی این شرکت فقط به‌صورت کلی به قابلیت یادشده به‌عنوان روشی جدید برای اشتراک‌گذاری اشاره کرده است. همچنین، مشخص نیست که این ویژگی دردسترس تمامی کابران سراسر جهان قرار می‌گیرد یا فقط کاربران خاصی مجاز به استفاده از آن هستند.

الساندرو پالوزی، مهندس معکوس نرم‌افزار، با انتشار پستی موقت در شبکه‌ی اجتماعی تردز، قابلیت حذف خودکار پست‌ها پس از مدت‌زمان مشخص را رونمایی کرد. کاربران می‌توانند با لمس دکمه‌ی پاسخ، زمان باقی‌مانده تا حذف کامل پست (همراه با تمام پاسخ‌ها و نقل‌قول‌ها) را مشاهده کنند.

تردز نیز با نمایش بنری در بالای پست، به کاربران اطلاع می‌دهد که این محتوا به‌همراه تمام تعاملات مرتبط با آن، پس از پایان زمان تعیین‌شده از پلتفرم حذف خواهد شد.

اپلیکیشن تردز در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد پست‌هایی را به اشتراک بگذارند که پس از ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف می‌شوندپ

پالوزی در ماه ژوئن برای نخستین‌بار قابلیت انتشار پست‌های موقتی در شبکه‌ی اجتماعی تردز را کشف کرد. وی با انتشار اسکرین‌شاتی از دکمه‌ی ۲۴ ساعته در‌کنار دکمه‌ی انتشار پست، وجود این ویژگی را تأیید کرد. تحقیقات کریس مسینا، یکی از مهندسان نام‌آشنا، نیز حاکی از آن است که توسعه‌دهندگان تردز در حال کار روی این قابلیت هستند.

بااین‌حال، مسینا به ناسازگاری این ویژگی با شبکه‌ی فدیورس اشاره کرد؛ زیرا امکان حذف خودکار پست‌های موقتی از سایر سرورهای فعال‌شده با پروتکل ActivityPub وجود ندارد. تردز از ماه ژوئن به کاربران اجازه داده است تا پست‌های خود را با فدیورس به‌اشتراک بگذارند. بااین‌حال، قابلیت اشاره‌شده به‌دلیل محدودیت‌های فنی، شامل پست‌های موقت نخواهد شد.

قابلیت انتشار پست‌های موقت با انقضای ۲۴ ساعته، به سازندگان امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از تأثیرگذاری بر تصویر برند، محتوای متنوع‌تری با مخاطبانشان به‌اشتراک بگذارند. این ویژگی برای پوشش رویدادهای زنده و نظرسنجی‌های لحظه‌ای و ایجاد تعاملات کوتاه‌مدت نیز مفید است.

تک‌کرانچ می‌نویسد که پیش از تغییرات گسترده در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با مدیریت ایلان ماسک، این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ قابلیت انتشار پست‌های موقت به نام «فلیت» (Fleets) را معرفی کرد.

ویژگی مذکور که مشابه استوری‌های اینستاگرام طراحی شده بود، امکان اشتراک‌گذاری محتواهای کوتاه‌مدت و شخصی را فراهم می‌کرد. بااین‌حال، به‌دلیل استقبال کم کاربران این قابلیت در سال ۲۰۲۱ از پلتفرم یادشده حذف شد.

اگر تردز امکان انتشار پست‌های موقت را برای همه‌ی کاربران فراهم کند، می‌تواند خودش را از رقبایی مثل ایکس و بلواسکای و ماستودون متمایز کند.

نوشته تردز به‌طور رسمی مشغول کار روی ویژگی پست‌های موقت است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow