تصاویر جدیدی از گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس ال منتشر شد

در حالی که به رویداد معرفی سخت افزارهای جدید گوگل در تاریخ 13 اوت (23 مرداد) نزدیک می‌شویم، شاهد حجم انبوهی از اطلاعات فاش شده در مورد گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت هستیم. امروز نیز دو تصویر رندر جدید، مدل‌های پایه پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس ال (جانشین واقعی پیکسل 8 پرو از […]

۰۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 04:01
 0  1
تصاویر جدیدی از گوگل پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس ال منتشر شد

در حالی که به رویداد معرفی سخت افزارهای جدید گوگل در تاریخ 13 اوت (23 مرداد) نزدیک می‌شویم، شاهد حجم انبوهی از اطلاعات فاش شده در مورد گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت هستیم. امروز نیز دو تصویر رندر جدید، مدل‌های پایه پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس ال (جانشین واقعی پیکسل 8 پرو از نظر اندازه) را به نمایش گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد با رویداد 23 مرداد، خط تولید گوشی‌های هوشمند گوگل همزمان دچار سردرگمی بیشتر و شفافیت بهتر خواهد شد. انتظار می‌رود این شرکت در این رویداد از چهار گوشی هوشمند جدید رونمایی کند که عبارتند از: پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو ایکس ال و پیکسل 9 پرو فولد. با این حال برخلاف تصور اولیه، پیکسل 9 پرو جانشین پیکسل 8 پرو از نظر اندازه نخواهد بود. اندازه آن مشابه پیکسل 8 و پیکسل 9 است، اما از سخت افزار قدرتمند پیکسل 9 پرو ایکس ال بهره می‌برد. پیکسل 9 پرو فولد نیز جانشین نسل اول پیکسل فولد است که سال گذشته معرفی شد. بنابراین، در حالی که ممکن است به این شیوه جدید نام‌گذاری در ابتدا عادت نداشته باشید، با کمی آشنایی، منطق آن برایتان روشن خواهد شد.

قیمت‌های فاش شده اخیر هم در نگاه اول گیج کننده به نظر می‌رسند. اما خلاصه‌ای از آن به این شرح است: قیمت برخی مدل‌ها نسبت به نسل قبل بدون تغییر باقی خواهد ماند، در حالی که شاهد افزایش قیمت در تعدادی از نسخه‌ها خواهیم بود.

پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس ال
پیکسل 9 (سمت چپ) و پیکسل 9 پرو ایکس ال (سمت راست)

رندرهای جدید چیز تازه‌ای را در مورد گوشی‌های آینده گوگل به نمایش نمی‌گذارند. همان‌طور که پیش‌تر می‌دانستیم، پیکسل 9 یک لنز دوربین کمتر از پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو ایکس ال خواهد داشت. همچنین، این دستگاه‌ها از طراحی جدیدی برای ماژول دوربین در بخش پشتی بهره می‌برند.

جزئیات مربوط به دوربین‌ها بر اساس شایعات هفته گذشته فاش شده است. انتظار می‌رود تمامی این گوشی‌های هوشمند از نسل جدید تراشه اختصاصی گوگل، یعنی تنسور G4، قدرت بگیرند.

با توجه به اطلاعات فاش شده، به نظر می‌رسد سری پیکسل 9 گوگل با وجود نامگذاری کمی گیج کننده، همچنان جذاب و قدرتمند باقی خواهد ماند. این سری شامل مدل‌های متنوعی می‌شود که می‌تواند نیازهای کاربران مختلف را برآورده سازد. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر هر کدام از گوشی‌های این سری خواهیم پرداخت.

پیکسل 9: گزینه‌ای مقرون به صرفه با عملکرد مناسب

به نظر می‌رسد پیکسل 9 گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی خواهد بود که به دنبال یک گوشی هوشمند باکیفیت و در عین حال اقتصادی هستند. این مدل احتمالاً از همان طراحی کلی پیکسل 8 بهره خواهد برد، اما از سخت افزار ارتقاء یافته‌ای برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود پیکسل 9 از یک سیستم دوربین دوگانه در بخش پشتی بهره ببرد و دوربین سلفی آن نیز ارتقاء یابد.

پیکسل 9 پرو: پرچمدار کلاسیک گوگل

پیکسل 9 پرو همچنان با همان اندازه و ابعاد پیکسل 8 و پیکسل 9 عرضه خواهد شد، اما از سخت افزار قدرتمندتری از جمله تراشه پردازشی تنسور G4 و احتمالاً حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر بهره خواهد برد. همچنین، انتظار می‌رود سیستم دوربین این مدل نسبت به پیکسل 9 از لنزهای بیشتری برخوردار باشد.

پیکسل 9 پرو ایکس ال

پیکسل 9 پرو ایکس ال: بزرگتر و قدرتمندتر

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند اندرویدی با نمایشگر بزرگ و بهترین سخت افزار ممکن هستید، پیکسل 9 پرو ایکس ال گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسد. این مدل از نمایشگر و باتری بزرگتری نسبت به سایر اعضای این خانواده بهره خواهد برد و از نظر سخت افزاری نیز قدرتمندترین مدل خواهد بود.

پیکسل 9 پرو فولد: بازگشت گوشي تاشو گوگل

در نهایت به پیکسل 9 پرو فولد می‌رسیم، جانشین نسل اول پیکسل فولد که با مشکلاتی مانند چین خوردگی صفحه نمایش و قیمت بالا دست و پنجه نرم می‌کرد. انتظار می‌رود گوگل در پیکسل 9 پرو فولد این مشکلات را برطرف کرده و شاهد یک گوشی تاشو باکیفیت و قدرتمند باشیم.

جمع‌بندی

در حالی که اطلاعات فاش شده تا حدودی از جزئیات سری پیکسل 9 پرده برداشته است، اما همچنان باید تا رویداد 13 اوت (23 مرداد) گوگل منتظر بمانیم تا به طور کامل از مشخصات رسمی این گوشی‌های هوشمند اطلاع پیدا کنیم. با این حال، به نظر می‌رسد سری پیکسل 9 با وجود نام‌گذاری کمی گیج کننده، همچنان جذاب و قدرتمند باقی خواهد ماند. این سری شامل مدل‌های متنوعی می‌شود که می‌تواند نیازهای کاربران مختلف را برآورده سازد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow